Acryl behuizing of niet?

Pagina: 1
Acties:

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02 16:04
Ik ga binnenkort een pc kopen in losse onderdelen, en ik wilde dan ook meteen een leuke (half)doorzichtige kast nemen.

Toen ik deze soort acryl kasten zag staan, vond ik ze meteen geweldig. Maar ze zien er niet echt stevig en geluidsdicht uit. Ik heb al aan wat vrienden gevraagd, en die zeggen dat zo'n kast een prima kast is, maar bij sommige reviews hebben ze toch wat tegen kompleet dorrzichtige kunstof kasten.

Hier een link met de kasten die ik bedoel

http://xcsystems.nl/produ...h=117_294&products_id=518

Nu is mijn vraag dus, heeft iemand ervaring met zo'n kast en is deze aan te raden of kan ik toch beter gaan voor een normale kast met een window?

[ Voor 11% gewijzigd door kemphaas op 15-03-2005 10:00 ]

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:31
kwa kwalitijd zijn die kasten best goed, alleen persoonlijk vind ik ze best lelijk en dat vinden veel mensen. maar dat is een eigen mening. Het nadeel van zo'n kast is gewoon dat je alle kabels altijd ziet zitten. dus je moet erg goed kunnen modden om het echt mooi te laten zijn.

Maar dat is dus allemaal heel persoonlijk.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:38

Sjaak_Afhaak

Bleh!

kippy schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 10:45:
kwa kwalitijd zijn die kasten best goed, alleen persoonlijk vind ik ze best lelijk en dat vinden veel mensen. maar dat is een eigen mening. Het nadeel van zo'n kast is gewoon dat je alle kabels altijd ziet zitten. dus je moet erg goed kunnen modden om het echt mooi te laten zijn.

Maar dat is dus allemaal heel persoonlijk.
zeker is zoiets persoonlijk :)
Houdt er ook rekening mee dat de case binnen de kortste keren bol staat van de stof en vingerafdrukken. Ik ben bang dat je een stuk minder plezier aan zo'n case hebt, als je hem wekelijks moet schoonmaken.

Hier staat tekst

Verwijderd

een medewerker van MyCom vertelde mij dat die kasten niet officieel zijn goedgekeurd (ce keurmerk ofzo) ze zijn dus niet veilig genoeg voor een behuizing i.v.m warmte e.d. in de werkelijkheid zal dat wel meevallen.

ik geef zelf de voorkeur aan een window, waarom:
- De cd en dvd spelers zijn niet mooi van de zijkant, evenals een HD,
- Er zijn veel kabels in je kast die je dan moet opfraaien. bij een kast met window kan je de kabels een beetje verstoppen indien nodig, je hoeft dan niet voor honderden euro`s aan versierde kabels te spenderen.
- De achterkant van je MOBO is nou ook niet echt het mooiste wat je kan zien.
- een transparante kas is alleen mooi als ie helemaal vol zit met lichtjes en weinig hardware als CD/DVD/HD en dat is zonder want als je 2 cd`s en 2 HD`s wilt gerbuiken ziet het er gewoon niet uit.

dit is mijn mening erover maar dar is erg persoonlijk. zoals heirboven al werd gezegt, een compleet transparante kast is echt een kast waar je alles moet modden en goed ondehouden.

Verwijderd

Ik heb zelf een Acryl kast en dat bevalt me perfect. Vrij stevig, ziet er goed uit, en amper last van statische electriciteit.

Pic:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dfsclan/caseing/18.jpg

Dat is nog een oude pic, ik heb er nu meer lampen inhangen. Kast was bij aanschaf 115 euro, excl lampen/fans.

Kben er zeer tevreden over.

• misterw
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-08-2025
ik vind deze behuizing wel mooi als je het mooi belicht kan je er een hele mooie case aan overhouden.

zelf zou ik niet voor zo een case gaan, zeker niet als je van plan bent om te gaan lannen o.i.d want deze kasten zijn onwijs kras en vlekgevoelig je ziet er werkelijk alles op.

bovendien krijg je die kast in onderdelen en hem krasloos in elkaar krijgen met alle onderdelen erin is al een vreselijke opgave (geloof me ik spreek uit ervaring ;) )

"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"

Verwijderd

misterw schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 11:03:
ik vind deze behuizing wel mooi als je het mooi belicht kan je er een hele mooie case aan overhouden.

zelf zou ik niet voor zo een case gaan, zeker niet als je van plan bent om te gaan lannen o.i.d want deze kasten zijn onwijs kras en vlekgevoelig je ziet er werkelijk alles op.

