[XP] Windows Viewer - print verhoogt contrast? *

Pagina: 1
Acties:

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
bij het afdrukken vanuit een willekeurige toepassing (word, paint etc.), komen de foto's er met de juiste kleuren uitgeprint uit, behalve als ik via de windows-viewer voor afbeeldingen een foto afdruk, dan worden de foto's donkerder (net alsof het contrast wordt aangepast) iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en hoe dit is op te lossen?
het gaat om een pc met windows xp sp2 en een epson r300/r200 en rx600. maar ook bij andere printers (zoals bij een canon) krijg jet hetzelfde probleem, dus volgens mij zit het toch in de windows-viewer?!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-04 22:00
Heel simpel, probeer eens te printen met behulp van een ander programmatje. Probeer paint, adobe phtotoshop eens of iets dergelijks en kijk of er verschil is. Er zijn ook zat andere image viewers, al kom ik zo snel niet op de naam van degene die ik in gedachten heb.

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• efan
  • Niet online
ja oke, maar dat heb ik dus al geprobeerd en met een ander programma (maakt niet uit welke) dan werkt het gewoon goed en zijn de kleuren zoals ze horen. maar ze moeten het ook gewoon goed doen als je ze via de windows-viewer voor afbeeldingen afdrukt. het heeft eerst gefuntioneerd maar sinds kort niet meer. software is er niet bijgekomen, dus daar ligt het niet aan. het is getest met een pc met windows xp (zonder servicepack) en een windows xp met sp2. bij beide hetzelfde probleem. ook zijn de updates al 1 voor 1 verwijderd maar ook dat maakte niet uit.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel maar even aan; let hier in het vervolg zelf even op :)

windows-viewer contrast > [XP] Windows Viewer - print verhoogt contrast? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Morax
Er zijn dus 2 pc's die tegelijkertijd dit probleem kregen dat de plaatjes te donker afgedrukt worden als ik het goed begrijp?

• efan
  • Niet online
ja klopt. en dus ook met verschillende printers (hp en canon). je zou denken dat het dus niet aan de printer ligt maar aan windows (of updates daarvan)?

• Morax
ido schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 17:15:
ja klopt. en dus ook met verschillende printers (hp en canon). je zou denken dat het dus niet aan de printer ligt maar aan windows (of updates daarvan)?
En toch laat het feit dat 2 computers er last van hebben me er aan denken dat het niet aan de windows viewer ligt. Wat is er eventueel tegelijk gedaan of geinstalleerd op die 2 computers dat het fout loopt?

• efan
  • Niet online
geen bepaald stuk software in ieder geval, hooguit de windows updates. en het leek mij juist wel logisch dat het aan de viewer ligt aangezien he met verschillende printers zo is en enkel maar in de windows-viewer (en dus niet vanuit andere toepassingen).
Pagina: 1