Toon posts:

Netwerk/internet probleem (@Home)

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds zondagmorgen heb ik geen verbinding meer met internet via mijn router. Ik gebruik een Sitecom DC-202 v3 router en deel internet over 3 computers. Ik heb twee maal gebeld met @Home maar zoals jullie misschien weten willen ze me geen ondersteuning geven voor de router (begrijpelijk). Ik toen een computer direct aangesloten op het modem (en natuurlijk de computernaam goed ingesteld, anders werkt de DHCP van @Home niet) en olé toen werkte het wel. Ik heb toen nogmaals gebeld met @Home en ze hebben toen een nieuwe hostname voor me aangemaakt (CP123456-B ipv CP123456-A, niet de echte hostname uiteraard). Als ik nu rechtstreeks via deze computer connect met die -B hostname werkt alles. Als ik de router instel met die -B hostname, werkt het niet. De DHCP van de router werkt wel, ik krijg toegang tot de andere 2 computers en kan gewoon intern pingen. Extern echter niet, hij geeft aan dat de verbinding met het modem prima is maar dat de internetconnectie failed is.

Ik heb vanalles geprobeerd, software- en hardwarematige reset van de router, firmware geupgrade etc. maar helaas mocht dat allemaal niet baten. Heeft iemand van jullie enig idee wat ik hieraan kan doen?

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:30
Ook al kabelmodem gereset?

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 11:42
Heeft de router een log ?
Als je een motorola modem hebt van @home... kun je surfen naar http://192.168.100.1 ?
Behalve hostname, heb je je router al eens statisch ingesteld ? (IP instellingen overnemen van je PC die eerst eraan hing).

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 20:02

4VAlien

Intarweb!

moet je bij @home MAC address overnemen van je desktop?

Verwijderd

4VAlien schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 21:45:
moet je bij @home MAC address overnemen van je desktop?
Nope, tenminste ik niet.

Hier op GoT loop al een draadje mbt Sitecom routers icm @home. Dit probleem schijnt wel vaker voor te komen. hier draait een DC-202 V1 zonder echte problemen, enkele keer in de paar maanden krijgt die geen nieuwe DHCP lease van @home, meer niet.

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Kun je wel pingen naar een extern IPnr? Zo ja, stel de DNS eens met de hand in.

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:00
Probeer inderdaad eens alles wat hierboven staat.

Ook powercyclen is een magische handeling, soms komen mensen spontaan weer online. Ben je trouwens doorverbonden naar tier2 zondag? Ik ben namelijk niet op de hoogte gesteld dat ik een nieuwe hostname voor mensen kan aanmaken als helpdesker 8)7.

Also: bij problemen met sitecom routers -> weggooien en nieuwe kopen. Sitecom is wmb gewoon rotzooi en moet je zeker niet van verwachten dat het al te lang blijft werken. Zeker omdat de verbinding het anders wel doet :).

Dedingen die je moet instellen om geïndentificeerd te worden: computernaam en controleer deze even heel goed, maar ik neem aan dat je dat hebt gedaan.

Dan krijg je de volgende info van dhcp: (hopen dat ik niks vergeet) computer IP in de 212, 213, 81 of 84 range, en misschien nog wel een paar in de buurt van 2xx.x.x.x maar dat weet ik even niet meer zeker en ga het nu even niet opzoeken. verder krijg je een subnet en dns servers.

Hoe is de kabel van modem <-> router trouwens? Heb je getest dat die goed is en dat er niet opeens een kink in is gekomen oid?

Verwijderd

Topicstarter
cryforhelp schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 00:24:
Probeer inderdaad eens alles wat hierboven staat.

Ook powercyclen is een magische handeling, soms komen mensen spontaan weer online. Ben je trouwens doorverbonden naar tier2 zondag? Ik ben namelijk niet op de hoogte gesteld dat ik een nieuwe hostname voor mensen kan aanmaken als helpdesker 8)7.

Also: bij problemen met sitecom routers -> weggooien en nieuwe kopen. Sitecom is wmb gewoon rotzooi en moet je zeker niet van verwachten dat het al te lang blijft werken. Zeker omdat de verbinding het anders wel doet :).

Dedingen die je moet instellen om geïndentificeerd te worden: computernaam en controleer deze even heel goed, maar ik neem aan dat je dat hebt gedaan.

Dan krijg je de volgende info van dhcp: (hopen dat ik niks vergeet) computer IP in de 212, 213, 81 of 84 range, en misschien nog wel een paar in de buurt van 2xx.x.x.x maar dat weet ik even niet meer zeker en ga het nu even niet opzoeken. verder krijg je een subnet en dns servers.

Hoe is de kabel van modem <-> router trouwens? Heb je getest dat die goed is en dat er niet opeens een kink in is gekomen oid?
Ik ben inderdaad doorverbonden zondag door een helpdeskmedewerker naar een collega, en die heeft toen een nieuwe hostname voor me aangemaakt. Ik heb nog garantie op dit ding bij Paradigit dus ik ga er mee terug mochten we er niet uitkomen!

Ik heb de computernaam herhaaldelijk gecheckt en -a en -b geprobeerd, werkt allebei niet. De DHCP info krijg ik niet, ik weet dat mijn IP in de 84 range zit (heb hier een blaadje liggen met gegevens van wanneer alles werkt, dus ook DNS, subnetmask etc. ) wanneer ik die gegevens invoer in de router werkt het nog niet. In principe zou dat niet eens hoeven omdat die autoconfiguratie van @Home gewoon altijd goed gewerkt heeft.

De verbinding modem - router is prima. Hij geeft in de router zelf ook aan dat de connectie OK is.

Nog suggesties?

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:00
Het is heel simpel, probleem ligt duidelijk bij je router.

Ga ermee terug naar Paradigit en probeer een nieuwe. Mocht deze het niet doen, koop dan een beter merk, USR, linksys, dat soort spul.

Verwijderd

Topicstarter
Dat lijkt me inderdaad ook de enige mogelijke oplossing. Wel erg frappant dat zo'n ding van het ene op het andere moment kapot kan gaan :(

Naja, ff terug naar Paradigit dan! Bedankt voor de hulp.
Pagina: 1