[XP] SATA disk nodig bij installatie XP icm SP2?

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:15
*gezocht op GoT, Google en het MSI forum*

Het vraagje, raar dat ik daar geen antwoord op kon vinden.

Stel je installeert Windows XP die geslipstreamed is met Service Pack 2, en je hebt dus meteen alle support en drivers van SP2 tijdens de installatie om hardware te detecteren, is het dan nog steeds nodig om, als je XP op een SATA schijf wilt installeren, je SATA floppy te gebruiken?

Ik, in mijn eeuwige wijsheid, heb namelijk ervoor gekozen om geen Floppy drive in mijn systeem te laten inbouwen. Heb eigenlijk weinig zin om 10 € voor een Flopske drive uit te geven...

Laten we zeggen je hebt het moederbord MSI K8N Neo Platinum O-)

Detecteert ie dan automatisch je SATA schijf in de 'blauwe setup' aan het begin of moet je per sé die Floppy gebruiken?

Kan het ook anders, dus bijvoorbeeld de drivers op je Windows XP CD branden?

Biggie thx! :)

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:59

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Je kunt de SATA drivers meeslipstreamen in je XP SP2 CD. Daar zijn tooltjes van derden voor, zoek eens op nLite :)

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Hmm dat is wel gek want volgens mij zitten er standaard al een aantal sata controller drivers in SP2. Tenminste ik had laatst een pc met SATA en die driver zat al standaard in SP2. Zijn er misschien inmiddels alweer nieuwere controllers die niet in SP2 zitten??

En anders moet je toch even je kast open hebben en er ff temp een fdisk inzetten, weet het anders ook niet.

Verwijderd

strandbal schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 07:11:
Je kunt de SATA drivers meeslipstreamen in je XP SP2 CD. Daar zijn tooltjes van derden voor, zoek eens op nLite :)
tsja hij heeft inderdaad niet zoveel opties dus dit idee is ook een poging waard. Wel een tijdrovende poging maar een pc zonder XP is ook niet alles 8)7

• Atomius
Ik heb idd nLite én ervaring ermee. Slipstreamen etc is mij niet onbekend. Dus als ik op die wijze de SATA drivers erbij voeg, krijg ik netjes een CD die in het 'blauwe gedeelte' gewoon die SATA HDD ziet? :)

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 16:12
Als je even boot van je XP CD met SP2 dan merk je het snel genoeg...

Als je SATA drive daarna (niet) in het lijstje van HD partities voorkomt, weet je het! :Y)

Je kan dan nog altijd de installatie stoppen zonder dat dit effect heeft op je huidige configuratie.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Om te kunnen installeren op een S-ATA disk moet je de drivers al laden bij het installatieproces. Windows installeert zelf ook drivers, maar pas wanneer het installatieproces effectief begint. En daarvóór worden er geen s-ata drivers geladen denk ik.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Atomius
Ik heb de schijf nog niet binnen zeg maar. Maar als ik straks mijn boot schijf eruit sloop en die SATA ervoor in de plaats doe, wil ik niet nog eens hoeven switcen. Én liever ook geen floppy drive hoeven kopen in 2005...
You DON'T NEED to install the Nvidia SATA drivers if you are installing XP (with SP2) as this has built in support for SATA drives.
Zo sprak het MSI Forum.

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

klopt..je hebt geen floppy nodig voor de installatie.....

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

• Atomius
Nog meer leuk nieuws. Om zeker van het zaakje te zijn ga ik de SATA drivers toch maar slipstreamen m.b.v. nLite. Wist niet dat dit kon. :o

http://greenmachine.msfnhosting.com/READING/addraid.htm

Ook wel handig voor mensen die hier nog problemen mee gaan krijgen.

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik ben hier ook mee bezig geweest, alleen dan met een Si3114 SATA controler (volgens mij heb jij die ook)

Klik!

Staat een beetje onderin. Veel suc6!

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Pagina: 1