AGP slot probleem

Pagina: 1
Acties:

• El_Mariachi
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-03-2018
Ik heb net een pc overgenomen van mijn broer, werkte allemaal prima bij hem thuis alleen hier aangekomen heb ik een probleem.

De pc vindt mijn monitor niet meer, start wel normaal op ( fan, Hd, etc starten gewoon, geen rare piepjes). Gewoon zwart beeld. Ik heb de videokaart en monitor op een andere pc getest en dat doet het nog gewoon., de voeding werkt ook nog prima volgens mij (fan draait gewoon).

Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen proberen? Ik weet wel iets van pc's, maar ben geen super kenner. bv bios reset kan toch dmv batterij uit het mobo halen? Althans dat heb ik geprobeerd en dat werkte iig niet.

Mijn dank is groot als iemand suggesties heeft om dit op te lossen.

Hier mijn specs:
MCE2005
Asus P4T-F mobo
Asus 9520magic/T 128 MB videoplank
P4 1,7 Ghz
512 MB pc800 Rimm

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-08 17:00
Heb je toevallig nog een pci-videokaart liggen? Probeer het daarmee eens?

Er zit toevallig niet een pci-videokaart in? Het zou namelijk kunnen dat in de bios ingesteld is dat de pc van pci-videokaart moet booten. :)

-

• El_Mariachi
Er zit geen pci-kaart in op dit moment. Ben aan het zoeken in mijn oude voorraad pc onderdelen naar een pci kaart. Zal het zo eens proberen want die moet ik nog wel ergens hebben.

• El_Mariachi
Nope, doet het ook niet :(

• SysRq
Hmm, bij het vervoer van je broer is er ook niets gevallen/losgeschoten?
Probeer eens op te starten zonder een hd/floppy/cd/dvd/eventuele pci-kaarten aangesloten? Dus helemaal 'kaal'.

-

• bierdop
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-07 16:01
Alle pci kaarten eruit halen, behalve de videokaart. De ide controller loshalen van je cdrom drive(s) en eventueel daar de powerkabel uithalen. Geheugen nog eens goed aandrukken, samen met de powerkabel op je mobo. Eventueel nogmaals je bios resetten door de batterij eruit te halen en lang genoeg te wachten.

Vervolgens aanzetten en hopen op het beste! Eventueel nogmaals proberen met je agp videokaart. Succes!

Dat wat SysRq ookal zegt dus ;)

[ Voor 5% gewijzigd door bierdop op 15-03-2005 13:04 ]

• gemini85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-07 14:46
Zit er een onboard videokaart op?? Zo ja, zet die dan uit in de bios

• SysRq
gemini85 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 13:05:
Zit er een onboard videokaart op?? Zo ja, zet die dan uit in de bios
Grapjas. :P Hoe denk je dat hij die onboard videokaart uit moet zetten als hij geen beeld heeft?

-

• gemini85
SysRq schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 13:11:
[...]

Grapjas. :P Hoe denk je dat hij die onboard videokaart uit moet zetten als hij geen beeld heeft?
hmm ja, goed punt. Zo scherp ben ik ook weer niet op dinsdag

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-08 15:07
teruggaan en garantie claimen (8>

PSN: djmurcielago

• El_Mariachi
Hehe dat wordt inderdaad een beetje meoilijk :)

Maar goed, alles eruit gehaald behalve mijn agpkaart, dus floppy's, hdd's, cdr0m's etc eruit. En nog steeds hetzelfde verhaal.

Mijn broer heeft MCE gebruikt om tv mee te kijken, kan het zijn dat er iets 'geswitched' moet worden om hem weer eerst op monitor te zetten? Ik weet nog de ballen van MCE op dit moment.

Op de zaken vooruitlopend, als mijn agp kapot is, is dat dan redelijk snel/makkelijk te maken of moet ik dan een nieuw mobo kopen?

