Mischien een lompe vraag maar bestaan er ook speciale kabels voor ATA33 of ATA66. En kan je een ATA66 harde schijf laten samenwerken met een oude niet-ATA compattible cd-rom speler. En tot slot kan je ergens met software zien of je schijf ATA33 of ATA66 is of moet je daarvoor op de hard disk zelf kijken????????
Op bijna alle vragen ja. alleen de laatste niet. ik heb geen idee of er software voor bestaat.
InterCC: Wat is het verschil dan tussen een kabel voor ATA33 en ATA66 ? Ik ken alleen de 80 aderige kabel voor ATA100.
blaaspc, kijk eens op de site van de HDD fabrikant, daar zijn vaak wel utils te downen die het een en ander over de schijf kunnen vertellen.
groeten seq_uence
blaaspc, kijk eens op de site van de HDD fabrikant, daar zijn vaak wel utils te downen die het een en ander over de schijf kunnen vertellen.
groeten seq_uence
Donec eris felix, multos numerabis amicos
Die 80-aderige kabel wordt ook gebruikt voor ATA-66. ATA-33 heeft een 40-aderige kabel.Op maandag 08 januari 2001 18:53 schreef seq_uence het volgende:
InterCC: Wat is het verschil dan tussen een kabel voor ATA33 en ATA66 ? Ik ken alleen de 80 aderige kabel voor ATA100.
En die 80 aderige kabel is oko compatible met ata-33.