Toon posts:

Afstandsbediening ixus 40 (waterdicht)?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jongens,

ik ben een fanatieke (professionele) zeiler en ben al een hele tijd op zoek naar een soort van afstandsbediening voor m'n ixus 40, zodat ik de camera (met onderwaterhoes) in de mast kan hangen.
heeft iemand een idee hoe ik een (waterdichte) afstandsbediening kan maken, of waar ik deze kan kopen?

Het gaat erom dat ik dus foto's vanuit m'n mast kan maken; andere ideeen zijn dus ook welkom!!

BEDANKT!!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ander idee: groothoeklens? Al zal dat met een ixus wel wat lastig zijn.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Verwijderd

Topicstarter
Groothoeklens is een leuk idee,.. maar.. eerst dus een afstandsbediening aan de praat.

graag uw ideeen.

bedankt

Verwijderd

Ik denk niet dat zoiets te koop is. Zelf zou ik iets maken met behulp van een oud r/c wagentje. Je zou dan met de stuurservo de sluiter in kunnen drukken. Enige probleem blijft dan, hoe houd je die servo droog (de elektronica kan je in een inbouwdoosje stoppen, da's geen probleem).

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:41
plastic zakje er omheen?

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
De ixus 40 ondersteunt geen afstandsbedieningen.

Probeer het met een G serie van Canon. Die hebben wel een afstandsbediening.

succes. :)

• te(X)en
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10-2024

te(X)en

plons...

Moeilijk, zeker omdat die onderwaterhoezen hem helemaal hermetisch afsluiten. Gebruik je die onderwaterhoes ook voor duiken oid? Als je hem alleen gebruikt voor in de boot zou je kunnen overwegen er een gaatje in te boren, USB kabel op de camera aan te sluiten, gaatje dichtkitten en de camera op afstand te besturen met een laptop in combinatie met een programma als PSRemote.

Leuk idee in ieder geval!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.teammagicmarine.com/marine/php/news_view.php?id=313

hehe, leg hier maar is een laptop in :P

onderwater is inderdaad niet nodig.

r/c wagentje? stuurcervo? hehe.. das geen zeilerspraat jongens :( graag wat uitleg daarover!

bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
hmm werkt niet --> check deze foto

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 21:44:
[afbeelding]

hehe, leg hier maar is een laptop in :P

onderwater is inderdaad niet nodig.

r/c wagentje? stuurcervo? hehe.. das geen zeilerspraat jongens :( graag wat uitleg daarover!

bedankt!
r/c wagentje: zo'n autootje met afstandsbediening :P
stuurservo: een elektromotortje met een beperkte draaihoek (vaak met een armpje eraan om ergens aan te trekken / duwen).

Dat programma psremote zit trouwens standaard bij een aantal camera's (de a60 en a75 iig wel).

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:23

breinonline

Are you afraid to be known?

Een servo is misschien niet zo gek. Deze zijn (ten behoeve van de modelzeilsport) ook waterdicht te krijgen. Het enige wat ik niet weet is of je hier een hele lange draad aan kan hangen (hoelang is die mast?) of dat je dan met signaalverlies zit. Aan de andere kant kan je dan de hele boel misschien wel draadloos maken. Zender beneden, ontvanger, servo en een kleine accu in de mast.

@TS: een servo is een klein motortje wat een hefboompje aandrijft. Deze kan een flink moment leveren en in een korte tijd en daarmee zou je dus met gemak de sluiter kunnen bedienen.

[ Voor 20% gewijzigd door breinonline op 15-03-2005 22:15 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Grrrrrene
  • Niet online
Die RC auto heeft natuurlijk al een zender + ontvanger, dus je _hebt_ al draadloos. Die zender stop je gewoon in een plastic zakje ofzo, zodat hij droog blijft.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• random
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2024

random

Lost his marbles

Misschien denk ik te simpel, maar je zou ook een fietskabel kunnen gebruiken. Ik bedoel dan zo een die je ook bijvoorbeeld voor je versnellingen gebruikt. Het is al een tijdje geleden dat ik mijn versnellingen op mijn fiets heb gemaakt, maar volgens mij kan je die ook op maat laten maken.
Als je die met een beetje lijmwerk op je waterdichte huls bevestigd dan hoef je alleen maar die kabel vast te houden en in te drukken om een foto te maken.

Voordeel is dan wel dat je niet je draadloze afstandsbediening/laptop/andere mogelijke electronica met allerlei moeilijke bende waterdicht hoeft te maken.

I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:42
over groothoek lenzen, heb laatst iets gezien met opzet lenzen wat met alles compatible was.

• breinonline

breinonline

Grrrrrene schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 08:00:
Die RC auto heeft natuurlijk al een zender + ontvanger, dus je _hebt_ al draadloos. Die zender stop je gewoon in een plastic zakje ofzo, zodat hij droog blijft.
Plastic zakje lijkt me niet genoeg tegenhouden, maar via de modelbotenwereld kan je zo een waterdichte behuihzing regelen waar het allemaal in past, geen probleem.

