Toon posts:

[MSN] Games werken niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ben nu al een tijdje aan het rond googlen, maar kom hier echt niet uit...

Heb een netwerkje met 2 PC's (1x XP Pro en 1x XP Home) en een Edimax router. Beide PC's hebben een statisch IP-adres. MSN Messenger werkt naar behoren. Alle functies, behalve de Games. Als je in een chatscherm op 'Games' drukt staat er 'Bezig met verbinden met service' en daar blijft het scherm op hangen.

Gebruik ook nog Norton Internet Security 2005, maar MSN "Mag alles"

Al geprobeerd:
- PC's in DMZ; geen succes
- Verschillende versies van MSN; geen succes
- Norton Internet Security uitgeschakeld; geen succes

Ik weet het niet meer... Iemand wellicht een idee? Alvast bedankt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2005 19:17 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

PC's in DMZ
Beide tegelijkertijd?

Hoe dan ook wil je even naar portmapping kijken. Welke poorten zie je open staan als je een PC direct op internet zet en dan aan de gang gaat?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik vermoed dat het te maken heeft met Norton Internet Security. Op het moment dat ik deze uit zet, doen ze het wel... Dat verplaatst het probleem weer enigszins. Heb al geprobeerd om een aparte regel aan te maken voor MSN Messenger, die alles mag, maar geen succes.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je poorten goed gemapt zijn (waar ik vanuit ga aangezien het met NIS uitgezet wel goed werkt, maar zie voor de zekerheid ook de FAQ), zou je eens kunnen proberen MSN uit Norton te gooien. Dan wordt ie weer opnieuw gedetecteerd als je hem opnieuw opstart. Wil nog wel eens helpen, heb ik ook al met verschillende apps gehad. NIS 2005 is een beetje kieskeurig geloof ik :)
Verder moet je in NIS ff kijken voor welk deel je alles open hebt staan - voor het lokale net (HOME) of voor alles :)

Waar je ook ff naar moet kijken is of je de windows messenger service niet toevallig hebt uitgezetn, of het starten van windows messenger middels je policy's hebt geblockt. Als dat niet draait dan is Hulp op afstand ook niet mogelijk, ook al doe je dat vanuit MSN Messenger. Verweven van apps in het OS enzo.... ;)

[ Voor 25% gewijzigd door The Eagle op 18-03-2005 12:32 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het meedenken tot nu toe :)

Heb al diverse malen de programmalijst van NIS opgeschoond en ook MSN opnieuw toegevoegd. Mocht niet helpen. het gekke is dat als ik NIS heb uitgeschakeld, MSN Games probeer, dan NIS weer inschakel dat hij het dan nog steeds doet. Heb ook al gekeken op de site van Symantec, maar kom niets tegen...

Het Windows Messenger verhaal is wel interessant. Ik heb Windows Messenger verwijderd van beide PC's met de regel:

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\inf\msmsgs.inf,BLC.Remove

Er is dus in NIS geen regel aanwezig voor Windows Messenger :P

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2005 13:35 ]