Ik probeer door middel van een formulier een waarde in een database te zetten met een update query, het probleem is alleen dat ik niet meerdere waardes tegelijkertijd weg kan schrijven.
Het idee is als volgt.
Ik heb een pagina en deze pagina moet hierachter een volgorde nummer krijgen (van 1 t/m 10, dit getal staat vast en veranderd daarom ook niet). Om te bepalen welke paginas gebruikt kunnen worden worden deze eerst dmv een SELECT query uit de database gehaald en op het form gepost.
Vervolgens kan dan per pagina de volgorde worden aangegeven (dmv een dropdownbox die per result wordt weergegeven.
de code die ik tot nu toe heb.
Ik krijg hier een pagina te zien met de gevonden resultaten uit de database en achter ieder item komt ook netjes een dropdownboxje te staan. Het probleem is nu dat ik het niet voor elkaar krijg om bijvoorbeeld pagina 1 met volgordenr 2 in de database te zetten en tegelijkertijd pagina 2 nummer 8 mee te geven.
de code voor de vervolgpagina, die de daadwerkelijke update query uitvoert.
Ik heb hier dus geprobeerd deze in een array te stoppen en deze dan met $_REQUEST uit te lezen, maar dit werkt niet (hij schrijft nu niets weg in de database
als ik probeer dmv
dan schrijft hij enkel de eerste result weg (terwijl hij er dus max 10 moet doen).
Ik had het idee om alles dus in een array te vrotten, maar als ik dat doe schrijft hij alsnog niets weg.
Iemand een idee welke mogelijkheden hier voor bestaan, kan niet iets vinden dat werkt.
Het idee is als volgt.
Ik heb een pagina en deze pagina moet hierachter een volgorde nummer krijgen (van 1 t/m 10, dit getal staat vast en veranderd daarom ook niet). Om te bepalen welke paginas gebruikt kunnen worden worden deze eerst dmv een SELECT query uit de database gehaald en op het form gepost.
Vervolgens kan dan per pagina de volgorde worden aangegeven (dmv een dropdownbox die per result wordt weergegeven.
de code die ik tot nu toe heb.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
| <FORM METHOD=POST ACTION="updatepage.php"> <? error_reporting(E_ALL); $row_count = 0; include ("dbconnection.php"); //maakt database connectie, werkt verder naar behoren $zoeken = mysql_query("SELECT * FROM subpage"); while ($row = mysql_fetch_array($zoeken)) { $page = $row["page_ID"]; echo $page; ?> <SELECT class=textbox NAME=pageorder[]> <OPTION VALUE="1">1</OPTION> <OPTION VALUE="2">2</OPTION> <OPTION VALUE="3">3</OPTION> <OPTION VALUE="4">4</OPTION> <OPTION VALUE="5">5</OPTION> <OPTION VALUE="6">6</OPTION> <OPTION VALUE="7">7</OPTION> <OPTION VALUE="8">8</OPTION> <OPTION VALUE="9">9</OPTION> <OPTION VALUE="10">10</OPTION> </SELECT> <BR> <? } $row_count ++ ?> <INPUT TYPE="submit"> </FORM> |
Ik krijg hier een pagina te zien met de gevonden resultaten uit de database en achter ieder item komt ook netjes een dropdownboxje te staan. Het probleem is nu dat ik het niet voor elkaar krijg om bijvoorbeeld pagina 1 met volgordenr 2 in de database te zetten en tegelijkertijd pagina 2 nummer 8 mee te geven.
de code voor de vervolgpagina, die de daadwerkelijke update query uitvoert.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| <? error_reporting(E_ALL); include ("dbconnection.php"); mysql_query (" UPDATE subpage set pageorder='". $_REQUEST['pageorder'] ."' WHERE ID='". $_REQUEST['page'] ."'"); ?> |
Ik heb hier dus geprobeerd deze in een array te stoppen en deze dan met $_REQUEST uit te lezen, maar dit werkt niet (hij schrijft nu niets weg in de database
als ik probeer dmv
PHP:
1
| mysql_query (" UPDATE subpage set pageorder '". $_POST['pageorder'] ."' WHERE ID='". $_POST['page'] ."'"); |
dan schrijft hij enkel de eerste result weg (terwijl hij er dus max 10 moet doen).
Ik had het idee om alles dus in een array te vrotten, maar als ik dat doe schrijft hij alsnog niets weg.
Iemand een idee welke mogelijkheden hier voor bestaan, kan niet iets vinden dat werkt.