Toon posts:

IP Webcam komt niet door router heen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sweex IPwebcam(JA2000010). Ook een Sweex ADSL Modem/router Annex A (CC300010/11). Ik heb Versatel Family abonnement.

Nu heb ik de sweex IP webcam geinstalleerd. Ik krijg hem ook te zien als ik hem benader via het interne IP address over mijn netwerk ( 10.0.0.8 ).
Dan vanaf mijn werk is deze niet meer te benaderen wanneer ik mijn Versatel IP address intik. De pagina opent niet en geeft een wit error scherm. Zelfs kan ik niet pingen met mijn router.

Ik heb ik de modem virtual server poort 80 opengezet en in Misc. configuration de HTTP server access op "all". Ook HTTP poort is in dit menu automatisch ingesteld op 80.

Heeft iemand een tip?
Wat doe ik fout?
Heeft Versatel poort 80 geblokkeerd?
Laat Versatel wel toe dat ik een HTTP server (webserver) wil draaien?

Heel vreemd..................

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:05

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Heb je de poort open gezet of echt geforeward naar 10.0.0.8? Lees de faq eens (stuk over port forewarding). Kun je de webcam wel van een andere pc op het interne netwerk bekijken (maw doet hij het wel?). Heb je iets van windows firewall aan staan of een andere personal firewall die het verkeer kan droppen?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
De poort 80 heb ik open gezet naar 10.0.0.8. En kan de camera wel zien via het interne netwerk.
In Sweex heet dit Virtual Server en kan allerlei poorten openzetten. Zo heb ik ook een ftp server draaien en die kan ik op deze manier wel van buiten accessen.
Alleen de cam niet. Misschien moet ik een firmware update doen?

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-05 00:46

r0b

Je weet dus zeker dat hij op poort 80 draait?
Poort 80 staat bij Versatel gewoon open, dus dat moet geen probleem zijn.

Werkt je FTP op dit moment ook nog?
Heb je thuis je IP adres dynamisch of vast ingesteld? (Dus het 10.0.0.8 adres)

Verder het stukje over firewalls van Bor_de_Wollef even lezen en uitsluiten dat dit het probleem veroorzaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet zeker dat hij op poort 80 draait.
Dat kan ik zien in de Sweex instellingen.

Volgens mij heb ik wel dynamisch IP instelling op de router staan (voor de andere PC's in mijn netwerk) maar de IPcam heb ik een vast IP address gegeven van 10.0.0.8.

Dat zou dus goed moeten gaan.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-05 00:46

r0b

Oh wacht, het is een IPcam. 8)7
En wat gebeurt er als je 10.0.0.8 in een 'DMZ' zet?

Verwijderd

en in Misc. configuration de HTTP server access op "all". Ook HTTP poort is in dit menu automatisch ingesteld op 80.
Is dit niet de fout? Is dit niet de webconfig van je Sweex ADSL router?

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad de HTTP access naar ALL is fout. Ik heb het opgezocht en is om je router te benaderen op remote. Maar dat hoeft helemaal niet.
Ik gooi hem gelijk weer dicht!

Zou het zin hebben om poort 8080 te openen voor de IPCAM?

Thanks!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-03 18:10
Wat je ook kan doen is je router config omgooien naar 81.
Vervolgens kan je 80 dus wel gewoon doormappen.

Join the club

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tip gekregen van een expert.......in mijn kennissenkring! _/-\o_

Hij zegt dat ik opnieuw een IP adres aan de IPCam moet geven.
De 10.0.0.8 was automatisch aan de cam gegeven door de Router. Ik had die overgenomen alszijnde een vast IP address. Het blijkt dat dit address een IP release is van de modem/router en maar enkele dagen vast blijft.
Ik ga de cam 10.0.0.50 address geven en dit weer invoeren in de virtual server menu dat poort 80 daarvoor opengaat.
Ik zal morgen berichten of het echt werkt!

Bedankt so far voor jullie tips!
Pagina: 1