• El_Mariachi
Is ook een optie, als mijn broer de bonnetjes nog heeft :) (hoop steeds harder van wel, zo oud is dit systeem nog niet)

• SysRq
El_Mariachi schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 13:34:
Mijn broer heeft MCE gebruikt om tv mee te kijken, kan het zijn dat er iets 'geswitched' moet worden om hem weer eerst op monitor te zetten? Ik weet nog de ballen van MCE op dit moment.
Ah, dat maakt een hoop duidelijk. Kun je een tv aansluiten op de videokaart? Waarschijnlijk wordt de output inderdaad op de tv-out weergegeven.

-

• FireFly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-11-2024
Al een keer getest met een andere voeding?
Lijkt me dat je pc gewoon niet doorstart.

• El_Mariachi
SysRq schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 13:37:
[...]

Ah, dat maakt een hoop duidelijk. Kun je een tv aansluiten op de videokaart? Waarschijnlijk wordt de output inderdaad op de tv-out weergegeven.
Nou nog steeds geen resultaat. Beeld blijft zwart. Ik ga hem nu maar weer in elkaar zetten en proberen of de oude setting, bij mijn broer, het nog doet. Eens kijken of we er dan wel inkomen. Alvast bedankt voor de hulp.
Ik zal alvast eens kijken welk mobo interessant is voor een p4 1,7 Ghz en 512MB pc 800 rimm.

[ Voor 32% gewijzigd door El_Mariachi op 15-03-2005 14:58 ]

• El_Mariachi
__IcE__ schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 13:39:
Al een keer getest met een andere voeding?
Lijkt me dat je pc gewoon niet doorstart.
Wordt iets moeilijker, ik probeer eerst via de tv het een en ander te verhelpen...

• SysRq
El_Mariachi schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 13:47:
Ga ik proberen, zijn er nog dingen waar ik op moet letten?
Nee, niet direct.

Overgens: Je kunt je eigen berichten aanpassen door op de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop te klikken. Nu schop je je topic onnodig. :)

-

• gemini85
El_Mariachi schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 13:47:
[...]

Ga ik proberen, zijn er nog dingen waar ik op moet letten?
Ja, je scherm :+

Sorry, ik kan het niet laten om hem in te koppen

• Akino
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-04 10:24

Akino

Dr. Opteron

Heb je de blindings rimmen er ook in zitten??Ik kan niet opmaken uit je beginpost hoeveel setjes rimen je hebt. 4x128 of 2x256,Als je 2 x 256 Mb hebt,zonder die blinding rimms doet je bord het niet,en zitten de rimmen (indien 2) ook in de goede banken?Anders doet ie het ook niet.
En zitten alle 3 de stroomstekkers op het bord?Anders doet ie het ook niet.
waren en zijn leuke bordjes,maar niet voor de beginnende knutselaar en zonder handleiding.
Piept ie als je heb aanzet?

Mocht je bord kapot zijn,dan heb je niet veel keus,zoveel 850 bordjes met een S423 zijn er niet.
Veel meer als een Abit TH7 (met of zonder) RAID,MSI 850 Pro en de Asus die je al hebt,zijn er niet
Ze zijn igg,mits wat speurwerk,nog te verkrijgen.

Sucses

[ Voor 16% gewijzigd door Akino op 15-03-2005 22:36 ]

Wat tweak ik...... http://www.amels-holland.com/range/amels-272/#1

• El_Mariachi
Pff nou ben er uit hoor. Na wat andere kaarten geprobeerd te hebben en alle stekkers voor de zoveelste keer na te lopen hebben we het probleem gevonden. Bleek dat er een stekker van de voeding, niet de grootste, maar de 2e grootste, niet goed zat. Er zat een soort knik in zeg maar waardoor ie niet goed pakte.

Ben blij dat we het gevonden hebben, maar het is wel een zeer irritant iets.

Allemaal ontzettend bedankt voor de suggesties, ook voor de eventuele andere mobo's die ik kan aanschaffen als ie alsnog het loodje legt. (word dan eerder de voeding vervangen, of een nieuw setje)

Gegroet,

El_Mariachi
Pagina: 1