Toon posts:

mailprogramma (OE6.0) werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan via mijn mailprogramma (Outlook Express) geen mail meer uitlezen op mijn PC. Direct na het opstarten verschijnt de melding:

De server heeft de verbinding onverwachts afgebroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Account: 'pop.wanadoo.nl', Server: pop.wanadoo.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, beveiligd (SSL): Nee, Foutnummer: 0x800CCC0F

De helpdesk van Wanadoo kan er ook niets mee (de account is verwijderd en opnieuw aangemaakt terwijl de firewall en NAV uitgezet was).
Het laatste programma dat is geinstalleerd was Newsbin Pro. Daarna heeft de mail echter wel gewoon gewerkt. Afgelopen zondagavond nog gemaild. Een uur later was de verbinding niet meer mogelijk en verscheen de bovenstaande melding.

Middels Microsoft Outlook is ook geen verbinding te maken. Wel kan ik mailen met mijn Gmail account.

Weet iemand de mogelijke oorzaak en hoe ik het kan herstellen?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik heb het sluiten van je andere topic aangevraagt; dubbelposten wordt niet gewaardeerd. Heb je hier al naar gekeken: [google=0x800CCC0F]?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-02 16:15

Cramthabam

Leef en laat leven

Precies hetzelfde probleem gehad. Het leuke ervan was dat op pc 1 het wel werkte maar niet op pc 2. Na enig zoekwerk tot de conclusie gekomen dat er ergens wat brak zit bij wanadoo.
Hmm bedenk me net dat bij het smtp problemen gaf. Dit is opgelost om gewoon via een andere server te gaan versturen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de suggestie en opmerking en excuses voor het dubbelposten. Zal niet meer gebeuren.
Ik zal laten weten hoe e.e.a. afloopt.

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft blijkbaar te maken met mijn antivirus program (NAV). Wanneer ik in NAv de email controle uitzet en dan opnieuw mijn OE6.0 opstar, dan werkt het wel. Als ik dan vervolgens mijn email controle weer aanzet, dan blijft het gewoon werken. Alleen iedere keer dat ik mijn PC opnieuw opgestart heb, dan is de OE6.0 weer uit de lucht en moet ik het hele circus weer opnieuw doen. Ik ga mijn virusscanner maar verwijderen en een andere erop zetten.

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
euh, een reinstall van de VS wil ook weleens het probleem verhelpen, alleen met NAV heb je de kans dat het na verloop van tijd weer terug komt.

Andere VS kunnen hetzelfde probleem veroorzaken, makkelijkste oplossing is meestal email scan uit, en VS bij provider gebruiken.
Pagina: 1