Ik heb met mijn laptop via VPN geprobeert mail binnen te halen en weg te sturen (met Outlook) naar de mailserver (Mdeamon). Hij kon de SMTP server niet vinden. De weergegeven naam is echter goed. Het zou dus moeten werken.
Daarna heb ik geprobeert in te bellen. Verbinding maken ging goed, maar weer dezelfde foutmelding: kan SMTP server niet vinden.De weergegeven naam is goed. Het zou dus moeten werken.
Een collega van mij had hetzelfde met zijn laptop.
Vanmorgen dock ik in, log in en krijg mijn mail binnen en kan ook versturen. zonder problemen.
Op kantoor heeft niemand problemen met binnenhalen of versturen van mail.
Mijn collega probeerde vanmorgen met zijn laptop via inbelverbinding mail binnen te halen/te versturen. De ene keer lukte niets, de andere keer kon hij twee mails ontvangen, weer een keer kon hij twee mails versturen.
Soms ook melding: kan smtp server niet vinden
Kortom, er is niets echt kapot, maar het werkt niet zoals het zou moeten. Ik heb geen idee waar ik het probleem moet zoeken en hoe ik het moet oplossen:
1. Bij Mdeamon
2. VPN
3. Inbelverbinding
4. of iets anders
Aan bovenstaande zijn overigens sinds geruime tijd geen instellingen veranderd.
Weet iemand raad?
Alvast bedankt!!
Daarna heb ik geprobeert in te bellen. Verbinding maken ging goed, maar weer dezelfde foutmelding: kan SMTP server niet vinden.De weergegeven naam is goed. Het zou dus moeten werken.
Een collega van mij had hetzelfde met zijn laptop.
Vanmorgen dock ik in, log in en krijg mijn mail binnen en kan ook versturen. zonder problemen.
Op kantoor heeft niemand problemen met binnenhalen of versturen van mail.
Mijn collega probeerde vanmorgen met zijn laptop via inbelverbinding mail binnen te halen/te versturen. De ene keer lukte niets, de andere keer kon hij twee mails ontvangen, weer een keer kon hij twee mails versturen.
Soms ook melding: kan smtp server niet vinden
Kortom, er is niets echt kapot, maar het werkt niet zoals het zou moeten. Ik heb geen idee waar ik het probleem moet zoeken en hoe ik het moet oplossen:
1. Bij Mdeamon
2. VPN
3. Inbelverbinding
4. of iets anders
Aan bovenstaande zijn overigens sinds geruime tijd geen instellingen veranderd.
Weet iemand raad?
Alvast bedankt!!