[XP] Internet Explorer werkt goed niet bij modemverbinding*

Pagina: 1
Acties:

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:29
Hallo allemaal,

Ik heb een heel raar probleempje, ik heb een laptop en die hangt op kantoor altijd aan een netwerk, daar werkt alles prima, als ik echter de modem van de laptop gebruik om mn webmail te gaan lezen thuis, kan ik geen www paginas lezen, heel af en toe doet een site als nu.nl het, maar als ik naar bijvoorbeeld www.hotmail.com www.gmail.com of een andere .com site wil gaan, zie ik onder in de balk dat ie gaat zoeken naar www.hotmail.com.org www.hotmail.com.net ect ect en uiteindelijk vind ie niets.

De verbinding is verder volgens mij gewoon goed, hij geeft tenminste wel aan dat ie gewoon verbonden is, er is verder niks geks ingesteld bij connection bij de internet explorer, geen proxy servers of geen beperkingen van sites, ik kan alle sites op kantoor ook gewoon bekijken, er is geen webmarshall of ander soort beveiliging ingesteld.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik draai op windows xp met service pack 2 en microsoft antispyware en een symantec virusscanner.

Thanks!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:06

lier

MikroTik nerd

Controleer even of je DNS resolving goed gaat:

Zowel pingen op IP adres als op name.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:32
Om te controleren wat lier zegt:
Ga naar start --> uitvoeren --> "command" --> enter drukken

Voer dan in "ping www.google.com" en druk enter. Geeft hij dan een IP-adres aan wat hij probeert te pingen? of zegt hij dat hij de hostname niet kan vinden?

Probeer ook je virusscan of een eventuele firewall tijdelijk uit te zetten, misschien dat die wel een of ander blokkeert :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:06

lier

MikroTik nerd

Morax schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 10:54:
Om te controleren wat lier zegt:
Ga naar start --> uitvoeren --> "command" --> enter drukken

Voer dan in "ping www.google.com" en druk enter. Geeft hij dan een IP-adres aan wat hij probeert te pingen? of zegt hij dat hij de hostname niet kan vinden?

Probeer ook je virusscan of een eventuele firewall tijdelijk uit te zetten, misschien dat die wel een of ander blokkeert :)
WinXP, dus: start --> uitvoeren --> cmd --> enter drukken (Ja, command werkt ook...)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vertel even welke Windows versie het hier over gaat zodat ik dat in je topic titel kan zetten :)

• JustTrying
Quote : :)

"Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik draai op windows xp met service pack 2 en microsoft antispyware en een symantec virusscanner."

Windows Xp dus met SP2..

Bedankt alvast voor de reacties, ik ga het vanavond eens proberen!

Ik heb het trouwens precies hetzelfde met Firefox, die komt ook op geen een site, terwijl ik wel gewoon verbonden ben met internet..

[ Voor 23% gewijzigd door JustTrying op 15-03-2005 16:31 ]

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:22
Em dam doe je ook nog ff ipconfig /flushdns in je cmd venster.

• JustTrying
Die laatste reply heb ik nog niet kunnen proberen, maar ik heb wel een paar sites gepingt, nu.nl doet het raar maar waar wel, maar andere .nl sites zoals fok.nl ofzo doen het dus niet, en .com sites heb ik nog geen gevonden die het doet, maar er zijn dus een aantal sites die ik wel kan pingen en waar ik wel met iexplorer bij kan.

Ik heb xp2 firewall ook al uitgezet, maar dat haalt niet veel uit.

• weazle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04 19:01
Ik heb het idee dat je browsers nog steeds gebuik proberen te maken van je netwerkverbinding die er niet is, probeer het volgende eens in IE:

Extra>Internet-Opties>Verbindingen en dan kiezen voor "Kiezen zodra er geen netwerkverbinding is"

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-03 11:26
ehm vaak helpt ook "instellingen van internet explorer overnemen"
(extra>i opties>ver>laninstellingen)

EDIT: weazle was me voor :) zie hierboven

uitzetten ook al, en sowieso al die vinkjes daar als je geen proxy gebruikt...
dat zou al moeten verhelpen dat hij .net .org .co/uk etc zoekt.. en uiteindelijk 'page not found'

[ Voor 22% gewijzigd door sjongenelen op 29-03-2005 14:39 ]

you had me at EHLO

• JustTrying
Bedankt voor die laatste 2 reacties, aan zoiets zou het ook wel eens heel goed kunnen liggen, ik ga het vanavond proberen!

• JustTrying
tips van weazle en the nimf allebei geprobeerd, maar nog geen succes, ben nog vergeten dat dnsflush te proberen, vanavond volgende poging..

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-03 11:26
Afbeeldingslocatie: http://www.kpnadsl.nl/support/gaw_html/eth/images/NL-XP-03.gif

dáár moet je waarschijnlijk zijn, het subnetmasker etc. zie je waarschijnlijk niet? laat m daar automatisch zetten.. dus eigenschappen van tcp/ip :)
dan kijken cmd> ipconfig

het resultaat graag poste dan hé..!
enneh, het ping google.com graag ook

you had me at EHLO

• JustTrying
ze stonden allebei al op automatisch, dus daar lag het volgens mij niet aan, ik zal vanavond nog een ipconfig doen en de resultaten posten morgen. Thanks for all the help!

Enne ping www.google.com of .nl, dan was ie unable to resolve host..

[ Voor 18% gewijzigd door JustTrying op 30-03-2005 13:52 ]

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:52

franssie

Save the albatross

kan je vanavond dan ook in cmd het volgende kloppen?: -- Terwijl je inbelt! --
Ipconfig /all en het resultaat hier neerzetten?

[ Voor 12% gewijzigd door franssie op 30-03-2005 13:57 ]

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• JustTrying
Die neem ik ook mee, thanks..

• JustTrying
PPP adapter Zon Internet:

Connection-specific DNS Suffix . :
Description . . . . . . . . . . . : WAN (PPP/SLIP) Interface
Physical Address. . . . . . . . . : 00-53-45-00-00-00
Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : No
IP Address. . . . . . . . . . . . : zit wel goed
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.255
Default Gateway . . . . . . . . . :
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 62.58.klopt
62.58.jaja

Dit stond er bij de ipconfig bij het stukje over mn inbelverbinding..
ipconfig /flushdns haalde niet veel ui
ik kon wel op nu.nl, de rest van de sites niet, heel vaag.

[ Voor 6% gewijzigd door sanfranjake op 01-04-2005 01:19 . Reden: ips weg :w ]

• franssie

franssie

Save the albatross

je hebt een goede connectie!
dus zal het ergens in je browse3r zitten wellicht, dat je browser geen dns lookup wil doen?
probeer eens te surfen naar:
gmail.google.com (64.233.179.107)
tweakers.net (213.239.154.35)
cnn.com (64.236.24.4)
sapo.pt (194.65.79.190)

vooral die laatste zal niet in je cashe zitten denk ik, dus gewoon de IP adressen intypen, krijg je dan wel verbinding dan zit het in je DNS, krijg je dan nog steeds geen verbinding dan zal het ergens in de proxy instellingen zitten.

Ook al geprobeerd om een tweede browser als firefox (www.mozilla.org) te proberen?

www.mozilla.org (207.126.111.217)

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• franssie

franssie

Save the albatross

misschien toch mindergoed ....

>>> Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : No

maak eens een inbelverbinding aan waarbij dat op Yes staat :)

het kan werken zoals het staat maar laat de boel zichzelf maar configureren? heb je die rechten op die computer?

[ Voor 17% gewijzigd door franssie op 01-04-2005 00:40 ]

Pagina: 1