Toon posts:

Goede PCI express videokaart i.p.v. radeon 9800 pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een hele nieuwe computer gekocht. Die op alle fronten van goede kwaliteit was behalve dan dat er een onboard intel videokaart inzat, wat natuurlijk bagger is.
Geen probleem dacht ik haal ik gewoon mijn ATI Radeon 9800 pro 128 MB uit mijn oude computer en zet die erin. Nou blijkt alleen dat deze nieuwe computer een nieuwe generatie moederbord heeft. Dus met een PCI express slot en geen AGP.
Nou is mijn vraag dus: Welke videokaart is van vergelijkbare kwaliteit als mijn oude Radeon maar kan in een PCIe slot. Mijn budget is niet al te hoog dus de nieuwste kaarten kan ik niet kopen.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-08 11:01

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Budget niet al te hoog... Wat moet dat voorstellen? 50 euro? 200 euro? Met deze informatie kunnen we niet veel. Maar qua Radeon 9800 prestaties zit je vast aan een Radeon X600 XT - X700 of een GeForce 6600 (GT). :)

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Verwijderd

eeen 6600 GT zou een goed aankoop zijn mits je budget daartoe rijkt
goed prijs/ kwaliteit verhouding :Y)
en kost ong 200 euries.
maar dat ligt natuurlijk aan jouw budget welke je haalt :+

Er is iemand al voor mij :D

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2005 17:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
200 euro moet lukken als ik mijn oude videokaart verkoop

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
AGP versie van de X700 :).

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
opzich is dit toch best zelf uit te zoeken, als je weet wat je budget is kan je in de pricewatch kaarten uitzoeken die daar aan voldoen, en vervolgens kan je wat reviews opzoeken om er achter te komen wat de beste koop is

iig succes ermee :)

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 17:55:
eeen 6600 GT zou een goed aankoop zijn mits je budget daartoe rijkt
goed prijs/ kwaliteit verhouding :Y)
en kost ong 200 euries.
maar dat ligt natuurlijk aan jouw budget welke je haalt :+

Er is iemand al voor mij :D
200 euro, je hebt ze al voor een eurotje of 170, dat scheelt toch al weer 15%

en je moet zeker voor een 6600GT gaan vind ik, anders ben je dief van je eigeportomonee

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

uh de TS zoekt een PCIe kaart 8)7

Verwijderd

Topicstarter
ok GeForce 6600 GT wordt het dan.

Nou zie ik alleen bij Pricewatch een hele hoop GeForce 6600 GT staan.
Zit er een belangrijk verschil tussen die verschillende soorten? Er staan nog al wat termen achter die namen die me niet veel zeggen.

Die van Gygabyte is het goedkoopste maar is het wel verstandig om die te nemen?
Lijst: http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/514

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 00:56

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 19:03:

Zit er een belangrijk verschil tussen die verschillende soorten? Er staan nog al wat termen achter die namen die me niet veel zeggen.

Beetje zoeken kan geen kwaad lijkt me. Op de fp staat zelfs nog een review en zo zijn er vast wel meer te vinden

I'm not as think as you stoned I am

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:50

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 19:03:

Tja, een beetje lezen kan geen kwaad :) Ik heb zelf een AGP 6600GT van XFX en ben er erg tevreden over. De PCI-E versie is iets sneller.

Mijn vorige kaart was ook een Radeon 9800 Pro 128 mb (van Hercules), maar deze Nvidia is behoorlijk vlotter.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Kijk hier eens en je keuze is snel gemaakt :Y)
http://www.tweakers.net/nieuws/36587
deze is misschien iets duurder maar ook sneller als je het goed door leest }:O

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2005 21:24 ]

• Vini
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-07 11:42
Kijk ook even in de vele 6600 gt topics daar staan vele handige tips en bijvoorvbeeld ook alle versies van de 6600 gt van de verschillende fabrikanten. Maar als je wilt overclocken is de xfx natuurlijk een aandrader :9

BF2 stats

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

TrippleSix schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 07:18:
Kijk ook even in de vele 6600 gt topics daar staan vele handige tips en bijvoorvbeeld ook alle versies van de 6600 gt van de verschillende fabrikanten. Maar als je wilt overclocken is de xfx natuurlijk een aandrader :9
:? zie niet in waarom xfx een aanrader is, volges mij zitten de verschillen vooral in de koelers, want verder nemen alle fabrikanten het reference model volgesmij over...
nog 1 verschilletje, bij de goedkopere krijg je waarschijnlijk niet tig demo'tjes en doom 3

ps. ik heb voor m'n buren een Gigabyte in bestelling staan, als daar wat mee is (lijkt me sterk) meld ik 't je

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Omdat de XFX standaard hoger is geklockt (agp versie dan he) is het ook waarscheinlijk dat er een betere standaard cooler op zit...

Maja hij zoekt een PCI-E kaart dus dat maakt niet uit, als PCI-E zal ik gewoon gaan voor een Club3d ofso, is goedkoop en zit geen prestatieverschil in t.o.v andere merken.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 17:59 ]

Pagina: 1