[xp/win32] "DU meter" met onderscheid LAN / internet?

Pagina: 1
Acties:

• netvor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04-2024
Jarenlang heb ik DU meter gebruikt om mijn internetverbruik bij te houden.Tegenwoordig heb ik echter een laptop, en dus een (wireless) router, die tussen de computers en het kabelmodem zit.
Het probleem is dat DU meter geen onderscheid kan maken tussen het verkeer "binnenshuis" en het verkeer "naar buiten toe." Oftewel, DU meter registreert enorme waarden (honderden GB's per maand) vanwege het interne verkeer.
Ik zoek dus een vergelijkbaar programma, waarin ik simpelweg kan aangeven dat LAN verkeer (192.168.*.* ofzo) niet gemeten moet worden. Of, gezien al het internet verkeer via de router loopt, een programma waarin ik kan aangeven dat hij alleen het verkeer van/naar het router IP (192.168.123.254) moet meten.
Ik heb de search gebruikt, en in diverse topics worden programma's als Netstat Live, Netmeter, en RAS G&S genoemd. Ik heb ze allemaal geprobeerd, maar ze meten stug al het verkeer. Verder heb ik nog geprobeerd SNMP te gebruiken, maar mijn router ondersteunt dat niet.

Een overzicht van het netwerk, voor de duidelijkheid:
1 router US Robotics USR8054, LAN IP 192.168.123.254, WAN poort verbonden met kabelmodem (motorola surfboard, de zwarte)
1 desktop PC, verbonden via UTP. IP 192.168.123.1
1 laptop PC, verbonden via WiFi. IP 192.168.123.2. Deze PC heeft vrijwel geen internetverkeer,alleen webbrowsen, dus ik hoef hier geen traffic van te meten.

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Netlimiter kan dat, kan tevens limiteren van bandbreedte, maar die functie kan je ook gewoon uit laten staan

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Verwijderd

De nieuwste versie van DUMeter ( de naam was volgens mij veranderd naar Bandwidth Meter ) kan volgens mij alles wat je wilt.

• netvor
Ik heb vandaag de nieuwste versies van DU meter en NetLimiter gebruikt. Helaas hebben ze allebei alleen de mogelijkheid onderscheid te maken tussen LAN en Internet, op basis van netwerk interface. Dat wil zeggen dat je per netwerkverbinding kan zeggen of het LAN of Internet is.

Ikzelf heb een router, dus al het verkeer gaat over dezelfde netwerkverbinding, en alle verbindingen hebben hetzelfde local IP. Wat ik zoek is dus een programma dat onderscheid kan maken, op basis van remote IP. Zeg maar, elke verbinding met remote IP 192.168.*.* is LAN-, de rest Internet-verkeer.

OffTopic: NetLimiter vond ik overigens een heel aardig programma. Ik ken een van de ontwikkelaars ervan losjes, hij zit bij mij op school (ik woon in Praag, Tsjechie).

Verwijderd

imp schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 21:56:
Ik heb vandaag de nieuwste versies van DU meter en NetLimiter gebruikt. Helaas hebben ze allebei alleen de mogelijkheid onderscheid te maken tussen LAN en Internet, op basis van netwerk interface. Dat wil zeggen dat je per netwerkverbinding kan zeggen of het LAN of Internet is.
Sorry, ik heb me vergist. Ik dacht dat het programma dat ik bedoelde de nieuwste versie van DUMeter was, maar dat blijkt niet zo te zijn.

Het programma dat ik bedoelde is BWMeter ( www.bwmeter.com ) dat wel kan wat je wilt. Je kunt in dit programma meerdere grafieken weergeven, waarbij je op van alles kunt filteren ( ook op port niveau ). Het komt standaard zelfs al met de filter die je wilt, namelijk LAN en INTERNET.

Hopelijk kun je hier wel mee verder.

• netvor
Wow, bedankt!

BWMeter doet echt precies wat ik nodig heb; het heeft zelfs remote stats, dus ik kan het laptopverkeer ook eenvoudig in de gaten houden vanaf de desktop.

Pagina: 1