Toon posts:

Speedtouch 510 Modem met Switch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede dag,

Ik heb een vraag over de combinatie van een Speedtouch 510 modem met een 8 port Switch.

Modem==> 8 port switch==> 5 computers.

Omdat dit in een bedrijf is heb ik voor een speciaal kassa programma in een netwerk een vast ip adres nodig op elke computer. Een andere kennis heeft mij daarbij geholpen en toen elke computer een ip-adres nummer gegeven met (192.168.1.101 t/m 192.168.1.115) - standard gateway (192.168.1.1) en als subnet masker (255.255.255.0). Maar die kennis is nu momenteel niet bereikbaar eerstkomend 4 weken dus ben ik nergens. Ik weet alleen dat hij alles heeft ingesteld in het modem maar ik kan er niet uitkomen. Ik heb gezocht op google.nl en op het GOT forum maar ik kan geen sutuaties vinden waar de computers een vast ip-adres moeten hebben.
Kan iemand mij vertellen wat ik in de Speedtouch 510 modem moet invoeren.

Alvast bedankt

Verwijderd

Wat wil je invoeren?????? :Y)
Komt er een pc bij??? :X

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2005 13:30 ]

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:38
Wat is het probleem? Wat wil je eigenlijk doen?

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor het onduidelijke uitleg.

Ik wil dus de juiste instellingen voor dat Modem dat ik dus 5 pc's kan draaien op het internet met een vast IP-Adres. Daar zijn instellingen voor in dat modem maar die ken ik niet.

Verwijderd

Kun je in het modem komen (gebruikersnaam en WW)??

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 14:08
Je kunt of je netwerk opnieuw instellen met 10.0.0.101 t/m 10.0.0.115 en als gateway 10.0.0.138. Dat moet meteen werken. Of in de router op de ethernet interface een nieuw adres aanmaken met 192.168.1.1/24. DNS adres moet hetzelfde zijn als je gateway of (als je het weet de DNS van je provider).

[ Voor 20% gewijzigd door wizzzzzz op 15-03-2005 13:48 ]

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-05 12:45
Een vast ip adres van een computer stel je in op de computer zelf, dat is het hanidigste.
Of je moet een dhcp server hebben draaien en daar een ip adres toekennen aan een mac adres,
zodat een computer (eigenlijk de netwerkkaart) altijd hetzelfde adres toegewezen krijgt.

Als ik je goed begrijp heb je een dhcp server draaien in je modem, dan moet je daar kijken naar reserveringen of mac filter.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

hier lock je de ip adressen die via dhcp worden uitgedeeld in een speedtouch 510:

(mag wel een faq worden want dit plaatje mag ik eleke 2 weken wel een keertje posten)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kmgeurts/temp/lockdhcp.png

En een VAST ip adres deel je juist niet uit via dhcp, dan moet je gewoon zorgen dat dat niet in de "adress pools" ligt.

Zeker weten dat de switch een switch is? de speedtouch deelt standaard namelijk 10.* adressen uit. (hoewel dit te veranderen is in 192)

Als je hieraan niet volddoende hebt hebben we echt wat meer info nodig wat je precies wilt.

Verder kun je da handleding van de speedtouch gewoon downloaden van www.speedtouch.nl

(nee WIJ zijn geen helpdesk)

[ Voor 34% gewijzigd door leuk_he op 15-03-2005 13:54 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

[quote]leuk_he schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 13:50:
hier lock je de ip adressen die via dhcp worden uitgedeeld in een speedtouch 510:

(mag wel een faq worden wan tdit paatje mag ik eleke 2 weken wel een keertje posten)

Dan mag de TS wel eens wat beter zoeken en zijn probleem beter beschrijven!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom denk ik niet duidelijk over...

Die kennis van mij had dus in de modem een nieuw ip-adres aangemaakt als server als het goed is.
Vanuit daar had hij dus ook de ip-adressen ingeschakeld. Maar op de computer moeten ze ook werken met een vast ip-adres anders werkt dat kassa programma niet. Ik vind het ook een beetje moeilijk om het duidelijk uit te leggen. Maar jullie bedoelen iets anders dan ik denk ik.

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 14:08
Als de pc's vaste ipadressen moeten hebben dan is er geen enkele reden om in de router met de DHCP server te liggen stoeien. :*)

Het spijt me geweldig maar het wordt er niet duidelijker op. :|

[ Voor 24% gewijzigd door wizzzzzz op 15-03-2005 13:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor jullie reactie's ik ga het nog eens proberen.
Ik weet 1000% zeker dat het een switch is.
Ik zal ook wel eens kijken naar de handleiding...
Dank je wel.

