Toon posts:

[VB] Analyseren afbeeldingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik werk al een tijdje met VB (als hobby), en ik heb ooit gehoord dat men met verschillende programmeertalen plaatjes kan analyseren.
Met analyseren bedoel ik dat op een plaatje bijv een auto met nummerbord staat,
en dat het geprogrammeerde programma de nummers en letters van het nummerbord kan "lezen" door verschillende vormen te herkennen.
Nou vroeg ik me af of iets dergelijks ook met visual basic mogelijk is.
Op google kon ik niet veel vinden, en ik zou ook niet weten op welke trefwoorden ik precies zou moeten zoeken.
Kan iemand mij hier meer informatie over geven of weet iemand of dit in VB mogelijk is?

Alvast Bedankt _/-\o_

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Letters en cijfers lezen heeft met OCR te maken denk ik zo, wellicht kan je dat door Google gooien!

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
OCR is complexe materie dus de makkelijkste weg is om gebruik te maken van bestaande ActiveX componenten (die je vanuit VB kan aanroepen), zoals hieronder bijvoorbeeld:
http://componentsource.co...NI&bc=BUSFUNCSCANNI&sc=CS

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er erg ingewikkeld en onoverzichtelijk uit allemaal :?

Ik zal proberen wat duidelijker uit te leggen wat ik wil:

Stel op afbeelding A staat een boom. (geen echte gedetailleerde boom, gewoon een plaatje)
Op afbeelding B staat diezelfde boom willekeurig ergens op de afbeelding, met andere plaatjes daaromheen.

Nou wil ik dat mijn proggie de coordinaten geeft waar de boom van afbeelding A, terugkomt in afbeelding B.

En nu om het extra moeilijk te maken:
Het liefste ook als de boom in afbeelding B een aantal graden gedraaid is, of zelfs een klein beetje afwijkt van afbeelding A.

Is dit uberhaupt mogelijk in VB? Heeft iemand zelf ooit iets wat hierop lijkt in VB gemaakt?

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 18:25

lordsnow

I know nothing

Oef, dat wordt een moeilijke klus. Maar het is natuurlijk mogelijk.

Zoeken met Google op recognise car number plates automatically

Of op
car number plates ocr optical recognition

EN vooral deze
ANPR source code

Geeft veel leuke hits.