[XP] Zeer traag met opstarten explorer

Pagina: 1
Acties:

• bullish
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-03-2023

bullish

. . . - - - . . .

Topicstarter
De vierde keer dat ik ales opnieuw installeer. :( Eindelijke klaar en ga een programma installeren. Ondertussen het internet op, download I pac en dan loopt de eerste instalatie vast (ik vraag natuurlijk wel wat van het systeem). Alleen door de netspanning eraf te halen kan ik de pc stoppen. Opnieuw opstarten gaat zeer traag en de icoontjes verschijnen na een kwartier. Via de safe modus is systeemherstel niet te bereiken(witscherm).
De HDD tikt ondertussen.
Weer opnieuw alles instaleren is een oplossing maar ales ik dan weer eens teveel eis van het systeem zal dit weer gebeuren.

Wie weet hoe ik dit op kan lossen?? mijn syseem is een PB R8720 laptop, met 512 mb, 60GB en Centrino 1.6, 2mb L2 cach. >:)

motorola cd920 - Nokia 6210 - SE T610 - K750 - K800 - N95 - N96

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:22

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Test je hardware eens. Je geheugen en hdd. En heb je wel de juiste drivers gedownload?

@ÜberWicked: Lijkt me sterk als je net window erop heb geinstalleerd.

[ Voor 30% gewijzigd door LoeiOrdinair op 15-03-2005 10:58 ]

• ÜberWicked
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-04 19:36
Spyware, en met name die toolbarzooi, wil IE wel is traag maken.

• bullish

bullish

. . . - - - . . .

Topicstarter
Kan moeilijk aan de toolbar liggen. Hij is namelijk al traag bij het opstarten van windows. na lang wachten heb ik de icoontjes in beeld gehad en ben naar systeem herstel gegaan. Duurt even maar het scherm blijft leeg/wit en geen zandlopertje. Wel een hdd die regelmatig tikt. Als ik nu de zaak weer opnieuw installeer zal het het allemaal prima gaan doen (ervaring) maar op het moment dat ik dan weer teveel eis zal hetzelfde gebeuren. Misschien iets fout in de HDD maar hoe kom ik daar achter en als dit het niet is hoe voorkom ik nu dat hij weer vastloopt (behalve dan dat ik niet teveel moet eisen maar dat moet kunnnen).
Kan windows installer er iets mee te maken hebben (dat ik dat ding vernaggeld heb ?)

• bullish

bullish

. . . - - - . . .

Topicstarter
Aan de drivers ligt het niet. Alles loopt na installatie prima totdat ik meerdere programmaŽs tegelijk ga installeren (encarta en quicktime)

Verwijderd

zoals gezegd:

-diagnostische test van je HD
-memtest

doe dit ff, een kwestie van een half uurtje testen en je weet gelijk meer

• bullish

bullish

. . . - - - . . .

Topicstarter
Ok, effe lui; hoe doe ik een memtest en een hdd test (programmaatje)? Kan ze nu niet uitvoeren aangezien ik nu niet achter de LT zit maar zal dit vanavond doen.

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-04 15:40
Wel een hdd die regelmatig tikt.
Ik zou beginnen met de HDD test. Als je HDD tikt staat je systeem ook compleet vast, en helemaal als hij blijft tikken. Geloof me, ik heb ervaring hiermee.
Ik gok dat je HDD brak (aan het worden) is. Als het een maxtor is even maxtor powermax er overheen gooien :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• bullish

bullish

. . . - - - . . .

Topicstarter
Het is een HDDin een Packardbell laptop. drie maanden oud. gek genoeg doet alles het als ik alles opnieuw installeer maar ik zou graag een programmaatje zien wat dit kan testen. Volgens mij is het een Hitachi HDD.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als de hdd tikt zou ik deze eens snel testen met een tooltje van
PB ;) Best kans dat die spoedig stuk gaat.

Ik zet je OS nog even tussen [] in de titel, zodat deze voldoet aan Windows Operating Systems - Policy :)
ÜberWicked schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 10:57:
Spyware, en met name die toolbarzooi, wil IE wel is traag maken.
dit is explorer.exe, de shell van Windows. IE is wat anders :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• bullish

bullish

. . . - - - . . .

Topicstarter
Ok ga dat straks gelijk proberen. resultaat geef ik vanavond.(als de zaak het weer doet)

Verwijderd

http://www.memtest.org/
en
kijk in de faq: OM FAQ / Beleid
en zoek je programma maar

• bullish

bullish

. . . - - - . . .

Topicstarter
Alles opnieuw geinstalleerd. Ga daarna alles wel testen. eerst weer effe office binnen trekken. De harddisk tikt uiteraard niet meer maar ben benieuwd hoe lang hij dit gaat volhouden.
ga voor het eerst een stukje software kopen (image)om niet nog eens een avond achter het systeem te moeten. Vertrouw het niet om deze software binnen te trekken.
Bedankt voor de info :*)

• bullish

bullish

. . . - - - . . .

Topicstarter
HDD bleek een aantal corrupte sectoren niet te kunnen omzeilen. Ik kon hem wel iedere keer opnieuw formateren en installeren maar dan liep het toch weer een keer fout. heb nu een nieuwe hdd en het loopt prima. Alleen is zelfs 60gb voor een laptop erg weinig.

Verwijderd

bullish schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 13:15:
HDD bleek een aantal corrupte sectoren niet te kunnen omzeilen. Ik kon hem wel iedere keer opnieuw formateren en installeren maar dan liep het toch weer een keer fout. heb nu een nieuwe hdd en het loopt prima. Alleen is zelfs 60gb voor een laptop erg weinig.
Is toch prima voor een laptop?
Zou niet weten wat je daar zoveel op moet slaan

Of je moet hem als fileserver / dataopslag gebruiken
of veel spellen :D maar daar zou ik een laptop niet voor gebruiken.
Pagina: 1