Hoi, ik moet een bestand openen in word maar dit moet echt alleen lezen zijn. ik heb nu via code al wel alle menu items endergelijke kunnen verwijderen maar als je bijvoorbeeld crtl+s doet kan je het bestand nog wel opslaan. En dit mag dus niet.
De code die ik nu heb :
Hoe kan ik het nu zo maken dat het echt alleen lezen is. Het is overigens niet te doen door de rechten van een map op alleen lezen te zetten omdat andere users wel weer documenten mogen wijzigen het moet dus echt met vb.
Volgens mij moet ik dus behalve de menu items ook alle snelkoppelingen van het toetsenbord blokkeren. Kan iemand mij een duwtje in de goede richting geven want ik kom hier echt niet meer uit.
De code die ik nu heb :
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Private Sub Command1_Click() Dim w As New Word.Application Dim d As Document w.Documents.Add w.Visible = True For i = 1 To w.CommandBars.Count w.CommandBars(i).Enabled = False Next i 'w.Quit Set d = Nothing Set w = Nothing End Sub |
Hoe kan ik het nu zo maken dat het echt alleen lezen is. Het is overigens niet te doen door de rechten van een map op alleen lezen te zetten omdat andere users wel weer documenten mogen wijzigen het moet dus echt met vb.
Volgens mij moet ik dus behalve de menu items ook alle snelkoppelingen van het toetsenbord blokkeren. Kan iemand mij een duwtje in de goede richting geven want ik kom hier echt niet meer uit.