Toon posts:

SQL _LIKE_

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een vraagje betreft deze querie

SELECT
account.row_id, account.name
FROM
SIEBEL.S_ORG_EXT account,
SIEBEL.S_ORG_EXT_X account_
WHERE
account.row_id = account_.par_row_id
and account.ACCNT_TYPE_CD = 'Customer'
and account_.X_SAP_REL = '2'
and account.name LIKE '%*%' OR account.name LIKE '%"%'
;

De bedoeling is dus dat ik van een bepaalde selectie ook nog eens eruit wil halen welke " en * hebben.
De originele querie zag er dan ook als volgt uit:

SELECT
account.row_id
FROM
SIEBEL.S_ORG_EXT account,
SIEBEL.S_ORG_EXT_X account_
WHERE
account.row_id = account_.par_row_id
;

Zoals het nu is geprogrammeerd is het volgens mij zo dat die in de where clausule alles selecteert in die tabel die een * of een " heeft. Wat ik wil is dat die van het origineel laat zien welke er sterretjes en quotes hebben. Weet jij hier een oplossing voor of denk jij dat de querie zo al zou moeten werken.

Het lijkt erop als ik de eeerste querie uitvoer hij alles uit de tabel gaat halen.....

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 16:52

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 14:48:
Zoals het nu is geprogrammeerd is het volgens mij zo dat die in de where clausule alles selecteert in die tabel die een * of een " heeft.
Hoezo, 'volgens mij'. heb je de query zelf nog niet uitgevoerd?
Wat ik wil is dat die van het origineel laat zien welke er sterretjes en quotes hebben. Weet jij hier een oplossing voor of denk jij dat de querie zo al zou moeten werken.
Wat is er mis met zelf proberen?
Het lijkt erop als ik de eeerste querie uitvoer hij alles uit de tabel gaat halen.....
Als alle rijen voldoen aan:
code:
1
2

Dan haalt hij alles op, anders niet.

Uit je TS lijkt niet dat je veel zelf hebt geprobeerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Tukk op 15-03-2005 14:54 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 17:11
Zou je in eerste instantie van deze qeury niet beter een JOIN kunnen maken? Ik zou je probleem stapsgewijs uitproberen zodat je ook beter een idee hebt wat er nou eigenlijk gebeurt en welke records er worden opgehaald.

stp - PSN ID: stp_4

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik stel voor dat je een nieuwe topic in het juiste subforum plaatst :) Dit onderwerp hoort namelijk niet in SA maar in PW; maar dit topic geeft niet duidelijk genoeg aan wat je al geprobeerd hebt om dit topic daar naartoe te verplaatsen. Open dus even een nieuw topic waarin je wel deze punten oppakt: Policy: Alle regels die op het forum gelden

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Dit topic is gesloten.