Toon posts:

[NTFS] Beveiligingsrechten beheer-software

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als je nu in Windows de rechten van een map veranderd en je drukt door naar onderliggende mappen, dan worden ook daar de rechten aangepast.
Maar als er in de onderliggende map juist andere rechten ingesteld zijn, zijn die ook weg.

Er is een software-pakket waarmee je de NTFS-rechten per map kan veranderen en bekijken.
Heel handige beheer software, maar ik kan niet meer op de naam komen.

Wie weet wat ik bedoel en heeft misschien nog meer van de betere beheer-tools.
Ik gebruik zelf ook DameWare Utilities, hartstikke handig.

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 10:45:
Als je nu in Windows de rechten van een map veranderd en je drukt door naar onderliggende mappen, dan worden ook daar de rechten aangepast.
Maar als er in de onderliggende map juist andere rechten ingesteld zijn, zijn die ook weg.

Er is een software-pakket waarmee je de NTFS-rechten per map kan veranderen en bekijken.

hyena?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:07
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 10:45:

Als je de rechten aanpast voor 1 map, kan je gewoon de onderliggende rechten laten zoals ze zijn hoor. Dit is gewoon een standaard functie van NTFS rechten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat je het vinkje niet hoeft aan te vinken van doordrukken naar onderliggende mappen.
Maar als er toevallig in de onderliggende mappen een aparte rechtenstructuur is ingesteld, dan wil ik die zo laten.

Ik weet dat er een programma is waarmee je gelijk kan zien hoe de rechten per map ingesteld staan en dat je per map (maakt niet uit welke map) een groep in kan voegen zonder de bovenliggende mappen of onderliggende mappen aan te raken of eerst door te spitten hoe ze staan.

Hyena is een soort van DameWare, ook handig.