"tweaker-camera-tas"; custom build voor niks

Pagina: 1
Acties:
  • 680 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige tijd heb ik een Nikon D70, en zoiets wil je natuurlijk over mee naar toe nemen. Vooral via internet heb je keuze uit cameratassen van 50 tot > 350, dus dat wordt voor een student als ik al gauw te veel ;)
Nou sjouw ik al elke dag met een tas waar ik zeer tevreden mee ben, dus ik had bedacht om die te modden tot een custom build cameratas 8)

Om te spullen veilig van A naar B te brengen heb ik het volgende gedaan:

Je neemt een dik stuk schuim, dit had ik nog liggen omdat m'n ouders een tijd terug de matrassen van onze vouwwagen hadden vervangen. Zulk schuim is overigens bij veel camping-/caravan-/vouwwagenwinkels te krijgen, en voor een paar euro's ben je klaar.

Je snijdt/knipt een stuk dat netjes in je tas past, en deelt het naar wens in.

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~pauluzzz/IMG_0009.JPG

Je snijdt alles voldoende diep uit (voor de niet zo handige tweaker: niet te diep want dan zit je in je vloer :+ )

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~pauluzzz/IMG_0007.JPG

Eventueel nog een (dunner) stuk schuim er boven op (had ik ook nog liggen :)) en proppen maar

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~pauluzzz/IMG_0005.JPG

Ik heb nog niet zo'n spectaculaire photogear, na een 50mm f/1.8, accu en Tihao-10-in-1 remote :+ houdt het wel op. Maar er is natuurlijk nog ruimte zat voor dingen die de toekomst brengen.

Oke ik geef het toe, het ziet er niet zo profi uit, maar voor dat geld kan je weer een leuke geheugenkaart kopen. En aangezien ik niet elke dag met m'n camer loop, stel ik minder eisen aan een tas. Normaal sjouw ik de benodigde boeken mee, en als de D70 mee mag proppen we het schuim er in.

Bijkomend (en zeker niet onbelangrijk) voordeel is overigens wel dat je minder opvallend over straat gaat: een profi cameratas pikt elke dief er (helaas) zo uit :/

Nou vroeg ik me af of er meer mensen met creative(re) ideeen zijn. Steeds meer mensen stappen over van compact naar D-SLR, en die moeten toch hun spullen mee kunnen sjouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Creatief hoor. ;)

Al vraag ik me af of je niet beter de camera met zijn rug toe op de bodem (met een laag schuim op de bodem of course) had kunne plaatsen. Zo lijkt me het zwaartepunt wat hoog zitten in je tas. :)

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stereotomy schreef op maandag 14 maart 2005 @ 22:08:
Zo lijkt me het zwaartepunt wat hoog zitten in je tas. :)
Mee eens, daar had ik ook over nagedacht. Maar als die bovenaan zit kan je er sneller en makkelijker bij :) De camera is ook niet zo zwaar, dus van een hoger zwaarte punt merk je gelukkig niet zoveel. En als je natuurlijk een zware (tele-) lens hebt die je niet elke dag gebruikt, dan stop je die lekker onderin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-07 15:43
Ziet er erg mooi uit, maar ik hou 't nog wel even bij mijn LowePro, stuk veiliger :P Je kan dat schuim ook nog in je tas naaien, is nog steviger!

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Simon schreef op maandag 14 maart 2005 @ 22:20:
Ziet er erg mooi uit, maar ik hou 't nog wel even bij mijn LowePro, stuk veiliger :P Je kan dat schuim ook nog in je tas naaien, is nog steviger!
Dan zitten zijn schoolboeken zeker ook veilig opgeborgen :+ ?

