[PHP/MySQL] Zoek 'helper'

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• Dekay
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-05 12:42
Voordat ik de rest neer zet wil ik eerst even vragen of ik het wel op het goede gedeelte heb gepost. Zoniet, zou een mod hem dan willen verplaatsten?

Oke, ik ben dus opzoek naar een ervaren coder (PHP/MySQL) die mij een beetje PHP & MySQL wil leren. Ik heb zelf wel tutorials gedaan (van Webmonkey o.a.) maar ik vind het handiger dat iemand me op MSN een beetje de dingen uitlegd.

Ik kan zelf wel een beetje de standaard dingen maar als ik dingen wil doen als bijvoorbeeld een nieuws systeempje dan wordt het moeilijker. Ik kan nu alleen gemaakte scripts een beetje aanpassen aan mijn style. Er zijn veel scripts maar ze voldoen vaak niet aan mijn eisen ;). Dit zou ik graag anders zien :)

Dus als iemand zo vriendelijk zou willen zijn om mij een eind op weg te helpen, graag!

Verwijderd

Mocht nou niemand geinteresseerd zijn.
Ik heb ooit 2 boeken gekocht over deze onderwerpen van o'reilly. Of eigenlijk 3 boeken.
iets van PHP Programming, MySQL management, en Application development with PHP/MySQL.

Absolute aanraders!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 11:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ik denk dat je toch echt beter zelf kan beginnen aan een simpel projectje. Maak bijvoorbeeld eerst eens een gastenboek ofzo. Heel simpel maar je kan er best wel wat in kwijt en je kan het steeds verder uitbreiden

• rainmaker2k
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-03 20:17
Het lijkt mij veel leerzamer als je zelf gewoonweg begint en zelf dingen uitzoekt voordat je mensen allerlei vragen gaat stellen. Als je een bepaald probleem niet voor elkaar krijgt zijn er genoeg tweakers die je graag willen helpen met een probleem.

• Dekay
Bedankt voor het advies! Zijn die boeken eigenlijk gewoon Nederlands of Engels? Ik kan wel gewoon Engels lezen en schrijven maar als ik, wat voor mij (nog) moeilijk is, moet gaan zitten klooien met PHP/MySQL dan wil ik niet ook nog is moeilijk gaan zitten nadenken over wat er nou eigenlijk staat ;)

@Bovenstaande:

Ik heb het zelf geprobeerd, ik ben zelf nu al een paar maanden bezig maar ik vind het moeilijk om het zelf te gaan zitten maken. Ik heb het echt geprobeerd ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Dekay op 15-03-2005 19:25 ]

Verwijderd

Er zijn op het internet echt bergen met tutorials te vinden m.b.t. PHP.

http://www.php.net/tut.php
http://www.w3schools.com/php/default.asp
http://www.freewebmasterhelp.com/tutorials/php
http://www.gimpster.com/php-tutorial/

bovenstaande heb ik gewoon gevonden met [google=php tutorial]

Verder is er de P&W FAQ - PHP waar ook een heel stuk over PHP in staat.

GoT is niet bedoeld voor het werven van mensen voor wat dan ook.. ik denk toch echt dat je er zelf aan zult moeten beginnen.
Ik heb het zelf geprobeerd, ik ben zelf nu al een paar maanden bezig maar ik vind het moeilijk om het zelf te gaan zitten maken. Ik heb het echt geprobeerd
Als je er al een paar maanden mee bezig bent, wordt het tijd te accepteren dat je geen programmeur bent, denk ik, nofi.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2005 19:26 ]

• Dekay
Ik ben er al lang aan begonnen! Is het niet duidelijk in m'n verhaaltje? Ik heb al meerdere tutorials gevolgd maar ik vind het gewoon moeilijk

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ik vraag me af of je een kennis probleem hebt of een motivatie probleem. Alles wat nieuw is mis in het begin ff lastig. Als je eenmaal op weg bent wordt het vaak wel leuker

