Exacte kopie maken HDD

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008

• HarryL
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-11-2025

HarryL

127.0.0.1

Topicstarter
Ik heb een vraagje, ik heb thuis 2 Maxtor Diamondmax 9 120 GB hdd's liggen, nu wil ik van de ene een exacte kopie maken op de andere.
Alleen nu vroeg ik mij dus af, is het een probleem als de ene bijvoorbeeld 2 MB cache gehugen heeft en de andere 8 MB cache geheugen?

I have gone to find myself, if I get back before I return, Please keep me here! PSNID: djmagich

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Dat maakt echt niks uit. Ik neem aan dat je puur de bestanden die erop staan wil kopieeren. Er is wel een handig freewaretooltje voor dit soort dingen. http://www.3d2f.com/programs/17-884-ycopy-download.shtml Dit tooltje houdt bij als er iets mis gaat en ook snelheid van kopieren gaat wat sneller dan met windows verkenner. HIj klapt er namelijk niet bij elke melding uit maar maakt een log aan. Afbeeldingslocatie: http://www.ruahine.com/fig2.jpg

IK neem aan dat het een fileschijf is en geen systeemschijf met windows ofzo erop ?

[ Voor 25% gewijzigd door under-world op 15-03-2005 09:41 ]

• Jman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-02 08:04

Jman

jfphoto.nl

Norton Ghost...

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:22

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

je kan natuurlijk ook zoiets als SyncBack gebruiken...

Everybody happy??? I soon change that here we go...

• SliderTPP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
Idd, Norton Ghost of Acronis True Image als ook het OS meemoet.

• HarryL

HarryL

127.0.0.1

Topicstarter
under-world schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 09:37:
Dat maakt echt niks uit. Ik neem aan dat je puur de bestanden die erop staan wil kopieeren. Er is wel een handig freewaretooltje voor dit soort dingen. http://www.3d2f.com/programs/17-884-ycopy-download.shtml Dit tooltje houdt bij als er iets mis gaat en ook snelheid van kopieren gaat wat sneller dan met windows verkenner. HIj klapt er namelijk niet bij elke melding uit maar maakt een log aan. [afbeelding]

IK neem aan dat het een fileschijf is en geen systeemschijf met windows ofzo erop ?
Dat is het dus wel, maar goed het maakt dus niks uit dat het cache geheugen verschilt. Dat is wel fijn om te weten.

Misschien is het zelfs wel beter om hem eerst opnieuw te installeren en dan alleen de data over te pompen. Dan ben ik ook van eventuele fouten af.

[ Voor 9% gewijzigd door HarryL op 15-03-2005 09:44 ]

I have gone to find myself, if I get back before I return, Please keep me here! PSNID: djmagich

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Als het een systeemschijf is dan kom je niet onder programma's als Ghost uit. Als het een oude installatie van Windows is met fouten dan kun je beter weer een verse installatie doen... Qua tijd maakt dat meestal niet eens zo gek veel uit. Het creeeren van een image via ghost en weer terugzetten neemt immers ook tijd in beslag.

• HarryL

HarryL

127.0.0.1

Topicstarter
under-world schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 09:47:
Als het een systeemschijf is dan kom je niet onder programma's als Ghost uit. Als het een oude installatie van Windows is met fouten dan kun je beter weer een verse installatie doen... Qua tijd maakt dat meestal niet eens zo gek veel uit. Het creeeren van een image via ghost en weer terugzetten neemt immers ook tijd in beslag.
Mee eens ;)
Dan is mijn vraag beantwoord en dank ik jullie voor jullie hulp :)
\*Thumbs up*/

Verwijderd

MaxBlast (van Maxtor, te vinden op maxtor.com) heeft een speciaal menutje waarin je dit kan doen.

Je kan per partitie kiezen waar deze heen gezet moet worden.

Op deze manier heb ik een Maxtor 120GB IDE omgezet naar een Maxtor 200GB SATA, dus verschil in schijf doet er niet toe.
Bovendien stond m'n Windows XP SP2 installatie er ook op, dus ook dat is geen probleem.

http://www.maxtor.com

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

DjMaGiCh schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 09:34:
Alleen nu vroeg ik mij dus af, is het een probleem als de ene bijvoorbeeld 2 MB cache gehugen heeft en de andere 8 MB cache geheugen?
Nee. Zelfs de schijfgrootte zou niet uitmaken (mits je genoeg ruimte hebt). Data == Data.

Verwijderd

Gewoon Ghost gebruiken, dan zit je ook niet te kloten met die cache. En anders Raid1 :) Moet je mobo dat wel ondersteunen en moet ut wel SATA hdd's zijn. En anders moet je een raidcontroller erbij kopen. dan is ghost nog wel het makkelijkste.
Je moet de 1mb versie hebben, geowon op bootdiskette zetten, daarvan booten, en ghosten maar. Dit vind ik de makkelijste manier.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Zoals velen hebben gezecht ghost kan je hier heel goed voor gebruiken.

http://www.inmac.nl/Detai...32&cart=33198732573797666

Ghost is ook makkelijk om bijv. als je een schone installatie hebt gedaan om deze vervolgens als image op CD/DVD te branden. Hoef je nooit meer te installeren.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Allemaal leuk en wel, dat hier allerlei clone/copy programma's worden opgenoemd. Maar dat was helemaal niet de vraag van de topicstarter ..
In het vervolg dus óók de topicstart doornemen en niet alleen de topictitel ;)

Het antwoord is iig al gegeven. Dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.