bovendien krijg je die kast in onderdelen en hem krasloos in elkaar krijgen met alle onderdelen erin is al een vreselijke opgave (geloof me ik spreek uit ervaring ;) )
Ik had hem in 1x perfect in elkaar, ben er al een paar keer mee naar een lan geweest, veel bekijjkt, en geen krassen. Het valt mee, je moet er gewoon goed mee omgaan. En als je hem in een auto vervoerd, gewoon even een kussensloop of laken op de achterbank/kofferbak. Dan houd je hem krasvrij van zandkorrels(wat er altijd wel ligt)

Gewoon een beetje slim over na denken, en die flatcables die kun je wel rounden. Met licht/UV kun je werkelijk hele mooie creaties krijgen. Ikzelf wil al m'n verlichting enzo nog een keer vernieuwen, dan 3 schakelaars voor op, voor 3 verschillende kleuren. Dus niet meer zo'n kermis als het nu is. Jaja, dit gaat een zeer mooi kastje worden, en de hardware is al helemaal om je vingers bij af te likken :D

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:31

Viking Kvinne

Bestla

^^ nee, ik ben niet nieuwsgierig >:) Welke harde waren?

Verwijderd

Viking Kvinne schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 16:56:
^^ nee, ik ben niet nieuwsgierig >:) Welke harde waren?
Ghehe:) dit:

p4 3.0 ghz 1 mb cache (binne kort amd64 fx53/55)
P4p800-e Deluxe moederbord
1 GB ddr DC 400 mhz.
300 GB hdd
Geforce 6800GT 256 MB GDD3 Vgakaart
7.1 OB sound
48-12-48 Liteon brander.
2X 17" CRT.
Coolermaster 450 W voeding.

binnekort ga ik duz weer over op AMD.

Verwijderd

houd wel rekening mee dat plexi veel harder isoleert dan alu, dus zorg ervoor dat je em redelijk koelt.
je ziet alles!.

• LazySod
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:00

LazySod

Scumbag with a mission

Ik heb nu zelf sinds een klein jaar zo een zelfde acryl kast. Geen enkel probleem mee gehad tot nog toe. Het bijzetten van harde schijven kan wat onhandig zijn aangezien er geen echte sleden zijn, maar voor de rest functioneert alles normaal.

Het wordt echter wel stoffig in zo een machine en aangezien je het stof en de dode motten ziet liggen moet je het ding vaker schoon maken als een behuizing waar je niet doorheen kan kijken.

Qua geluid is mijn machine niet luidruchtiger als een andere behuizing met een vijftal externe fans, en dus denk ik dat alles wel meevalt.

Qua straling heb ik geen idee, maar ik geef nog geen licht in het donker, dus ook dat zal wel meevallen.

Proof is the idol before whom the pure mathematician tortures himself. (Sir Arthur Eddington)

Verwijderd

K heb m zelf ook,
Als je een drive wil vervangen moet de andere zijkant er ook af omdat het met schroefjes zit en niet met zon slide, aan deze zijkant zit je mobo.
Verder, als je niet iets aan je kabels wilt doen maar gewoon zo laten, dat geeft het een zooi.
En ik vind dat het plexi de trillingen van bv hd best veel doorgeeft.

• Fox2
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-06-2025

Fox2

Spanning!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 10:58:
een medewerker van MyCom vertelde mij dat die kasten niet officieel zijn goedgekeurd (ce keurmerk ofzo) ze zijn dus niet veilig genoeg voor een behuizing i.v.m warmte e.d. in de werkelijkheid zal dat wel meevallen.
Deze kasten worden niet afgekeurd vanwege de warmtehuishouding (dat kan de betreffende keuringsinstanties niets schelen...).

In Nederland mogen geen compleet gebouwde PC's in een plexi behuizing worden verkocht, omdat deze combinatie niet kan voldoen aan de EMC-normen (die gaan over elektromagnetische storing). Elk mobo produceert vrij veel van deze storingen, en die worden normaalgesproken aardig tegengehouden door het metaal van de kast. Een plexi kast doet dit niet, dus een complete PC met plexi kast krijgt geen goedkeuring en mag het CE-keurmerk dus niet voeren.

De andere kant op werkt dat trouwens ook: de kast houdt ook geen EM-velden van buitenaf tegen, dus de PC zal gevoeliger zijn voor storingen (dit valt ook onder de EMC-normen). Een PC in plexi kast maakt waarschijnlijk alleen kans om door de EMC-tests te komen wanneer er bijvoorbeeld een geleidende coating op is aangebracht.

Losse plexi kasten (dus zonder inhoud) hoeven niet gekeurd te worden (het zijn dan geen elektronische apparaten...) en mogen dus wel verkocht worden.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 09:08

AcouSE

Swedish Chef

Ongemodde kasten horen in Overige Hardware.
Pagina: 1