TV-out vraag (niet in FAQ)

Pagina: 1
Acties:

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-08 22:16
Ik zit met het volgende. Voorheen had ik een Geforce MX440 met TV-out. Deze had ik via een kabel waaraan een svideo stekkertje zal aangesloten op de kaart en aan de andere kant vd kabel een Scart voor aan de tv. De TV heeft geen S-video ingang.maar het lukte toch omdat de outgang van de kaart geen echte S-videouitgang is (dat ben ik wel tegengekomen op FAQ) Op dit moment ben ik in het bezit van een Radeon 9800 PRO met wel een echte S-videouitgang..je snapt het al: zwart-wit beeld. Ik heb bij de kaart een verloopstekkertje van S-video naar composite. Dus deze vormt de signalen ook om (denk ik). Nu ben ik dus op zoek naar een stekkertje zodat ik de composite weer aan kan sluiten op de oorspronkelijke kabel. Aan een kant dus een composite male en aan de ander kant een stekker die IN het s-video stekkertje past. Dit moet en mag dus geen echte s-video zijn want anders krijg ik denk ik weer zwartwit.

Is het een beetje te volgen? Bestaat zoites of is het op een ndere manier op te lossen. Ik heb deze kabel namelijk liggen en wil daar gebruik van maken. wit/rood/geel naar wit/rood/geel zou het makelijkste zijn maar dan moet ik weer een kabel (van 20m) aanschaffen.....

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:41

Cyphax

Moderator LNX/AI
Pinnetje 7 op de Radeon... daar komt een composiet signaal uit. Maarja, ik weet niet waar je een 7-polige s-video plug vandaan gaat halen, die hoort wel bij je kaart te zitten...
Kijk hier maar eens:
http://www.digit-life.com/articles2/radeon-tv-out/

(die link mag ook wel in de FAQ als ie er nog niet in staat :P)
Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/video2/images/radeon-tv-out/s-video7.jpg

Maar wat jij zoekt is dus een male of een female versie van die 7-polige s-video dinges? Ik heb ze nooit kunnen vinden namelijk.

[ Voor 54% gewijzigd door Cyphax op 15-03-2005 10:04 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• Edje040
dat verloopstekkertje zit inderdaad gewoon bij mijn kaart. Ik zoek dus een verloopstkkertje wat aan dat verloopstekkertje van de kaart past en wat vervolgens op de s-videostekker geplaatst kan worden. Je zou zeggen stop dan gewoon die svideo van je kabel in ie kaart...maar dat werkt dus niet (zwartwit) DIt werkte bij de Geforce dus wel omdat die uitgang geen echte sivideo was...

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX/AI
Edje040 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 10:16:
dat verloopstekkertje zit inderdaad gewoon bij mijn kaart. Ik zoek dus een verloopstkkertje wat aan dat verloopstekkertje van de kaart past en wat vervolgens op de s-videostekker geplaatst kan worden. Je zou zeggen stop dan gewoon die svideo van je kabel in ie kaart...maar dat werkt dus niet (zwartwit) DIt werkte bij de Geforce dus wel omdat die uitgang geen echte sivideo was...
Als ik het goed begrijp zoek je dus zoiets?
Afbeeldingslocatie: http://store1.yimg.com/I/videoware_1834_10603400
http://www.svideo.com/rcatosvideo.html

[ Voor 4% gewijzigd door Cyphax op 15-03-2005 10:25 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:36

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zit er op dat scart blok geen composiet ingang dan?

• Edje040
MikeyMan schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 10:24:
Zit er op dat scart blok geen composiet ingang dan?
Nee...het is een kable met aan de ene kant een scart voor aan de tv en aan de andere kant een s-video en een audiostekker. Zoiets dus:.

svideo
--------------------------------scart
audio

En wat betreft de fotoreply: zoiets denk ik ja. Ik twijfel alleen of het 4 0f 7 polid moet zijn. De compostie moet in ieder geval male zijn (steek je IN het verloopstekkertje van de kaart)..
Kun je die dingen bij een willekeurige audio/videozaak kopen?

