Toon posts:

[HDD] Time Out Bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb laatst mijn pc weggebracht i.v.m. bliksem inslag verder op in mijn straat.
Ik heb hem na laten kijken en het enige wat er kapot bleek te zijn was het moederbord
(ik had zelf ook al de nodige tests gedaan ivm hardeschijven of die het nog deden want ik was bang dat ik al mijn data kwijt was, na deze aan te sluiten op een andere pc bleken deze gewoon nog 100% te werken).

Nadat ik mijn computer terug kreeg met het vervange moederbord (P4P800-E Deluxe) starte ik mijn pc op en merkte op dat hij bij het controleren van de schijven in de bios al verdacht lang bleef hangen bij Primairy master en slave. Na ongeveer 20 seconde komt hij dan uiteindelijk toch door de bios test heen zegmaar en dan krijg ik een zwart beeld (monitor blijft nog wel gewoon aan...alleen ik krijg niets op mijn scherm te zien) er is dan ook geen activiteit te horen en mijn *C sensor geeft laat ook niet echt merken dat er onderdelen in mijn pc zitten die warmer worden (bijv de processor die druk bezig is). Gewoon een soort van Freeze dus. Dit duurt ongeveer een minuut en na de minuut start hij gewoon windows op.

Het volgende heb ik geprobeerd:

-Windows opnieuw geinstalleerd (maakte niets uit)
-Linux geinstalleerd (maakte niets uit)
-mijn harde schijven er 1 voor 1 uitgehaald (en dat maakte wel uit)
-jumpers achter op de schijf op allerlei manieren verzet
-aan andere IDE kabel gehangen.

Als ik mijn Hitachi 160 gig 7200 uit mijn pc trek. Start mijn computer in plaats van in 3 minuten, binnen 1 minuut op.

dus: geen zwart beeld meer en geen lang durige check bij Primairy master/slave in bios.

Nu heb ik bootvis gedraaid op deze pc MET en ZONDER de 160 schijf. Hier kwam uit dat MET de 160 schijf, dat hij bij de BootActivity er zoon 15 seconde langer(bij disk) over doet dan normaal en het hele stuk van het zwarte beeld MIS ik gewoon in BootVis! (heel vreemd) volgens bootvis duurt het opstarten maar 1 minuut en 20 seconde....terwijl het zeker wel meer is dan dit.

Ik weet niet meer wat ik nog kan doen om te proberen om dit probleem op te lossen. (het is namelijk heel irritant als ik bijv. alle updates voor mijn Audigy 2ZS moet installeren, moet je bij elke update op nieuw opstarten, ben hiermee wel een dik half uur bezig en zo zijn er nog wel meer dingen :/ )

Ook weet ik niet zeker of deze schijf het nog wel lang uithoud, of het eventueel heel binnekort gaat begeven.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.....

[edit]

ik heb net ook de schijf in een andere pc gehangen met een ander mobo maar hier het zelfde effect...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2005 15:33 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:51

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je computer weer terugbrengen naar de zaak ligt dan toch voor de hand? Vertel die mensen wat je al zoal geprobeerd hebt, daar gaan ze denk ik niet moeilijk over doen, toch? :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik zou hoe dan ook die disk voor geen meter meer vertrouwen. Als het éven kan, vervangen die hap!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03 21:42

The Third Man

The Third Jellyfish

Staan alle jumpers van de schijven goed (geen conflicten of Single bij een WD of andere grappen)? Hoe is de SMART status van de schijven?