[acces + PDF] Hoe autosave van raport naar PDF

Pagina: 1
Acties:

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-05 14:25
Ik heb een applicatie met daarin enkele raporten nou wil ik graag dat deze worden geexporteerd naar pdfbestanden. Alleen is het de bedoeling dat er helemaal geen tussenkomst van de gebruiker noodzakelijk is. De bestandsnaam moet worden overgenomen van een (verborgen) veld uit het rapport

Ik ben op mijn speurtocht al wel PDFCreator tegen gekomen. Deze heeft een prima autosave en eigenlijk alle functies die ik wil behalve de bestandsnaam. Bij PDFCreator kan ik allen enkele variable als datum, gebruiker, computernaam en usernaam kiezen

Heeft iemand enig diee? Het liefste uiteraard graag freeware/GNU

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-05 22:57

Boss

+1 Overgewaardeerd

Opslaan onder de naam die je wel kan maken en daarna renamen?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• One-eye864
Boss schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 17:26:
Opslaan onder de naam die je wel kan maken en daarna renamen?
Probleem is dat hij de naam tot op de seconden precies doet.

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik doe het altijd zo in VBA:
1) Printen naar PostScript-bestand met de gratis Adobe Generic PostScript printer driver.
2) PS met de Acrobat Distiller omzetten naar PDF.

Die Acrobat Distiller is helaas niet gratis. Misschien kan je hem van iemand even lenen om te kijken of het bij jou ook werkt.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-05 22:57

Boss

+1 Overgewaardeerd

Als je het bestand in een bepaalde map laat opslaan, kan je met de functie Dir() de naam ervan achterhalen.
Daarna het bestand snel verplaatsen / hernoemen...

Blijft een beetje symptoonbestrijding, maar als laatste (of tijdelijke) oplossing moet je er een heel eind mee komen!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• One-eye864
Boss schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 22:03:
Als je het bestand in een bepaalde map laat opslaan, kan je met de functie Dir() de naam ervan achterhalen.
Daarna het bestand snel verplaatsen / hernoemen...

Blijft een beetje symptoonbestrijding, maar als laatste (of tijdelijke) oplossing moet je er een heel eind mee komen!
Ik heb een oplossing!
Na wat zoeken kon ik het pdf-bestand noemen naar de bestandsnaam (naar bijschrijft van het raport). Die sla ik op in een directory van het programma (dus in program files) en vervolgens hernoem ik hem en tot slot nog ff verplaatsen waar ze hem willen hebben

Komt er alleen nog 1 vraagje in mij op hoe kan ik kijken of een dir bestaat? want zoniet moet hij namelijk aangemaakt worden.

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-05 15:06

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Filehandling, waaronder ook checken of een mapje bestaat gaat vrij eenvoudig met het File System Object (FSO).
Dat zou er zo uitzien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Set fs=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

If fs.FolderExists("c:\temp") = true Then
      msgbox "folder exists"
Else
      msgbox "folder doesn't exist"
End If

set fs=nothing

Heb zelf weinig ervaring met VBA, maar volgens mij kan dit ook zonder CreateObject.

http://www.w3schools.com/asp/asp_ref_filesystem.asp
Hier meer over het FSO (wel voor ASP/VBScript, maar dat is maar weinig verschil)

[ Voor 26% gewijzigd door sopsop op 16-03-2005 10:19 ]

• One-eye864
boppert schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 10:18:
Filehandling, waaronder ook checken of een mapje bestaat gaat vrij eenvoudig met het File System Object (FSO).
Dat zou er zo uitzien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Set fs=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

If fs.FolderExists("c:\temp") = true Then
      msgbox "folder exists"
Else
      msgbox "folder doesn't exist"
End If

set fs=nothing

Heb zelf weinig ervaring met VBA, maar volgens mij kan dit ook zonder CreateObject.

http://www.w3schools.com/asp/asp_ref_filesystem.asp
Hier meer over het FSO (wel voor ASP/VBScript, maar dat is maar weinig verschil)
Thanks ik heb inmiddels deze zeer eenvoudige methode gevonden
code:
1
2
3
4
  If Dir("c:\erwintemp") <> "" Then
    Else
        MkDir ("c:\erwintemp")
  End If

Welke is beter denk je?

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-05 15:06

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Ik denk jouw methode makkelijker is als je sec naar het kijken of een bestand/folder bestaat kijkt.
Zodra je wat meer ingewikkelde filehandling doet zou je het FSO kunnen overwegen, omdat die wat krachtiger is. Renamen, zoeken, etc zit allemaal in dat object (dat je dan dus ook maar 1 keer hoeft aan te maken).
Pagina: 1