[ASUS A8V] Diverse installatie problemen

Pagina: 1
Acties:

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:01

Dark Angel

Corvette LS Power

Topicstarter
Ik heb sins vrijdag een nieuwe pc en deze geeft al voor en na de windows installatie de meest vreemde problemen

System
Asus A8V bios 1009 + Zalman CNS7700CU cpu 30C
Zalman ZMB 400 400watt voeding
AMD 64 3000+
Kinston pc32000 hyper X 2x512mb
ASUS ATI 9600 pro
Maxtor 10 300GB SATA
Hauppauge winTV MCE500
NEC 3520A

Na dat ik de pc in elkaar had gezet, starte ik hem voor het eerst op en kreeg ik gelijk de melding cpu failure do to cpu overclocking.
Deze melding was vrij snel op te lossen door me geheugen in een andere bank te plaatsen.

Daarna kwam het volgende probleem hij wou niet booten van een windows XP cd. terwijl in de bios alle boot opties goed stonden.
Ook dit probleem heb ik opgezocht op internet alleen kon ik er niets over vinden. Na alle onderdelen er uitgehaald te hebben die niet nodig waren voor een windows installatie ( 1 geheugen dimm verwijderd + de hauppauge TV kaart) zag hij wel een cdrom spelen waar van geboot kon worden. zo ver zo goed.

NA dat de windows installatie gestart was heb ik gekozen voor F6 om de drivers aan te kunnen wijzen voor de SATA poorten . drivers kwamen niet over een met de standaard SATA poort. en voor de standaard (zwarte SATA poort was geen driver te vinden die op een floppy zou passen alle drivers waren groter dan 4mb.) Harddisk toch overgezet naar de SATA Raid poort (rode SATA poort) En weer op nieuwe op F6 gedruk. nu kon ik wel kiezen voor een SATA driver die windows kon gebruiken.
Windows geinstalleerd op me SATA harddisk. Direct na de windows installatie boot de pc voor de eerste keer naar windows en kijk hij welke resolutie hij kan gebruiken. Windows laad veder en de resolutie die hij gekozen had was gelijk een resolutie die de monitor niet aan kon HP TFT (1024x768@60hz) Even een andere monitor gepakt en deze had percies het zelfde probleem zodra windows geladen is en je een desktop zou moeten zien slaat de monitor weer uit . Daarna nog 1 andere monitor geplakt (iiyama 17inch CRT) deze kon wel de juiste resolutie aangeven.
en windows lade door. directie bij het zien van de desktop krijg je een blauwscherm te zien en reboot de pc.

Nadat de pc weer geboot is blijft hij nu hangen net voor je het laadscherm van windowsXP zou zien. het scherm blijft zwart. zelf veilige modes werkt niet.

Heeft een van jullie een idee wat het zou kunnen wezen dat mij pc zo instabiel maakt. ik heb zelf al meerder pc's in elkaar gezet met ASUS moederborden en nooit geen problemen gehad. Maar wat ik met dit bord heb meegemaakt om alleen windows er op te krijgen slaat echt alles.

ik hoop dat er iemand is die nog wat tips kan geven.

[update]
Met een andere videokaart Gforce4MX laad hij ook nog geen windows.

[update 2]
Ben er nu achter dat de hauppauge wintv mce500 er voorzorgt dat me pc niet meer naar windows boot. zou gouw deze kaart in een pci slot geprikt wordt laad windows niet meer.

[ Voor 4% gewijzigd door Dark Angel op 15-03-2005 18:14 ]

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

• Therion309
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-08 19:03
Als je geen RAID gebruikt hoef je geen drivers te installeren mbv F6 tijdens de windows installatie. Je moet er alleen voor zorgen dat de 'boot ROM'-optie (ofzoiets) in je bios aan staat, anders ziet de windows-setup je sata-drive niet.

Ik heb ook ergens gelezen dat je beter de VIA SATA controler kunt gebruiken in combinatie met een Maxtor harddisk. Heb ik ook, en ik heb geen problemen.

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

Topicstarter
Therion schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 11:14:
Als je geen RAID gebruikt hoef je geen drivers te installeren mbv F6 tijdens de windows installatie. Je moet er alleen voor zorgen dat de 'boot ROM'-optie (ofzoiets) in je bios aan staat, anders ziet de windows-setup je sata-drive niet.

Ik heb ook ergens gelezen dat je beter de VIA SATA controler kunt gebruiken in combinatie met een Maxtor harddisk. Heb ik ook, en ik heb geen problemen.
Ik had eerst me hdd op de Via SATA aansluiting gezet maar toen kon hij in windows toch geen drive vinden. Na wat zoeken op internet zag ik toch een driver disk voor windows setup voor de VIA poort nu herkent hij de disk wel alleen heb ik na de windows installatie nog steeds zwart beeld.

• Therion309
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-08 19:03
Ik zou even een bios-reset doen en bij integrated peripherals zoveel mogelijk op disabled zetten.
Vervolgens windows opnieuw installeren (zonder F6). Daarna via de asus-cd alle drivers installeren.

Het lijkt trouwens wel op een soortgelijk probleem met nvidia-moederborden. Daar bleef ook het scherm zwart vlak voordat het windows logo verscheen (meestal kan je nog net heel vaag het logo zien), maar dat werd veroorzaakt door de nforce ide-driver.

Verwijderd

er zal toch iets mis zijn je zegt zelf "cpu failure do to cpu overclocking. " maar dan zal er echt iets mis zijn met je cpu en misschien werk je de foutmelding weg, maar er is wel een probleem. ik zou dit ff checken dus. goei er een andere cpu op of test hem op een ander bord

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-08 18:51
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 13:34:
er zal toch iets mis zijn je zegt zelf "cpu failure do to cpu overclocking. " maar dan zal er echt iets mis zijn met je cpu en misschien werk je de foutmelding weg, maar er is wel een probleem. ik zou dit ff checken dus. goei er een andere cpu op of test hem op een ander bord
Ik denk niet dat er iets mis is met zijn cpu, ik heb die melding ook al een aantal keer voorbij zien komen gaan, of ik overgeclocked had of niet. Heb overigens dezelfde bios als TS. Ik ervaar zelf ook problemen dat hij niet wil booten met dimms in slot A1 of A2 dus nu zit ik noodgedwongen op singelchannel

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

Topicstarter
Sphere- schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 14:03:
[...]

Ik denk niet dat er iets mis is met zijn cpu, ik heb die melding ook al een aantal keer voorbij zien komen gaan, of ik overgeclocked had of niet. Heb overigens dezelfde bios als TS. Ik ervaar zelf ook problemen dat hij niet wil booten met dimms in slot A1 of A2 dus nu zit ik noodgedwongen op singelchannel
Klopt dit probleem is al verholpen het is dus echt op te lossen door dimms in een ander slot te stoppen.

Pagina: 1