Eeen fietskabel is een idee, maar ik weet niet of dat wel kan, er zit natuurlijk vanalles al aan de mast bevestigd, ik weet niet of er voldoende ruimte is om die kabel te kunnen dooorvoeren.

Overigens, als je 2 servo's zou gebruiken zou je misschien zelfs de zoomfunctie kunnen bedienen, kwestie van goed afstellen 8)

[ Voor 29% gewijzigd door breinonline op 16-03-2005 09:16 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• te(X)en
  • Laatst online: 24-10-2024

te(X)en

plons...

Hmmm, nee ik zie je daar inderdaad niet hangen met een laptop in de hand :)
Tazzy schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 08:24:
over groothoek lenzen, heb laatst iets gezien met opzet lenzen wat met alles compatible was.
Waarom willen jullie zo graag een groothoeklens? Laat het eerst maar eens "gewoon" werken, kan hij later altijd kijken of er een andere lens op kan. Daarnaast een beetje zinloze reply: "met alles comatible" -> ook met mijn wegwerp compactcamera? Zet er dan even een linkje bij ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
servo's van r/c wagentjes met afstandsbediening lijkt me een goed idee.

afstandsbediening moet het liefst zo klein mogelijk zijn, hij zit anders namelijk in de weg.
Ik hoef ook alleen de sluiter te bedienen, iemand een idee hiervoor?

Mijn kennis over zo'n systeem is echter zeer beperkt, dus graag uitleg hoe ik dit aan ga pakken.

wat ik denk dat ik nodig heb:

Servo
Accu
Afstandsbediening (zender)
Ontvanger

graag aanvullen!
bedankt

iemand een idee waar ik al deze materialen vandaan haal; heeft iemand toevallig nog zo'n karretje liggen?

• breinonline

breinonline

Ik zou zeggen, probeer eens even bij een goede modelbouwwinkel. Die weten precies wat je nodig hebt en kunnen je goed adviseren op dat gebied. Ik kan er geen aanraden, want je woonplaats staat niet in je profiel. Maar via de gouden gids kom je wel een eind denk ik :)

Verwijderd

breinonline schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 12:47:
Ik zou zeggen, probeer eens even bij een goede modelbouwwinkel. Die weten precies wat je nodig hebt en kunnen je goed adviseren op dat gebied. Ik kan er geen aanraden, want je woonplaats staat niet in je profiel. Maar via de gouden gids kom je wel een eind denk ik :)
Nieuw is vrij duur, ik zou een rommelmarkt afgaan en daar zo'n autootje zoeken (wel eentje nemen die echt de wielen stuurt).
De afstandsbediening van zo'n speelgoedding stelt ook niets voor, de pookjes bedienen gewoon 2 knoppen. Met een beetje knutselen kan je de helft eraf slopen zodat je nog 1 knop overhoud en de regel elektronica.
Afbeeldingslocatie: http://vuurvliegje.ath.cx/ab1.jpg
voorbeeldje, een gemiddelde afstandsbediening van een r/c speelgoedautootje

Afbeeldingslocatie: http://vuurvliegje.ath.cx/ab2.jpg
en dit is wat erin zit. Die metalen lipjes zijn gewoon de knoppen. Voordeel van zo'n speelgoedding is dat het aan/uit knoppen zijn, wat het wel zo eenvoudig maakt.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 13:07 ]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 13:01:
[...]

Nieuw is vrij duur, ik zou een rommelmarkt afgaan en daar zo'n autootje zoeken (wel eentje nemen die echt de wielen stuurt).
De afstandsbediening van zo'n speelgoedding stelt ook niets voor, de pookjes bedienen gewoon 2 knoppen. Met een beetje knutselen kan je de helft eraf slopen zodat je nog 1 knop overhoud en de regel elektronica
imho heeft TS geen behoeft aan ene auto, dus hoeft ie ook geen auto te kopen. In elke zich ietw of wat respecterende hobby-modelbouwwinkle beschouwen ze zoiets als een regelechte uitdaging en helpen ze je graag voort. Eeen 1 of 2-kanaals zender, een ontvangertje met servo en een batterij moet eigenlijk voldoende zijn :)

• breinonline

breinonline

Precies. Bovendien zou ik de boel toch inbouwen in een waterdichte behuizing of een waterdichte servo nemen. Een modelbouwzaak heeft dat wel, een tweedehands autotje meestal niet.

Verwijderd

The_Stickie schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 13:06:
[...]

imho heeft TS geen behoeft aan ene auto, dus hoeft ie ook geen auto te kopen. In elke zich ietw of wat respecterende hobby-modelbouwwinkle beschouwen ze zoiets als een regelechte uitdaging en helpen ze je graag voort. Eeen 1 of 2-kanaals zender, een ontvangertje met servo en een batterij moet eigenlijk voldoende zijn :)
daar heb je ook gelijk in, maar waar het mij om gaat is de prijs. Voor die onderdeeltjes die je noemt ben je +/- 70 euro kwijt (misschien wel meer), voor dat geld heb je genoeg rommelmarkt autootjes om een kinderopvang te vullen (ik noem auto's, omdat daar vaak een servo inzit en ze zijn niet moeilijk 2ehands te vinden).
Pagina: 1