[XP] Invoertaal veranderd

Pagina: 1
Acties:

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04 08:51

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Als ik op het werk een pc installeer met een unattended installatie staat de invoertaal op Ned-Ned.

Als administrator van de pc verander ik hem naar ned-verenigde staten internationaal.

Maar als een gebruiker via het domein inlogd is deze teruggezet op ned-ned.

Hetzelfde gebeurt als ik als domein admin inlog en de invoertaal verander naar ned-verenigde staten internationaal.

Elke keer moet ik de user zelf laten inloggen en dan onder zijn account de veranderingen toebrengen.

Iemand een idee hoe ik dit voor alle users goed kan instellen?

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-04 17:08
In je unattended toevoegen lijkt me. Omdat je het installeert als NED-NED krijgt elke gebruiker die voor het eerst aanlogd deze setting. Als je die dus in je unattended verandert krijgt elke user de nieuwe instelling automagisch.

http://support.microsoft....d=kb;en-us;289125&sd=tech

Moet je enkel wel even zelf de codes zoeken die de gewenste waarden opleveren.

EDIT:
Locale ID -
http://msdn.microsoft.com...ript56/html/vsmsclcid.asp

[ Voor 14% gewijzigd door eRRoR.InSiDe op 15-03-2005 11:43 . Reden: extra toevoeging ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zoals eRRoR.InSiDe ook al zegt - dit zijn inderdaad zaken die afhankelijk zijn van je profiel en dus ook mee verhuizen in profiel settings.

Het beste is natuurlijk om dit soort zaken in je unattended install af te handelen, maar als dat niet kan, kan je ook als je je taal verandert in je 'Advanced' tabblad, helemaal onderaan een vinkje zetten dat dit naar je 'Default' profiel omgezet moet worden :)

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04 08:51

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
elevator schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 14:06:
Het beste is natuurlijk om dit soort zaken in je unattended install af te handelen, maar als dat niet kan, kan je ook als je je taal verandert in je 'Advanced' tabblad, helemaal onderaan een vinkje zetten dat dit naar je 'Default' profiel omgezet moet worden :)
Dit ga ik alvast doen.

In de link die error.inside gaf staat dat ik het volgende moest gebruiken om het te integreren in de unattended cd.

InputLocale_DefaultUser = locale ID:keyboard layout ID

dit wordt dan ?

InputLocale_DefaultUser = Nederlands (nederland):Verenigde Staten (internationaal)

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-04 17:08
Volgens mij zijn het getallen. De link van de locale ID staat erbij.

InputLocale_DefaultUser = 1043:1033

Denk dat het zoiets is.