Ik ben bezig met een klein webservertje voor op mijn laptop. apache werkt. php werkt maar nu nog phpMySql. het is allemaal gereed voor zover maar als ik sql wil starten dan krijg ik de foutmelding dat de server niet aanstaat. maar hij staat wel aan. wat moet ik doen?
Je bedoelt phpMyAdmin?
In dat geval moet je in config.inc.php de verbindingsvariabelen enzo goed instellen
In dat geval moet je in config.inc.php de verbindingsvariabelen enzo goed instellen
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
om te beginnen met meer informatie geven over je OS en dergelijke. Verder kan je beter de search gebruiken want dit komt vaaaak voor. Verder hoort dit niet in PNS en ik denk op deze manier nergens
sorry maar jij verwacht in dit form (Professional Networking & Servers) een antwoordt met zo'n openings post?
Daarom hebben we ook dit uitgevonden : Policy - Professional Networking & Servers
Daarom hebben we ook dit uitgevonden : Policy - Professional Networking & Servers
[ Voor 42% gewijzigd door Rolfie op 15-03-2005 09:15 ]
Dit hoort hier inderdaad niet thuis. Neem de handleiding door of installeer een alles-in-een pakketje met apache/php/mysql/phpmyadmin.
edit: idd in PNS hoort het al helemáál niet
edit: idd in PNS hoort het al helemáál niet
[ Voor 16% gewijzigd door rb338 op 15-03-2005 09:08 ]
Verwijderd
des te reden meer om de faq en policy te lezen.Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 09:09:
excuse me maar ik kom hier ook niet vaak
Zoek maar eens op PHPtriad bij download.com.
(PHPTriad is a complete PHP development and server environment for Windows. It installs PHP, Apache, MySQL, and PHPMyAdmin, both installing and setting up the environment.)
software, dus naar Software Algemeen
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
phptriad zou ik niet doen omdat je dan met vrij gedateerde software werkt en omdat je geen gebruik kan maken van de extra features die de voledige versie van php biedt. Als je apache installeerd moet je opletten dat je iis uit hebt staan. Als je de apache monitor aan hebt staan kun je zien of apache draait. En nog een laatste opmerking.. Heb je mysql wel geinstalleerd? Wat bedoel je met het feit dat sql niet wil starten? Wie of wat zegt dat mysql aan of uit staat? Als je wat meer informatie geeft kunnen we je vast verder helpen.Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 09:03:
Ik ben bezig met een klein webservertje voor op mijn laptop. apache werkt. php werkt maar nu nog phpMySql. het is allemaal gereed voor zover maar als ik sql wil starten dan krijg ik de foutmelding dat de server niet aanstaat. maar hij staat wel aan. wat moet ik doen?
http://hawvie.deviantart.com/
Hier kunnen we niet zoveel mee; laat inderdaad even weten welk foutmelding je precies krijgt
Verder pas ik je topictitel nog even aan 
phpMySQL > [b][phpMyAdmin] MySQL server is niet gestart? *
phpMySQL > [b][phpMyAdmin] MySQL server is niet gestart? *
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Ook een handige vraag: kun je a) statische HTML meuk zien en b) phpinfo() opvragen? Dan ten je eerst je webserver en daarna je PHP installatie.HawVer schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 16:47:
[...]
phptriad zou ik niet doen omdat je dan met vrij gedateerde software werkt en omdat je geen gebruik kan maken van de extra features die de voledige versie van php biedt. Als je apache installeerd moet je opletten dat je iis uit hebt staan. Als je de apache monitor aan hebt staan kun je zien of apache draait. En nog een laatste opmerking.. Heb je mysql wel geinstalleerd? Wat bedoel je met het feit dat sql niet wil starten? Wie of wat zegt dat mysql aan of uit staat? Als je wat meer informatie geeft kunnen we je vast verder helpen.
Pagina: 1