Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:55
Hallo,

ik heb hier op mijn werk 2 PDA's liggen; de HP iPAQ h1940 & de HP iPAQ h6300.
De h1940 heeft Pocket PC 2003 Professional als OS en de H6300 heeft Mobile 2003 Software. Mooie apparaatjes hoor :) Leuk speelgoed!

Hier bij heb ik op beide Tom Tom v3 - Benelux geinstalleerd. Beide hebben een Wireless (Bluetooth) GPS ontvanger.

TT wordt gewoon goed geinstalleerd en ik heb daar geen foutmeldingen bij gekregen. Als ik via de TT Wizard de stappen door loop dan heb ik gewoon verbinding tussen de PDA('s) en de ontvanger(s), dus dat zou moeten werken.
Dan start ik TT op, en dan krijg ik de melding: "GPS posisitie is onbetrouwbaar" -> Logo want ik moet een 'fix' krijgen. Dit kan even duren dat weet ik.
Alleen ik heb net een uur buiten gestaan (heerlijk weer btw :P) en ik krijg nog steeds geen fix. En dat vind ik een beetje vreemd.

Ik heb de GPS ontvanger ingeschakeld in het ontvangst menutje van TT. Ook staat het schuifje op de handjes staan (dus deze staat aan neem ik aan).

Heeft iemand een idee wat ik nu moet doen om een fix te krijgen (voel me net zo'n junk... hunting for a fix :+)

[ Voor 5% gewijzigd door NoTimeRemains op 15-03-2005 17:54 ]

This is the Way.

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
HIValicious schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 17:53:
Hallo,

ik heb hier op mijn werk 2 PDA's liggen; de HP iPAQ h1940 & de HP iPAQ h6300.
De h1940 heeft Pocket PC 2003 Professional als OS en de H6300 heeft Mobile 2003 Software. Mooie apparaatjes hoor :) Leuk speelgoed!

Hier bij heb ik op beide Tom Tom v3 - Benelux geinstalleerd. Beide hebben een Wireless (Bluetooth) GPS ontvanger.

TT wordt gewoon goed geinstalleerd en ik heb daar geen foutmeldingen bij gekregen. Als ik via de TT Wizard de stappen door loop dan heb ik gewoon verbinding tussen de PDA('s) en de ontvanger(s), dus dat zou moeten werken.
Dan start ik TT op, en dan krijg ik de melding: "GPS posisitie is onbetrouwbaar" -> Logo want ik moet een 'fix' krijgen. Dit kan even duren dat weet ik.
Alleen ik heb net een uur buiten gestaan (heerlijk weer btw :P) en ik krijg nog steeds geen fix. En dat vind ik een beetje vreemd.

Ik heb de GPS ontvanger ingeschakeld in het ontvangst menutje van TT. Ook staat het schuifje op de handjes staan (dus deze staat aan neem ik aan).

Heeft iemand een idee wat ik nu moet doen om een fix te krijgen (voel me net zo'n junk... hunting for a fix :+)
Ik had laatst ook op mijn moeders pda met gps ontvanger er in (Acer N35) dat het echt ontzettend lang duurde voordat ie een signaal had, als ik bij TT naar de gps status keek waren bijna alle balken vol (we reden op de snelweg) maar het duurde echt 15min voordat ie een fix had... als ik thuis ben heb ik ook geen ontvangst (opzich logisch) maar als ik in de tuin ben kan ie ook niet echt een fix vinden... best weird idd

BramBoterham

• NoTimeRemains
Ja ik snap het niet meer moet ik dan in een auto rijden.
Hoef die BT GPS Ontvanger toch niet op in de sigarettenplug te steken om een fix te krijgen of wel?
Wrom zou ik geen fix kunnen krijgen in de tuin ofzo? Ik vind het maar vreemd!

This is the Way.

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-11 08:02
ik weet niet wat jullie met een fix bedoelen, maar een GPS heeft minstens 3 sattelieten nodig om goed te functioneren, Als die drie sattelieten er niet zijn dan heb je ook geen positie bepaling (wel een beetje maar de afwijking is te groot)

Daarnaast kan een huis, een boom, etc etc een storende factor zijn bij het GPS-en. Verder zijn er momenten op de dag dat er gewoon geen sattelieten zichtbaar zijn, ik heb vroeger proffesioneel met GPS gewerkt en vooral rondom het middag uur was het soms waardeloos.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Hoe zien die balkjes eruit? Lopen ze wel vol met grijze informatie? Of blijven ze in het geheel leeg?

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• NoTimeRemains
Ze blijven geheel leeg.

This is the Way.

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:01

Sabbi

je denkt aan mij.

Heb je wel een werkende connectie naar de gps? Dit kan je zien aan de stipjes rechts van de balken in de gps status, als deze van de schotel naar het pda'tje lopen heb je connectie, blijft het grijs heb je vermoedelijk verkeerde connectie instellingen voor je pda/gps combo...

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Probeer eens een standaard Bluetooth verbinding over Com6 anders.

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:01

Sabbi

je denkt aan mij.

com 6, waar haal je die nu weer vandaan? een 1940 heeft alleen com 5 en 8 beschikbaar voor BT-devices?

[ Voor 3% gewijzigd door Sabbi op 16-03-2005 11:01 ]

Verwijderd

Het kan kloppen dat het op de h1940 niet direct werkt. Daar is een patch beschikbaar voor op de site van Tom Tom.

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Sorry, ik ging even uit van mijn eigen situatie. Kern van m'n verhaal blijft hetzelfde, probeer even via de BT Com poort te communiceren door dit handmatig in te stellen.

• NoTimeRemains
Damn! Die patch werkt op de 1940! Jeuj! Straks maar even op de H6300 proberen :) Thnx jongens

Alleen heb ik nu nog een probleempje op de 1940: het icoontje wat op het 'bureaublad' staat van TT werkt niet. En het icoontje van TT in het 'startmenu' is weg.
Ik ben nu TT opnieuw aan het installeren, mss werkt dat maar mss dat jullie nog bright ideas hebben...

This is the Way.

Pagina: 1