Toon posts:

coax kabel maken

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Om een connector op een coax kabel aan te sluiten heb je toch geen speciale tang voor nodig?

Verwijderd

Wat voor een coaq en wat voor een plug :?

Verwijderd

Gewoon 50 Ohmige kabel halen, twee coax stekkers bij de lokale elektronica boer en je soldeerbout hanteren. En voila

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:50
Als je het netjes wilt doen moet je een speciale tang hebben, maar zonder kan ook

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

dubbel geisolleerde coax tegen storing, je schroeft er 2 stekkkers aan een man en een vrouw en klaar is clara!!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Een aardappelschilmesje en je tanden voldoen ook prima :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:02

StratoFarmer

Anke :*

je hebt 2 soorten connectors, met 'schroefwerking' en 'krimp'.

Ik gebruik krimp en heb geen problemen, hiervoor heb je een speciale krimptang nodig!
Bij de schroefvariant kun je de kabel gewoon vastschroeven, maar dit werkt bij lange na niet zo betrouwbaar!!
Dus. :?

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel dus de dunne coax kabel om 2 computers op elkaar aan te sluiten.

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:42
Op maandag 08 januari 2001 19:44 schreef goldfish80 het volgende:
Volgens mij heb je daar antwoord op gekregen. :9

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:02

StratoFarmer

Anke :*

Op maandag 08 januari 2001 19:44 schreef goldfish80 het volgende:
ik ook....gewoon netwerk/BNC/Tbase10 ofzoiets...met terminatortjes en alles d'r op en er aan.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt! :)

Verwijderd

Solderen is volgens mij het betrouwbaarst.
Zekers met netwerk coax kabels. :Y)

Verwijderd

solderen zal wel lekker storing opleveren, en schroefconnectors flikkeren na een tijdje gewoon van de kabel af :(:(:( (heel veel meegemaakt :() Het best werkt wel de krimptang, die is voor 50 pieken bij de lokale electronica boer te koop

je kan ook ff wat kabel en zoot ergens kopen en dan vragen of je de tang ff mag lenen, heb ik tenminste gedaan :) heb wel een peperdure telefoon & utp tang, maar zoeentje vond ik onzin om voor 4 connectortjes te kopen ;)

suc6!

Jasper

Verwijderd

En waarom zou solderen volgens jouw storing opleveren. :?
Ik zal ff wat duidelijker zijn.
We praaten nu over bnc plugjes voor een netwerk.
Mijn beste ervaaring hier mee is :
Het binnenste pennetje solderen.
En de de buiten mantel knijpen.

Verwijderd

dat solderen leek mij storing geven, maar ik kan me vergissen. Btw, dan heb ook een krimptang nodig (dat is ook wel het beste, maarja ;))

Verwijderd

Kan je niet gewoon een UTP kabel / netwerk maken. Het is veel minder storings gevoelig dan BNC (coax). Bij BNC hoef je maar ff de kabel eruit te trekken en je netwerk hangt.

BTW die UTP kabeltjes kan je voor weinig geld kant en klaar kopen. Alleen als je meer dan 2 pc's wilt aansluiten heb je een hub of switch nodig, maar ook die zijn tegenwoordig niet echt duur meer. Kan je ook makkelijk een "lan-party" organiseren met je vrienden. :)
Pagina: 1