Ik heb vanmiddag wat nieuwe pc onderdelen gekocht en in elkaar gezet, alleen kreeg ik om de een of andere reden geen beeld.
Eerst maar even m'n configuratie:
- Moederbord: (nieuw) Asus A8N SLI Deluxe
- Processor: (nieuw) Amd 64 3200+ (Winchester)
- Videokaart: (nieuw) Asus 6600 GT
- Geheugen: (nieuw) 2x 512 Mb PC3200
- Hardeschijf: een 120 Gb Maxtor (8 Mb Cache) & een 20 Gb Maxtor
- Voeding: Coolermaster Realpower 450 Watt
- Monitor: Samsung Syncmaster 710t
Wat ik al heb gedaan:
- CPU & Cooler opnieuw bevestigd
- Beide reepjes geheugen er appart ingezet
- Oude PCI videokaart aangesloten om te kijken of ik daarmee wel beeld kreeg
- Oude monitor aangesloten om te kijken of ik daarmee wel beeld kreeg
- Kabels vervangen (zowel DVI als D-Sub geprobeerd)
Dit werkte allemaal niet, wat dus eigelijk al duidelijk maakt dat het probleem niet bij de Videokaart ligt, maar bij het moederbord of de processor. Toen ik dacht dat het zou komen doordat ik de ATX12V stekker niet had aangesloten, bleek dit er alleen maar voor te zorgen dat er gepiep uit m'n pc-speakers kwam. Ongeveer 1 seconden lang een piep, dan weer 5 a 10 sec. stil, en vervolgens weer een piep etc. Ook na een minuut wachten (en het gepiep aanhoren) heb ik nog steeds geen beeld, iets dat volgens de handleiding zou kunnen betekenen dat het syteem de power-on test heeft gefaild.
Mijn vraag is nu: waar zou dit aan kunnen liggen en zie ik misschien iets over het hoofd?
Eerst maar even m'n configuratie:
- Moederbord: (nieuw) Asus A8N SLI Deluxe
- Processor: (nieuw) Amd 64 3200+ (Winchester)
- Videokaart: (nieuw) Asus 6600 GT
- Geheugen: (nieuw) 2x 512 Mb PC3200
- Hardeschijf: een 120 Gb Maxtor (8 Mb Cache) & een 20 Gb Maxtor
- Voeding: Coolermaster Realpower 450 Watt
- Monitor: Samsung Syncmaster 710t
Wat ik al heb gedaan:
- CPU & Cooler opnieuw bevestigd
- Beide reepjes geheugen er appart ingezet
- Oude PCI videokaart aangesloten om te kijken of ik daarmee wel beeld kreeg
- Oude monitor aangesloten om te kijken of ik daarmee wel beeld kreeg
- Kabels vervangen (zowel DVI als D-Sub geprobeerd)
Dit werkte allemaal niet, wat dus eigelijk al duidelijk maakt dat het probleem niet bij de Videokaart ligt, maar bij het moederbord of de processor. Toen ik dacht dat het zou komen doordat ik de ATX12V stekker niet had aangesloten, bleek dit er alleen maar voor te zorgen dat er gepiep uit m'n pc-speakers kwam. Ongeveer 1 seconden lang een piep, dan weer 5 a 10 sec. stil, en vervolgens weer een piep etc. Ook na een minuut wachten (en het gepiep aanhoren) heb ik nog steeds geen beeld, iets dat volgens de handleiding zou kunnen betekenen dat het syteem de power-on test heeft gefaild.
Mijn vraag is nu: waar zou dit aan kunnen liggen en zie ik misschien iets over het hoofd?