[ Voor 9% gewijzigd door Edje040 op 15-03-2005 10:41 ]

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX/AI
Edje040 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 10:38:
En wat betreft de fotoreply: zoiets denk ik ja. Ik twijfel alleen of het 4 0f 7 polid moet zijn. De compostie moet in ieder geval male zijn (steek je IN het verloopstekkertje van de kaart)..
Kun je die dingen bij een willekeurige audio/videozaak kopen?
4 polig is normaal voor s-video dus dat zou moeten werken, als ie het signaal aan kan? Ik weet niet wat er gebeurt als je aan die s-video ingang van je scart-blok een composiet signaaltje levert. Misschien werkt dat wel, ik heb in ieder geval een scartblokje met zowel een s-video als een composiet ingang, dat werkt zeker. Misschien is het voor jou ook wel een idee zo'n ding aan te schaffen. :)
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/vb/scartblok_voor.jpg
zo eentje dus :)

[ Voor 6% gewijzigd door Cyphax op 15-03-2005 10:44 ]

• Edje040
Cyphax schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 10:42:
[...]

4 polig is normaal voor s-video dus dat zou moeten werken, als ie het signaal aan kan? Ik weet niet wat er gebeurt als je aan die s-video ingang van je scart-blok een composiet signaaltje levert. Misschien werkt dat wel, ik heb in ieder geval een scartblokje met zowel een s-video als een composiet ingang, dat werkt zeker. Misschien is het voor jou ook wel een idee zo'n ding aan te schaffen. :)
[afbeelding]
zo eentje dus :)
Moet wel werken want dat deed het ook met de Geforce...toch? Aan zo'n scartblokje heb ik toch niets...of wel? Dat zou namelijk inhouden dat ik toch een kabel van 20 meter aan moet schafen...

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:36

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, de vraag is sowieso of het gaat werken als je het weer omzet naar s-video...
Mijn advies zou inderdaad zijn zo'n blokje aan te schaffen...

• Edje040
MikeyMan schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 10:49:
Mjah, de vraag is sowieso of het gaat werken als je het weer omzet naar s-video...
Misschien kan ik het anders doen. Schiet me namelijk ineens te binnen dat ik nog zo'n draadloos audio/video-zend-systeempje heb liggen :)

Kan ik de audioplugjes en de composiet (rood/wit/geel) op aanluiten en zenden naar de TV. Er zit namelijk ook een scart met rood/wit/geel-ingang bij....dat zou ook moeten kunnen...of misschien ben ik wel gewoon een domme nooby... 8)7

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX/AI
Edje040 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 10:46:
[...]

Moet wel werken want dat deed het ook met de Geforce...toch? Aan zo'n scartblokje heb ik toch niets...of wel? Dat zou namelijk inhouden dat ik toch een kabel van 20 meter aan moet schafen...
Als het met de GeForce lukte zal het met die Radeon ook wel lukken. Die GeForce poepte stiekem een composiet signaaltje uit en die Radeon nu ook als ik het goed begrijp, dus dan ben je er waarschijnlijk. :)
MikeyMan schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 10:49:
Hij zal het signaal niet meer omzetten, slechts de connector. :)
Blijkbaar maakt het niet zoveel uit of je een composiet signaal in zo'n scartblokje stuurt, je TV moet het verwerken.
Edje040 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 10:55:
Misschien kan ik het anders doen. Schiet me namelijk ineens te binnen dat ik nog zo'n draadloos audio/video-zend-systeempje heb liggen :)

Kan ik de audioplugjes en de composiet (rood/wit/geel) op aanluiten en zenden naar de TV. Er zit namelijk ook een scart met rood/wit/geel-ingang bij....dat zou ook moeten kunnen...of misschien ben ik wel gewoon een domme nooby... 8)7
Ik dacht weleens gelezen te hebben dat de beeldkwaliteit flink achteruit gaat met zo'n systeem. :)
Maak het niet te ingewikkeld voor jezelf, meer conversiestappen hebben alleen maar een negatieve impact op je beeldkwaliteit :)

[ Voor 28% gewijzigd door Cyphax op 15-03-2005 10:57 ]

• Edje040
Ik zal toch maar eens zo'n stekkertje gaan halen dan. Wat betreft het verlies van beeldkwaliteit valt het wel mee. Ik heb boven op de slaapkamer ook zo'n ding staan die het signaal van de DVD-speler doortsuurt naar de kinderkamer op zolder...weinig kwaliteitverlies. Het is namelijk alleen om films die op de PC staan te bekijken op de TV.

[ Voor 44% gewijzigd door Edje040 op 15-03-2005 11:04 ]

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-08 20:57

greatgonzo

schit-te-rend!

die blokjes kosten geen hol, voor een knaak en een bos wortels heb je er al een

• Edje040
En die was het dus! Werkt perfect nu!

Thanx!! _/-\o_