[Mouseware 9.80 + CS] geen vloeiende lijn naar rechtsonder

Pagina: 1
Acties:

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-08 01:13
Beste mensen,

ik heb sinds een tijdje het vervelende probleem dat als ik in Counter-Strike mijn muis naar rechtsonder beweeg, dat dat niet vloeiend gaat. Naar linksonder is dat ook een beetje, maar wel minder. Naar links- of rechts-boven doet hij het wel goed. Ik ben er ondertussen achtergekomen dat het zonder Mouseware 9.80 niet is, maar helaas is dit het enige stukje software voor mijn MX510. Met een oudere versie van MW is het niet, maar deze herkent mijn MX510 niet, dus schiet ik er niks mee op.

Ik heb al met de advanced settings gespeeld, maar ook dit hielp niet. Het probleem doet zich alleen maar voor bij Counter-Strike, want bij Half-Life (deeltje 1, zelfde engine als CS) is het niet. Ik heb al geprobeerd Counter-Strike opnieuw te installeren, en zelfs Steam heb ik opnieuw geinstalleerd. Ik heb de config van HL overgezet naar CS, maar ook dat hielp niet. Als ik een Microsoft Intellimouse aansluit, terwijl MW 9.80 is geinstalleerd heeft die hetzelfde probleem als de MX510. Het ligt dus 100% zeker niet aan de muis. Met de instellingen van CS heb ik ook al vanalles geprobeerd, smoothing aan/uit, sens hoog/laag.

Ik heb de USB freq al verandert van 500Hz naar 250Hz en 125Hz, bij 1kHz krijg ik af en toe BSOD's dus dat hoef ik niet eens te proberen.

Waarsschijnlijk is het een beetje vaag allemaal, dus heb ik een tekeningetje gemaakt om het hopelijk iets te verduidelijken:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/yoyordi/csvaag.jpg

De eerste lijn geeft de lijn aan als ik de muis naar linksboven beweeg (perfect rechte lijn), de tweede lijn geeft aan hoe CS zich gedraagt als ik naar rechtsonder ga, het is een soort trappetje, hij kan niet tegelijkertijd naar onder en naar rechts (zelfde als bij links en onder).

WindowsXP SP2 NL
Asus A7N8X-E Deluxe
MX510
MouseWare 9.80
Counter-Strike 1.6

Ik heb al gezocht op "Counter-Strike 9.80" en "mouseware 9.80 cs" enz en ik kwam één soort zelfde probleem tegen, dit was verholpen door de software van z'n toetsenbord te de-installeren. Ik gebruik zelf geen software voor mijn Microsoft draadloos office toetsenbord, dus dit is het niet.

bvd :)