[ASRock P4S61]Koude start wil niet

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-04 18:28
Ik heb hier een nieuw systeem geassembleerd, met een moederbord van ASRock type P4S61 en een Celeron 2.4Ghz Socket 478 (320) processor, 512MB Kingston memory, CG ATX behuizing. Het probleem is dat het systeem niet wil starten na een 'Uitschakelen' in Windows XP (Home, SP2), maar hij wil wel 'Opnieuw opstarten'.
Het opnieuw starten na uitschakelen gaat wel goed als ik de voedingsstekker een tijdje uit de voeding getrokken heb (het omzetten van de schakelaar van de voeding lost het probleem niet op).
Ik heb de aansluitingen van de front-stekkertjes al gechecked, daar was wel een issue mee, maar dat was netjes beschreven op de site van ASRock (een 3-pin stekkertje moest op een 2-pin aansluiting, Power-led). En de PC draait verder goed, wordt niet warm.. Bios zit op de nieuwste versie, 2.50..
Wie kent dit probleem?

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:24

Thandor

SilverStreak

Welke voeding heb je :?
Misschien is die niet sterk genoeg om goed te kunnen booten.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• BoGhi
Een 400W , type LPK2-30.
Geen Enermax dus, maar deze moet dit toch kunnen doen: alles on-board, 1HD en 1DVD-speler (oke, en nog een floppy-drive)

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 20:05
Zou ook wel een aardingsprobleem kunnen zijn.
Kijk eens of je met een verlengsnoer ofzo je PC op
een geaard stopcontact kan aansluiten.

Actions speak louder than words

• BoGhi
... getest, helaas helpt dat niet (geaard stopcontact).
Overigens werkt het uitnemen van het voedingssnoer nu ook niet, gezien de wisseling van snoeren, dus dat gaat blijkbaar ook pas goed na een langere tijd..
Wat de moeite van het vermelden ook nog waard is: het systeem doet wel een poging te starten, de fan van de proc en de power- en HD-led zijn actief gedurende ongeveer een seconde, dan is het uit met 'de pret'.

• BoGhi
Thandor schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 00:11:
Welke voeding heb je :?
Misschien is die niet sterk genoeg om goed te kunnen booten.
Ha, dit was niet zo'n gekke suggestie, inmiddels ook getest... voor de gein een 235W voeding gepakt, oud lawaaiig ding, maar... hij werkt! (235W > 400W :? ) Bedankt voor je tip iig.

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 21:17

NNF

Dat is heel goed mogelijk, zoals je ziet. Een pakweg 250W kwaliteitsvoeding kan heel goed meer trekken dan een slechte "400W" voeding. :)

Als ik me niet vergis vraagt je systeem even maximaal vermogen bij het booten, blijkbaar kon die voeding dat dus niet aan. Als ik jou was zou ik er wel een keertje een betere voeding inzetten (300W Antec/Enermax/Fortron/Zalman/etc), 235W is ook wel weer wat magertjes ;)

[ Voor 63% gewijzigd door NNF op 15-03-2005 16:12 ]

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Die systemen zijn standaard zo als ik goed weet. Ik weet wie volgens mij ook die leverancier is. Die CG kasten vind ik echt zulke slechte kasten. Voeding is zo slecht en die voeding kost ook maar 10 euro dus stel je niets ervan voor.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1