[MS-SQL] Probleem met CD-Key

Pagina: 1
Acties:

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Topicstarter
Ik moet op een aantal (bestaande) servers SQL-server 2000 installeren. Hiervoor gebruik ik de standaard Microsoft licensing CD. De CD is Orgineel.

Ik heb 1 CD met de software en 3 servers. Twee Windows 2000 (server1 en server2) en een Windows 2003 (server3).

Als ik op server1 de software wil installeren vraagt het op een CD-key. Ik heb geen CD-Key omdat het Licensing CD's zijn. Op server2 wordt deze vraag overgeslagen en kan ik zonder CD-Key SQL installeren.

Op Windows 2003 (server3) word er ook niet om een CD-key gevraagd. Deze is niet op het netwerk en staat zonder netwerkaansluiting te draaien om wat dingen te testen.

Heeft iemand hiervoor een oplossing? Ik wil gewoon zonder CD-Key de software installeren.

http://www.hroling.nl

Verwijderd

Move PNS > SA

• bolke

bolke

Klikt nu met een Canon R

Topicstarter
Zelfs Microsoft zelf weet de oplossing niet.

Help!!!!!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

bolke schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 16:27:
Zelfs Microsoft zelf weet de oplossing niet.

Help!!!!!
Hoe ben je tot die conclusie gekomen? Via de MS Knowledge base of via tel. support?
Het eerste kan ook het gevolg zijn van verkeer zoeken namelijk ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Ik maak op werk ook gebruik van de VLK CD's en heb nog nooit een melding gezien van een licentie key.

Maar als je VLK cd's hebt, heb je meestal ook wel support daarop, telefoontje naar MS kost je dan niks lijkt mij zo (als je tenminste een licentie agreement hebt ofzo).

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleem gehad met W2000 AS, daar hing het af van de HP/compaq proliant installatie software. Overigens, heeft iemand van onze helpdesk eens gezegd: Wanneer je een bepaalde aantoonbare licentie hebt, kun je installeren en mag je i.g.v. problemen een willekeurige key gebruiken, als je maar een corporate licentie hebt. Maar pin me er niet op vast.....

• bolke

bolke

Klikt nu met een Canon R

Topicstarter
Even een reactie op de voorgaande "meldingen"

- Ik heb al meerdere malen met MS telefonisch contact gehad. Zijn konden geen oplossing geven
- In de KB heb ik gezocht. Niets gevonden. Maar dat kan, zoals gezegd, ook aan mijn key-words liggen.
- De HP/compaq proliant software is wel geinstalleerd. Ik ga daar naar kijken. Bedankt voor de tip.

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:24
bolke schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 09:56:
- De HP/compaq proliant software is wel geinstalleerd. Ik ga daar naar kijken. Bedankt voor de tip.
De vraag om licentie in te geven krijg je enkel als je het OS via Smartstart installeert. Daarna gebruik je Smartstart niet meer. Smartstart geeft de License/Product Key door aan de 'unattended' installatie.

Voor de rest geen idee om je verder te helpen; ik heb dit nog nooit gehad met SQL Server...

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Pagina: 1