Toon posts:

Notebook 5100U BenQ Probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even een korte uitleg over mijn probleem:
Ik ben voor een klant bezig een Benq 5100U notebook te installeren.
Benq levert de pc aan met 4 restore cd's. Deze restore cd's kijken bij herinstallatie naar een partitie
om het geheel terug te "ghosten". Nu ben ik zelf niet zo dol op die restore opties omdat ze vaak ook een aantal dingen installeren die je toch nooit gebruikt. Ik wou dus met een schone lij beginnen en heb die partitie verwijdert.

Na de Windows installatie heb ik vervolgens de drivers geinstalleerd. En nu het probleem, ik krijg op geen mogelijkheid de wirelessadaptor geinstalleerd. Ik zal niet zeggen dat ik alles weet van computer prut. Maar een driver installeren is nooit een probleem geweest. Maar goed, ik bel de helpdesk. Ik krijg netjes iemand aan de lijn en deze persoon geeft aan dat ik de nieuwste driver moest proberen en als dat niet werkt een biosupdate moet uitvoeren.

Ok, geen probleem doen we dacht ik. Alles netjes uitgevoerd en geinstalleerd maar de wireless adaptor werkt nog steeds niet. Dus ik weer terug bellen naar Benq, het verhaal nogmaals uitgelegd. Komt die gozer met het brilliante verhaal om de restore cd's te gebruiken. Dit is dus geen optie omdat ik de partitie heb weggegooid. Vervolgens geeft ie aan dat ik de notebook op moet sturen zodat zij die restore uit kunnen voeren. Ook zegt ie dat dat geld zal kosten omdat ik niet het recht had om die partitie te verwijderen.

Dat opsturen is dus niet echt een geweldig idee, ook omdat ze toch zelf ooit een keer die wireless adaptor hebben moeten installeren. Het gaat om de volgende notebook:

Benq 5100U
Centrino 1400Mhz
512 MB geheugen
Intel PRO/Wireless 2100 802.11b WLAN Connection

http://www.benq-eu.com/Pr...t=393&page=specifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -OPTICAL-
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-10 06:30
Zit er ook een stukje software bij voor iets als 'quick-launch' buttons ofzo? Probeer deze eens te installeren en dan de WLAN adapter op te starten met een van deze buttons. Bij anders merken (Asus, Compal) hoor je deze klachten ook vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er zit geen enkel "install menu" tussen. Benq maakt (volgens de helpdesk) alleen gebruik van die restore mogelijkheid. Ik heb net al geprobeerd om de driver van de intel website te plukken en die te installeren maar ook dat werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien een domme vraag, maar heb je het schakelaartje voor de wireless adapter, aan de linkerzijkant van de notebook, op "aan" staan?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2005 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ay.. dat ik vergeten te vermelden in mijn post, ja de schakelaar staat aan.