Verwijderd

Geen dank voor onze "hulp".....................maar wat ga je nu proberen???

Hub, switch.......is niet van belang!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog gekeken als ik die dhcp uitschakel maar dan houd de hele bende er helemaal mee op.
Internet doet het dat helemaal niet meer. Het is ergens een instelling, maar ik ben nog niet slim genoeg om eruit te komen hahah. Best wel iri maar ja ik ga snel verder zoeken want internet moet snel weer werken.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 13:55:

Die kennis van mij had dus in de modem een nieuw ip-adres aangemaakt als server als het goed is.
En ik sta nog steeds te klapperen met mijn oren...... :?

Je kunt ip adressen op 2 manieren uitdelen:
1. Handmatig, vast. Gewoon inkloppen in de tcpip properties. zelf nummers verzinnen in een bepaalde range. ook zelf dns & gateway instellen. die nummers hoe je niet in te stellen verder op de modem
2. Via dhcp. De dhcp server (= onderdeel in modem, maar kan ook iets anders zijn) deelt
A. Gewoon nummers uit in een bepaalde range. ( tabje adress pools in mijn plaatje) zolang die nummers niet overlappen met "1" gaat dat gewoon goed.
B Koppel nummers vast aan een bepaald MAC adress (=netwerk kaart). DIt is dus semi vast, maar dus wel centraal beheerd. Dat gebeurt in mijn plaatje boven door een adres te selecteren en dit te "LOCK"en.

Maak je keuze (dus 1 of 2B ), lees evt de manual op speedtouch.nl. Ja, wij verwachten voorwerk (is iets anders als voorkennis) op GOT, voor een helpdeks mag je een andere site proberen.

Het kan zijn dat je netwerk nog anders in elkaar zit, en wij je daarom niet snappen. Doe eens een goede poging zelf , en post dan hier je configuratie (doe ook eens een uitdraai van ipconfig /all van de "kassa" pc)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Wil je nu dat internet op 5 machines werkt????

SPEAK :Z

Verwijderd

makkelijker dan de ST 510 kan niet...

Als je de standaard instellingen gebruikt slaat hij automatisch een MAC adres op en krijg je de volgende keer als je de pc aan het netwerk hangt weer hetzelfde IP.

Als ik hier iemand op bezoek heb gehad met een laptop, of ik heb een computer voor iemand opnieuw ingericht ofzo, dan moet ik daarna altijd weer een MAC uit me ST 510 weggooien. Het is zo simpel, hij doet het zelf, maar kennelijk heeft of de TS of die kennis van hem het een beetje verprutst?

• r4vi4n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-01 12:57
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 13:26:
Goede dag,

Ik heb een vraag over de combinatie van een Speedtouch 510 modem met een 8 port Switch.

Modem==> 8 port switch==> 5 computers.

Omdat dit in een bedrijf is heb ik voor een speciaal kassa programma in een netwerk een vast ip adres nodig op elke computer. Een andere kennis heeft mij daarbij geholpen en toen elke computer een ip-adres nummer gegeven met (192.168.1.101 t/m 192.168.1.115) - standard gateway (192.168.1.1) en als subnet masker (255.255.255.0). Maar die kennis is nu momenteel niet bereikbaar eerstkomend 4 weken dus ben ik nergens. Ik weet alleen dat hij alles heeft ingesteld in het modem maar ik kan er niet uitkomen. Ik heb gezocht op google.nl en op het GOT forum maar ik kan geen sutuaties vinden waar de computers een vast ip-adres moeten hebben.
Kan iemand mij vertellen wat ik in de Speedtouch 510 modem moet invoeren.

Alvast bedankt
Wat is het probleem.. werkt het niet? Hoe was de situatie nadat die kennis je netwerk heeft ingesteld? Wat is je doel, wat is uiteindelijk de situatie die je (netwerk-technisch) wilt bereiken?
Sorry, maar ik kan er nog steeds geen chocola van maken...
Probeer even helder uit te leggen:
- de situatie na instellen kennis
- de huidige situatie
- de gewenste situatie

(evt jouw kennis van zaken, want blijkbaar ben je niet helemaal "nergens" ;) )
Pagina: 1