Fase-instelling Rel Quake II

Pagina: 1
Acties:
  • 513 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136382

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb ff n vraag over mijn nieuwe aanwinst, de Rel Quake II,

Ik weet dus niet hoe ik die Phase-instelling moet zetten, 0-180.

De Sub staat tussen mijn fronts, (Monitor-audio silver S8 _/-\o_ ) en zit aangesloten op een Marantz SR-6400. >:)

weet iemand hoe die fase werkt? Ik heb namelijk al veel gegoogled, ik weet nu ook wel waar ie voor dient, alleen niet welke instelling ik moet nemen...

alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emerge
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-03 10:15

Emerge

Bifidus schmifidus

Normaal gesproken laat je dit op 0 staan. Het heeft geloof ik iets te maken met een signaalvertraging oid.

Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111211

Je moet gewoon ff kijken (luisteren 8)7 ) wat je het best vind klinken.
Dat hangt helemaal van jou en de omgeving af ;)

Het is om de subwoofer zeg maar te corrigeren, want als je ook andere boxen hebt die bass weergeven, kan het zo zijn det de lage tonen elkaar uitdoven.. Door de instelling van die fase-switch te veranderen kan je dit tegengaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

ligt puur aan je smaak voor afstelling vind ik zelf....
heb fase zo dicht mogelijk op 0 staan voor muziek luisteren (en de sub zo afgesteld dat je heb niet hoort maar wel aanwezig "voelt"... dus als je hem uit zet dat je iets mist..)
In films zet ik altijd wat delay voor eventuele explosies etc... het geeft net iets meer mooier geluid over het algemeen... tja weet niet hoe ik dat moet uitleggen... het is een mix van gevoel vind ik.

Verder mooie aanwinst heb zelf ook een quake gehad :) maar nu ben ik overgestapt naar de ST serie van REL de Stentor III (vanwege grotere kamer en betere versterkers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136382

Topicstarter
Anoniem: 30670 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 16:54:
ligt puur aan je smaak voor afstelling vind ik zelf....
heb fase zo dicht mogelijk op 0 staan voor muziek luisteren (en de sub zo afgesteld dat je heb niet hoort maar wel aanwezig "voelt"... dus als je hem uit zet dat je iets mist..)
In films zet ik altijd wat delay voor eventuele explosies etc... het geeft net iets meer mooier geluid over het algemeen... tja weet niet hoe ik dat moet uitleggen... het is een mix van gevoel vind ik.

Verder mooie aanwinst heb zelf ook een quake gehad :) maar nu ben ik overgestapt naar de ST serie van REL de Stentor III (vanwege grotere kamer en betere versterkers)
Ha,

Thanks man, ben er erg wijs mee,

hoe bevalt die Stentor dan? :9~ ben erg benieuwd!

PS: ken je de M A Silver 6?? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Lol :P kom je ook overal tegen!

Silver s6 zien er idd lekker uit! Foto''s man!

Verder check je ff de site van REL onder de lijst van types bij de quake sectie... zie je SETUP For Q
das in PDF uitleg hoe je je sub regelt!

PS: ja me sub bevalt me zeer goed... beetje te goed soms :P ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 30670 op 15-03-2005 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Je moet hem zo zetten dat ie het hardst lijkt te gaan. Dat staat ook op de R.E.L. site en als het goed is ook in de manual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:31
Phase heeft weinig tot niets te maken met delay. Het is, zoals de naam al zegt ;), de fase van de sub tenopzichte van het signaal dat'ie binnenkrijgt. Als je normale speakers ook laag weergeven, kan het zijn dat het geluid elkaar uitdooft, of verzwakt. Als je dan aan de fase-knop gaat draaien, komt het geluid van de normale speakers weer in fase te staan met de sub, en wordt er dus niet meer uitgedoofd :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-07 18:04

voodooless

Sound is no voodoo!

Wormaap schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 17:14:
Phase heeft weinig tot niets te maken met delay. Het is, zoals de naam al zegt ;), de fase van de sub tenopzichte van het signaal dat'ie binnenkrijgt. Als je normale speakers ook laag weergeven, kan het zijn dat het geluid elkaar uitdooft, of verzwakt. Als je dan aan de fase-knop gaat draaien, komt het geluid van de normale speakers weer in fase te staan met de sub, en wordt er dus niet meer uitgedoofd :)
Dat heeft dus alles te maken met delay ;) Je schuift namelijk met de fase knop de golfvorm precies zo op zodat ie gelijkt loopt met die van je fronts door midden van een kleine delay. Gelijkloop krijg je helaas niet overal in je kamer door reflecties en staande golven, maar je moet het gewoon zo instellen dat je op de luisterplek het beste geluid hebt.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:31
Daarom zeg ik ook 'weinig' tot niets ;)
Een faseverschuiving vind ik namelijk geen 'echte' delay, en aangezien de meeste receivers ook een 'delay' optie hebben kan het nogal verwarrend werken om dan over delays te gaan praten voor iemand die niet weet wat het knopje op z'n sub doet :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:05

Jag

deepspace schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 17:21:
[...]

Dat heeft dus alles te maken met delay ;) Je schuift namelijk met de fase knop de golfvorm precies zo op zodat ie gelijkt loopt met die van je fronts door midden van een kleine delay. Gelijkloop krijg je helaas niet overal in je kamer door reflecties en staande golven, maar je moet het gewoon zo instellen dat je op de luisterplek het beste geluid hebt.
Nou, hoe een continu variabele fase werkt weet ik niet. Maar als je de fase 180 graden draait geeft dat geen delay iig.
Pagina: 1