• Dekay
@hezik: HTML is geen probleem, maar ik vind het moeilijk om er zelf aan te beginnen zonder hulp. Als iets niet lukt dan heb ik al snel zoiets van ik heb geen zin meer, wat TrialBlazer al zegt :P. Als iemand mij nou kan helpen en motiveren zou dat natuurlijk geweldig zijn :D

Verwijderd

Dekay schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 19:26:
Ik ben er al lang aan begonnen! Is het niet duidelijk in m'n verhaaltje? Ik heb al meerdere tutorials gevolgd maar ik vind het gewoon moeilijk
Zoals ik al zei.. misschien maar accepteren dat je geen PHP programmeur bent, of je inschrijven voor een cursus PHP.. GoT is niet echt de plek om iemand te vragen je PHP te leren..

Als je nou een specifieke vraag had, bv iets als 'ik heb dit <code> maar het werkt niet, ik krijg <deze> foutmelding, waarom?'...
@hezik: HTML is geen probleem, maar ik vind het moeilijk om er zelf aan te beginnen zonder hulp. Als iets niet lukt dan heb ik al snel zoiets van ik heb geen zin meer, wat TrialBlazer al zegt . Als iemand mij nou kan helpen en motiveren zou dat natuurlijk geweldig zijn
Een HTML pagina opstellen en programmeren zijn twee verschillende disciplines..

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2005 19:29 ]

• Dekay
Dat laatste heb je wel gelijk in. Maar toch denk ik dat het voor mij handig zou zijn dat er iemand helpt, dus geen tutorials.. Dan kan ik ook niets vragen, en om nou bij elke foutmelding die ik krijg (die ik zelf niet kan verhelpen) een topic aan te maken is denk ik ook geen oplossing. Denk niet dat de mensen van GoT daar veel zin in hebben :P

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

iedere foutmelding in google plakken help een hoop hoor en lezen lezen lezen

had ik al lezen gezged :?

• rainmaker2k
  • Laatst online: 01-03 20:17
Echt een van de simpelste dingen om mee te beginnen als je zo'n project wil beginnen zonder al te veel PHP kennis is om eerst data van/naar de database te schrijven van een eigengemaakt PHP script. Begin met strings, integers en datum/tijd.
Daarnaast is het vooral handig om eerst een prototype te maken van de website met behulp van een grafisch programma en dan pas gaan coderen. Er bestaan geen succesvolle websites zonder prototypes. Hierdoor heb je ook wat meer zicht over de hele website en kun je kleine stukjes opbouwen van de website zonder dat je de hele tijd aan het geheel hoeft te denken.

• Michali
  • Laatst online: 22-03 18:12
Leer jezelf nou maar om veel op eigen uit te zoeken door gewoon te proberen. Je zult die instelling hard nodig hebben wil je echt serieus gaan proggen.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• Dekay
dat van die tutorials, bijvoorbeeld van W3school, dat heb ik allemaal al een keer gelezen maar als ik het dan wil gaan gebruiken in een script dan wordt het gewoon moeilijk

Bedankt voor de adviezen. Ik denk dat het maar weer proberen en proberen en proberen en lezen lezen lezen wordt. Ik zal het me maar gewoon moeten aanleren dat ik door moet gaan ookal zit het niet mee :P. Bedankt voor de adviezen nogmaals..

[ Voor 42% gewijzigd door Dekay op 15-03-2005 19:37 ]

Verwijderd

Ook kan ik je het boek "PHP 5 Zonder Stress" van Easy Computing aanraden. Heb het boek in een paar dagen doorgewerkt en kan nu al aardig wat. En voor de rest practice makes perfect.

Verwijderd

Modbreak:Geen warez AUB. Je gaat mij niet wijsmaken dat die 20 e-books allemaal legaal zijn

[ Voor 69% gewijzigd door Creepy op 16-03-2005 12:37 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 12:29

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Goed. Het is nu wel duidelijk denk ik. De T.S. zal zelf nog wat verder moeten leren. Boeken, tips en trucs staan ook in P&W FAQ - PHP genoemd en dan is er uiteraard ook nog [rml][ Alg] Centrale boekentopic - part II[/rml]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.