[XP-ipv6]connection refused naar ipv6 hosts

Pagina: 1
Acties:

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:52

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Sinds kort heb ik via sixxs.net een IPv6 tunnel. Dat werkte, voor zover een simpele tunnel kan werken. Ik kon irc'en via osiris.v6.parse.nl vanaf m'n linux server etc.
Sinds vandaag heb ik echter de beschikking over een IPv6 subnet en wilde natuurlijk ook met m'n WinXP SP2 laptop via IPv6 online.
Zo gezegd zo gedaan. Twee vrienden van mij hebben ongeveer dezelfde situatie (sixxstunnel->debian router->winXP SP2 doos) en bij hun werkt alles netjes. Dus hun aanwijzingen gevolgd:

Op de router/server die tussen laptop en internet staat radvd geinstalleerd en geconfigged:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
cat /etc/radvd.conf
interface eth0
{
    AdvSendAdvert on;
    prefix 2001:610:xxx::/48
    {
    };
};
een IPv6 adres uit mijn subnet aan de interne NIC geknoopt:
code:
1
2
3
4
5
auto eth1
iface eth1 inet static
        address 192.168.2.2
        netmask 255.255.255.0
        up ifconfig eth1 inet6 add 2001:610:xxx::1/48
En de volgende regels aan sysctl.conf toegevoegd
code:
1
2
3
4
5
net.ipv6.conf.all.autoconf = 0
net.ipv6.conf.all.accept_ra = 0
net.ipv6.conf.all.accept_redirects = 0
net.ipv6.conf.all.forwarding = 1
net.ipv6.conf.all.router_solicitations = 0
Na een reboot (was nog nodig vanwege enkele ipv6 gerelateerde config aanpassingen in de kernel) werkte alles zoals het hoorde. eth1 kreeg netjes z'n ipv6 adres.

Daarna op m'n laptop ipv6 install gedaan.
vervolgens mbv van netsh m'n laptop geconfigged:
code:
1
2
3
interface ipv6 add address "naam netwerkverbinding" 2001:610:xxx::2
en:
interface ipv6 add route ::0/ "naam netwerkverbinding" 2001:610:xxx::1
Bovendien nog forward en reverse dns laten fixen, maar dat doet verder niet erg er zake.

Na bovenstaand recept zou ipv6 moeten werken op mijn laptop.
ping6 osiris.v6.parse.nl werkte inderdaad en ook tracen ging prima.

Maar na het installeren van de mircv6.dll bleek mirc niet te willen inloggen op osiris.v6.parse.nl. Error: connection refused.

Telnet osiris.v6.parse.nl 6667 geeft echter wel output (found hostname etc.).

Browsen (met zowel IE als firefox) naar sixxs.net geeft aan dat ik via ipv4 browse en browsen naar een ipv6 only host geeft wederom "connection refused". Ook connecten naar newszilla6.xs4all.nl geeft deze melding, maar dat kan evt. ook komen doordat de newsclient in mozilla thunderbird geen ipv6 ondersteund?

Na enkele reboots, ipv6 uninstall;install, veel zoekwerk op google, GoT en sixxs forum gedaan te hebben en mijn twee vrienden bij wie het wel werkt de hele avond lastig gevallen te hebben kom ik echt niet meer verder. Dus ik hoop dat iemand hier een idee heeft wat ik fout doe, of wat ik nog kan proberen om het aan de praat te krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 15-03-2005 00:12 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:52

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Hmm, mja, whatever. Omdat ik in het verleden al eens problemen had gehad met netwerk configuratie veranderingen (nieuwe drivers etc.) en McAfee die av er maar eens af gegooid en waarempel, alles werkt perfect 8)7

morgen eens kijken naar een alternatief voor mcafee.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr