Toon posts:

Bestaat dit apparaat?

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

ik ben op zoek naar het volgende apparaat;

Iedereen kent wel natuurlijk de snoerhaspel, om het snoer te verlengen naar een stopcontact.. Nu zoek ik voor mijn werk iets, dat dat ook draadloos kan. Dus zeg maar een lamp, die je in een soort van zender kan doen, die zend het signaal (220V) naar een ontvanger (die aangesloten is op het netstroom).

Je hebt zo geen last van draden over de vloer. Het betreft hier geen computerapparatuur.

Ik heb gekeken op internet, maar werd er niet veel wijser van.

Weten jullie of dit bestaat?

Gr. Hyard

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2025

PJKs

Young, Free and Single

Je bedoelt toch niet dat je netspanning wilt overzenden??? :?

ja, graag!

Verwijderd

Elektriciteit, en dan nog veel ook draadloos verzenden?

Euh, google eens naar tesla-coil, maar verder: nee, ben bang dat het niet mogelijk is...

• baexem
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-02 10:04
Als dat toch eens bestond hé... Draadloos stroom vervoeren, als je dat uitvindt dan ben je in één klap multimiljardair!!!

In het verleden hebben geleerder zich er wel eens ooit mee bezig gehouden, ik meen dat ene zekere 'Farraday' zoeits claimt te hebben uitgevonden, maar hier is helaas nooit ook maar enig bewijs van gevonden. Zelfs niemand die het klaar kan spelen.
edit:
(Het was dus Tesla en niet Farraday..)

Voor op een korte afstand (cm's) is er wel een optie: inductie.

[ Voor 8% gewijzigd door baexem op 15-03-2005 09:39 ]

...

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:22

breinonline

Are you afraid to be known?

Nee, bestaat niet. we kunnen geen energie draadloos verzenden zover ik weet (alleen van die tandenborstels die worden opgeladen, maaar dan praat je niet over 220). Alle draadloze apparatuur heeft een eigen voeding nodig. Wat je wil kan (nog) niet.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-02 08:28

Dr C

met C en CK

Op zich wordt de stroom in een transformator draadloos overgezonden dmv. Inductie (?). Dus het kan wel, maar er zit maar een paar mm tussen. Dus als je van de ene kant van de kamer naar de andere kant wil doen, dat je dan een transformator van een paar duizend kilo zou moeten neerzetten. (met alle gezondheidsrisico's van dien ;) ). Dus nee, ik denk niet dat het mogelijk is.

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 19:02
Je zou het ook kunnen proberen met bliksem :)

let the past be the past.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:16

Cyphax

Moderator LNX
SPee schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 09:44:
Je zou het ook kunnen proberen met bliksem :)
Tja misschien zal het voor elkaar te krijgen zijn, maar dan moet je wel hard wegrennen als je de lamp aanzet :+
Volgens mij hebben ze toen batterijen uitgevonden ;)

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
Hahah,

oke, ik weet genoeg!

Dank

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-02 16:39

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Koop een flinke accu!

• Speeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-01 10:50

Speeder

42 ;)

mmm, het zou wel kunnen in theorie. Het schijnt dat als je een gloeilamp bij een radio-antenne houd die wel redelijk wat vermogen uitzend dat de lamp zou moeten gaan branden. Dus met een directe straalverbinding zou het kunnen denk ik maar is denk niet echt gezond.

'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)

• ÜberWicked
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:16
een electrische tandenborstel kan et..

kijk maar, zitten geen contactpuntjes aan..

overbrugt alleen afstanden van maar paar mm.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 10:47:
Hahah,

oke, ik weet genoeg!

Dank
Als het had bestaan, had je het al geweten: een dergelijk apparaat zou namelijk een revolutie op het gebied van (transport en gebruik van) electriciteit betekenen. Helaas is er nog niet iets dergelijks, waardoor deze dicht gaat :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.