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was je voor! >:)
Ik heb op eenzelfde manier een maand geleden zo 6 lagen brandwerende geluidsdempende schuimstof op maat geknipt en in een hard-beaty-case gestoken. Momenteel liggen de lagen er nog los in omdat er nog dingen bijkomen waar nog voor gesneden moet worden maar ik ben van plan ze nog te lijmen.
Ik zal binnenkort ook wat fotos posten.
Als je het toestaat, in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 22:28:
Ik zal binnenkort ook wat fotos posten.
Als je het toestaat, in dit topic.
Graag zelfs! Ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die we zo op ideeen kunnen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 07:59

Acid_Burn

uhuh

Zet er nog een stevige plaat in (bij je rug zeg maar) en versteviging rondom.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig leuk idee heren. Goede werk, vooral ook met een fotoreportage.
Compliment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:28
Mijn tas voor de d70:

Afbeeldingslocatie: http://img164.exs.cx/img164/2765/lowepro7oh.th.jpg

Lowepro Micro Trekker 200

inhoud:
Nikon D70 met Nikkor 80-200 AF ED 2.8
Nikkor 18-70 DX
Aparte lader voor Nikon accu
extra nikon accu
Aparte lader voor Sony DVcam
extra accu voor sony dvcam
Mindstor image tank met 40gb en lader.

[ Voor 38% gewijzigd door stfn345 op 14-03-2005 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 10:53

Ursamajor

Astrofotograaf

Mn G5 zit in een standaard cameratas van Samsonite. Niet te klein en ook niet te groot.

Voor mn eos300 heb ik voor het draagcomfort een tas van Samsonite aangeschaft. Niet duur trouwens. Hier past alles mooi in en is goed te dragen, dat weer goed uitkomt met al dat gewicht.
(camera, Sigma 15mm f:2,8 EX, Sigma 70-200 EX f:2,8 usm, Ooit een Sigma 28-70 f:2,8 EX, Sigma TC 2x, kleine Mecablitz flitser, Mecablits 54 MZ-3 incl omnibounce, Fotorolletjes, Polfilter, Lenscleanpen, handleiding, filmuittrekker, draadontspanner EN ZEKER NIET TE VERGETEN een reserve batterij voor de camera)

Afbeeldingslocatie: http://www.ramses.cistron.nl/got/cameratas.jpg

En voor mn astronomische spullen heb ik een koffer gevuld met schuim uit dozen van computeronderdelen. Het spul is sowieso al redelijk robuust, maar nu zit alles wel zo netjes opgeborgen.
(Nikkormat FT-3, Lenzen: 50mm f:1,4, 28mm f:2,8, 135mm f:2,8, 70-210 f:4, TC 2x en diverse oculairen)
Afbeeldingslocatie: http://www.ramses.cistron.nl/got/camerakoffer.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Ursamajor op 14-03-2005 23:57 ]

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 13:06

BaRF

bijna kerst

vooral die tv afstandbediening er mooi in verwerkt :D

hehe nee maar serieus, leuke lowbudget oplossing :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ursamajor schreef op maandag 14 maart 2005 @ 23:29:Voor mn eos300 heb ik voor het draagcomfort een tas van Samsonite aangeschaft. Niet duur trouwens. Hier past alles mooi in en is goed te dragen, dat weer goed uitkomt met al dat gewicht.
Yeah, die heb ik ook, hele gave en goede backpack!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• te(X)en
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10-2024

te(X)en

plons...

Ursamajor schreef op maandag 14 maart 2005 @ 23:29:
Voor mn eos300 heb ik voor het draagcomfort een tas van Samsonite aangeschaft. Niet duur trouwens.
Wat kost zo'n tas dan ongeveer? Ik dacht dat die dingen meestal wel behoorlijk prijzig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Weet niet meer precies wat ie heeft gekost, maar ik denk een euro of 50 / 75.

