Toon posts:

via vpn mail binnenhalen van mdeamon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met mijn laptop via VPN geprobeert mail binnen te halen en weg te sturen (met Outlook) naar de mailserver (Mdeamon). Hij kon de SMTP server niet vinden. De weergegeven naam is echter goed. Het zou dus moeten werken.

Daarna heb ik geprobeert in te bellen. Verbinding maken ging goed, maar weer dezelfde foutmelding: kan SMTP server niet vinden.De weergegeven naam is goed. Het zou dus moeten werken.

Een collega van mij had hetzelfde met zijn laptop.

Vanmorgen dock ik in, log in en krijg mijn mail binnen en kan ook versturen. zonder problemen.
Op kantoor heeft niemand problemen met binnenhalen of versturen van mail.

Mijn collega probeerde vanmorgen met zijn laptop via inbelverbinding mail binnen te halen/te versturen. De ene keer lukte niets, de andere keer kon hij twee mails ontvangen, weer een keer kon hij twee mails versturen.
Soms ook melding: kan smtp server niet vinden

Kortom, er is niets echt kapot, maar het werkt niet zoals het zou moeten. Ik heb geen idee waar ik het probleem moet zoeken en hoe ik het moet oplossen:
1. Bij Mdeamon
2. VPN
3. Inbelverbinding
4. of iets anders
Aan bovenstaande zijn overigens sinds geruime tijd geen instellingen veranderd.
Weet iemand raad?

Alvast bedankt!!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-05 12:00
Wat doet een ping "smtpserveradres"? En evt. een telnet op de smtp poort van die server?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:25
Ziet er uit als een DNS probleem.

De SMTP server, hoe is die op het internet aangesloten bv achter een Firewall?
Gebruik je intern toevallig de zelfde domain naam (mail.mydomain.nl) als de externe FQDN?
Als je verbinding hebt, en je hebt het probleem, wat doet die dan als je de servernaam aanpast voor het IP adres van je server?

Verwijderd

Topicstarter
leon1e schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 11:08:
Wat doet een ping "smtpserveradres"? En evt. een telnet op de smtp poort van die server?
Ik heb net ingebeld op de server en kon gewoon mail binnenhalen/versturen. Ook kon ik pingen.
Voegt een telnet op de smtp poort van de server dan nog wat toe?(ik heb hier geen ervaring mee)

Verwijderd

Topicstarter
Rolfie schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 11:16:
Ziet er uit als een DNS probleem.

De SMTP server, hoe is die op het internet aangesloten bv achter een Firewall?
Gebruik je intern toevallig de zelfde domain naam (mail.mydomain.nl) als de externe FQDN?
Als je verbinding hebt, en je hebt het probleem, wat doet die dan als je de servernaam aanpast voor het IP adres van je server?
De SMTP server zit achter een Router met ingebouwde firewall
Wat is FQDN?
Als ik verbinding heb en hij geeft de melding kan SMTP server niet vinden dan staat er al het IP adres.

DNS heeft toch te maken met het toekennen van IP nummers? Wij hebben vaste IP nummers. Kan het daarmee te maken hebben?

Verwijderd

Move PNS > NT

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Er vanuit gaande dat je dns goed is dan heb je waarschijnlijk een goed beveilligde mdeamon server.
Die accepteerd misschien het ip adres niet wat je krijgt bij inloggen via vpn ??

Of misschien is de vpn link niet helemaal 'open' en staat het smtp portje dicht op die link.

Kwestie van alles nalopen, mailtje sturen en in de log op mdeamon kijken wat voor meldingen er voorbij komen.

Eventueel kan je ook de webmail van mdeamon gebruiken dan heb je de vpn niet nodig..
Pagina: 1