Philips DVP720SA geluid probleem

Pagina: 1
Acties:

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn Philips DVP720SA. :'(
Sinds kort geeft hij bij het afspelen van (S)VCD of gewone MPEG of AVI files het geluid verkeerd weer.
Het is net of de verschillende geluidsstromen worden omgedraaid, bij een film bijvoorbeeld is het achtergrondgeluid ineens heel erg aanwezig en is het gesproken geluid ergens op de achtergrond te horen. 8)7
Ander voorbeeld, bij een geripte AVI van Trance Energy 2002 is het geluid erg hol en in het begin wordt er gesproken. Op mijn computer gewoon een goede kwaliteit, zware stem... en op de DVD-speler is dat heel erg op de achtergrond en zijn de geluidseffecten ook niet wat ze zijn moeten.

De DVD-speler is gekoppeld aan mijn Kenwood toren, gewoon met 2 stereo tulpjes.
De DVD speler staat ook gewoon als stereo ingesteld zonder subwoofer etc.

Ik heb al gezocht bij Philips Support maar kan daar niks vinden.
Op GoT heb ik dit al gevonden in het 720SA-topic, maar ik vraag me af of dit het probleem is wat ik heb:

"[00] When playing a DivX file and switching between SURROUND and STEREO (should only affect 6 CHANNEL output) there is a big change in audio quality on the 2 CHANNEL and SPDIF output.
*** Solved in v34 and later ..."

Bij mij is t namelijk niet bij switchen tussen surround en stereo maar gewoon constant.
Ik heb gezocht naar nieuwe firmwares maar kom niet verder dan de .33 versie, terwijl hier al de .34 en verder wordt genoemd.
Ik heb nog geen nieuwe firmware geïnstalleerd omdat ik eerst wil weten of t misschien een instelling is, omdat ie t eerst wel gewoon deed.

Bij het afspelen van originele DVD's is er helemaal niks aan de hand. Wordt gewoon normaal en goed afgespeeld.

Kan iemand me helpen aan de .34 firmware of een andere oplossing waarmee ik iets kan?
Alvast bedankt

iets met foto's...

• Gulf_5
  • Laatst online: 20-10-2024

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Topicstarter
Schop..... iemand?

iets met foto's...

• Gulf_5