[XP] Startup script schrijven

Pagina: 1
Acties:

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022
Twee of drie keer per dag start ik mijn computer op. Het eerste wat ik daarna doe is een aantal programma's opstarten: FireFox, TextPad, MySQL, WinAmp, WinBar en twee Windows Explorers. Eentje met mijn kazaa download folder en eentje met de Apache htdocs folder.

Omdat ik mij vanochtend ineens slim voelde, heb ik nu snelkoppelingen van al die programma's in de startup folder van Windows gezet. Maar ik moet nog steeds handmatig naar de kazaa en htdocs folder klikken. Vandaar mijn vraag of het mogelijk is om een default pad mee te geven aan het opstarten van Windows Explorer, zoals bv. bij de meeste browsers kan voor een default url.

Zo ja, is dit een standaard optie die ik niet ken of zijn er meer geavanceerde middellen nodig zoals een stukje vbscript ergens? Kan iemand mij in dat geval een paar websites aanraden die gericht zijn op het schrijven van scripts in XP omgeving?

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

Verwijderd

In de eigenschappen van de snelkoppeling kan je dit zetten:
%SystemRoot%\explorer.exe /n,/e, c:\data
om windows explorer in de map c:\data op te starten.

Verwijderd

Doe dat dan met DOS, dat werkt perfect. Zie ook dit.

Dit opent een nieuw exploer venster, met Mappen aan, default als \\server\share (kan je ook veranderen naar c:\windows of net wat je handig vind).
code:
1
%windir%\explorer.exe /e,/n, \\server\share

offtopic:
Spuit 11 :z

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2005 16:52 ]

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022
Dank je! Niet dat ik /e, /n en dergelijke begrijp, maar dat zoek ik dan wel op.
offtopic:
:o

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."