Toon posts:

pc met 2x atx psu

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klantje, die wil graag een pentium 4 systeem.
Maar hij wil daar 2 voedingen in. Hoe kan ik dit het beste doen? en wat zijn de opties.
Is er een speciaal mainboard nodig met 2 atx aansluitingen. het lijkt me dat dit dan ook op de hdd enzo moet zitten. Anders heeft het nog geen zin.

Of moet je speciale voedingen hebben, die je onderling doorlust?

En in wat voor kast kan ik dit systeem dan bouwen? uiteraard een kast waar die voeding in gaan.

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-08 23:46
Kan je hem niet vragen wat de reden is? en dan 1 heel zware voeding erin doen?

no comment

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:21
Bij de CM Stacker krijg je een verloopstukje, waar je twee voedingen op aansluit en het geheel sluit je aan op je mobo. Enige functie van het verloopstukje is dat voeding twee mee aangeschakeld wordt, is ook makkelijk zelf te maken als je ff uitvogelt welke pins je moet hebben. Maar het nut ervan? Ik zie het niet...

@videodok: ik was een fractie van een minuut sneller >:)

[ Voor 10% gewijzigd door sig69 op 15-03-2005 10:19 ]

Roomba E5 te koop

• videodok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-08 16:26
IN de CoolerMaster CM stacker kun je boven en onder een voeding kwijt. Maar wat is de bedoeling van de dubbele voeding, redudancy of gewoon veel vermogen leveren? In het laatste geval kun je de 2 voedingen op elkaar aansluiten zodat wanneer PSU1 gestart wordt PSU2 automatisch meegaat.

he sig69, dat zou ik toch zeggen??? :) :)

[ Voor 8% gewijzigd door videodok op 15-03-2005 10:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
De bedoeling ervan is dat het systeem niet down gaat als er een voeding uitvalt.
Hij moet dus kunnen blijven werken als er 1 voeding uitvalt. Zodat je het systeem op 1 voedign af kunt sluiten. En er dan een nieuwe bij kan zetten. Het hoeft niet hot swap.

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-07 15:52

Res-q

Redder in nood?

Mja, een voeding lijkt me nou niet het meest onbetrouwbare onderdeel van een pc. Netstroom lijkt me veel onbetrouwbaarder, dus lijkt me handiger om er dan een UPS achter te zetten ofzo... En als stabiliteit / zekerheid zo betrouwbaar is moet er waarsch ook wel een RAID-1 array komen..

en zo is het voorspeld!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[search=twee voedingen in een systeem]
[search=twee voedingen koppelen]
[search=twee voedingen bundelen]
etc..

Resulterend in o.a.:
Tekort aan stroom: Twee bestaande voedingen bundelen?
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2004 @ 19:29:
Een greep van de inschakelmogelijkheden:
- poweron en ground doorverbinden - 2e voeding gaat altijd aan met 230V erop
- relais gebruiken en die aansluiten op 1e voeding - de schakelkant op voeding 2
- de poweron en ground van beiden voedingen doorverbinden met scheidingsdiodes ertussen

En ga nu niet je 12V lijnen aan elkaar knopen, dat is funest voor tenminste 1 van die voedingen. Je kunt zonder problemen de molexen van de 2e voeding gebruiken voor je harddisken, opticals, diskettedrives, fans, etc

Zie ook:
CME Faq: 2 voedingen in 1 systeem > http://www.waterkoeling.nl/index.php?artikel=12
vraag over meerdere voedingen...
2 voedingen aan elkaar knopen met fail-safe
Fout aangesloten van 2 voedingen?
wat te doen als 450W voeding niet voldoende is ?
Google: 2 powersupplies in one system
Duidelijk een zoekertje, dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.