Toon posts:

g4 opstartprobleem (macosX)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
misschien een beetje vage titel, maar een betere kon ik niet verzinnen.

Het probleem is dat wanneer ik me mac opstart ik eerst een aantal minuten een knipperend wereldbolletje in beeld zie. Na een aantal minuten start die gewoon door en werkt die perfect, maar het is vervelend wanneer ik 'm even snel wil starten om wat op te zoeken bijv.

specs: mac g4, 700 mb ram, ati rage pro video. os 10.3

Verwijderd

Knipperende wereldbolletjes komen me niet zo bekend voor, maar waarschijnlijk bedoel je dit?

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Als het echt een knipperend wereldbolletje is, denk ik dat zijn Mac eerst probeerd op te starten via het netwerk, en aangezien dat niet lukt, uiteindelijk gewoon OS X van de HD gaat laden.

Probeer eens in Systeemvoorkeuren\Opstartschijf de OS X partie/HD in te stellen als opstart HD.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Blauw wereldbolletje in een grijze Classic-style Button? Dan probeert 'ie inderdaad van het netwerk op te starten. Dat stel je in bij je start-up disk preferences.

Grijs ronddraaiend wereldbolletje onder een Apple logo? Dan is 't opstarten van 't netwerk aan het lukken ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
haha owke, dat zal het inderdaad wel zijn dan, aangezien het de enige mac in het netwerk is zal het niet gaan lukken en gaat die vervolgens gewoon opstarten. ik ga het even proberen.