Toon posts:

[Outlook] MAPIspool fout bij verwijderen uit Postvak Uit? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een klant van ons gebruik outlook 2003.

Hij wou een mailtje sturen met een bijlage van 8Mb. Na een paar uur was hij nog niet verstuurd (via multikanel) Dus toen hebben ze het gecancelled.

Het probleem is nu dat het mailtje nog steeds in de outbox staat. Ik kan die niet verwijderen, er wordt gezegd dat ik er geen rechten toe heb. Met shift delete lukt het ook niet.

Bij het verwijderen reageerd hij niet, en bij het openen van het mailtje geeft hij een melding dat de MAPIspool service nog draait of zoiets...

dit heb ik al geprobeerd:
- scanpst.exe, maar dat hielp niet
- oplossingen van microsoft hielpen ook niet
- heb mn account verwijderd, maar dat hielp ook niet
- outlook in safe mode opstarten.... daar kon ik die email ook niet verwijderen

iemand die DE oplossing weet?

Ik las ergens iets dat je een taak van outlook (mapi) moest beeindigen.., maar kan geen taak vinden die MAPI heet... :(

P.S. Heb al gezocht naar de oplossing hier op GOT, maar niets gevonden dat werkt... :(

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je de client machine al eens herstart? Dit wil vaak wel helpen. En hoe kun je trouwens Outlook in safe mode starten? Of heb je Windows in safe mode herstart en daarna Outlook gestart? Heb je de herstelwizard al eens geprobeerd te draaien?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dit probleem komt me bekend voor. Wat bij mij altijd werkt is dat ik hem eerst instel op "offline werken" en dan kan ik ze zo verwijderen. Probeer dat eens?

[ Voor 17% gewijzigd door Toink op 15-03-2005 11:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 11:23:
Heb je de client machine al eens herstart? Dit wil vaak wel helpen. En hoe kun je trouwens Outlook in safe mode starten? Of heb je Windows in safe mode herstart en daarna Outlook gestart? Heb je de herstelwizard al eens geprobeerd te draaien?
Herstarten helpt niet.
Als je Ctrl ingedrukt houd tijdens het klikken op outlook icoon, kun je opstarten in veilige modus. ;)
Toink schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 11:27:
Dit probleem komt me bekend voor. Wat bij mij altijd werkt is dat ik hem eerst instel op "offline werken" en dan kan ik ze zo verwijderen. Probeer dat eens?
Waar doe je dat precies? kan ik dat even proberen :)
:)

Verwijderd

Spider.007 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 11:23:
of outlook.exe /safe. Dan worden alle plugins etc niet geladen.

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 11:33:
[...]
[...]
Waar doe je dat precies? kan ik dat even proberen :)
:)
Simpel: Klik op bestand en dan staat onderaan offline werken... oh, en vergeet hem daarna niet weer online te zetten anders gebeurt er niet veel meer :P

[ Voor 16% gewijzigd door Toink op 15-03-2005 11:44 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel nog even aan :)

OUTLOOK XP Mail blijft in Postvak uit zitten > [Outlook] MAPIspool fout bij verwijderen uit Postvak Uit? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
ok dat offline werken werkt niet....

iemand anders nog een idee?

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 13:09
Welk servicepack van Office 2003 (of alleen Outlook) heb je draaien?
Ik heb een aantal problemen met Outlook 2003 gehad, die na het installeren van SP1 opgelost waren. Helaas waren deze problemen icm een Exchange server en niet met een PST file.

Ik zie in een andere thread dat je het over Exchange 2003 hebt, heb je al eens geprobeert dit bericht te verwijderen met outlook web-access?

[ Voor 23% gewijzigd door Abom op 30-03-2005 09:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Abom schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 09:20:
Welk servicepack van Office 2003 (of alleen Outlook) heb je draaien?
Ik heb een aantal problemen met Outlook 2003 gehad, die na het installeren van SP1 opgelost waren. Helaas waren deze problemen icm een Exchange server en niet met een PST file.

Ik zie in een andere thread dat je het over Exchange 2003 hebt, heb je al eens geprobeert dit bericht te verwijderen met outlook web-access?
Deze klant heeft nog geen Exchange 2003...

SP1 staat er ook al op....

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 11:35:
[...]

Deze klant heeft nog geen Exchange 2003...

SP1 staat er ook al op....
In OU97 deed ik het zo, stel je verbinding op inbelverbindig (handmatig) ipv Lan. Daarna bij accounts niet mee laten meenemen dat ie autom. verzenden, dus account inactief maken. Daarna outlook opnieuw opstarten en het mailtje in postvak uit verwijderen, daarna weer alles aanzetten..
Pagina: 1