Het is gewoon het geld dubbel en dwars waard, want het is een zeer stevige net afgewerkte tas die je spullen goed beschermt. Dat is natuurlijk wel zo handig.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Echt wel handig pauluzzz! Over het algemeen lijkt het me van een rugtas wel lastig dat je hem altijd moet neerleggen om er wat uit te halen omdat er anders risico is dat er wat uit kukelt.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien hier nog een beaty-case rondslingerde en ik een goede goedkope zak voor mijn S5500 en toebehoren nodig had, heb ik dus hetzelfde gedaan. De camera zit er niet bij in aangezien daar natuurlijk de foto's mee getrokken zijn maar je ziet er een Olympus TCON-17 in. Er gaat nog een plaatsje bijgesneden worden voor een Xdrive VP3310 en een Li-ion 5V 7.2Ah powerbank.

1
Afbeeldingslocatie: http://hypoliet.web1000.com/diy_cameracase1.jpg
2
Afbeeldingslocatie: http://hypoliet.web1000.com/diy_cameracase2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-07 08:03

Floor-is

5.2

Creatieve oplossing, maar het zwaartepunt ligt, zoals al vaker gezegd, in mijn ogen niet goed. Die 'beautycase' hierboven is ook wel tof trouwens :D

Mijn tasje is een beetje vol en ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.i-photo.org/inthebag.jpg

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floris, rugzak tot daar toe. Maar de inhoud :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 12:38

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Dat schuimrubber, geeft dat niet enorm veel kleine pluisjes en vezeltjes die overal tussen gaan zitten?

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Floris schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 01:35:
maar het zwaartepunt ligt, zoals al vaker gezegd, in mijn ogen niet goed
...
Mijn tasje is een beetje vol en ziet er zo uit:
[afbeelding]
Het is een beetje "op de groei" in gedeeld; er staan natuurlijk nog wat spullen op het verlanglijstje (tele, groothoek, flitser...). Maar het belangrijkste is dat ik de body + kitlens gewoon bovenop heb zitten, dan hoef ik niet zo te grabbelen in m'n tas :). Andere toekomstige spullen die ik niet elke keer nodig hebt kunnen mooi onderin.
Verder is m'n tas in deze configuratie zo licht als een veertje vergeleken met wat ik normaal aan boeken en andere rotzooi mee sleur :*)

Jou tasje ziet er natuurlijk een stuk interessanter uit :9 , maar voor zoiets ben ik nog wel even bezig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hillie schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 16:17:
Dat schuimrubber, geeft dat niet enorm veel kleine pluisjes en vezeltjes die overal tussen gaan zitten?
Dat zou kunnen, ik ben nog niet op stap geweest met m'n spullen. Als het hinderlijk is, verzinnen we daar wel wat op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 12:38

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Moet je ook mee oppassen, dat het bijvoorbeeld de mechanismes van je objectieven niet vergalt.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel Hillie, ik vreesde daar dus ook voor maar tot nog toe heb ik nog geen enkel los pluisje gezien, behalve dan bij het knippen. Indien dat toch zou gebeuren zal ik, van zodra alle plaatsen gesneden zijn, de binnenkant bekleven met een mooi stofje (fluweel?) zodat ik daar dan geen last meer van heb, het er nog wat beter gaat uit zien en dat terwijl ik ook nog eens de best beschermende en goedkope tas heb voor mijn gerief. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:06

Korakal

Up up up!

Over die gewichtsverdeling: ik heb m'n cam ook bovenin zitten, dan kun je 'm er tenminste makkelijk uithalen zonder de hele tas te hoeven openmaken.

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/cameratas-inhoud.jpg
't is overigens een Lowepro Mini Trekker AW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Korakal vindt je die 24-70L niet erg zwaar voor de 300d-body? Ik vindt hem zelf behoorlijk uit balans als je daarvan kunt spreken. Ik kan ook niet zien of je er een grip onder hebt. Overigens wel een :9~ lens.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Hij heeft inderdaad wel een beetje 'onbalans' naar de voorkant toe, maar dat geldt ook wel voor de 70-200. Ik heb er inderdaad een grip + handstrap bij, dat maakt een hoop goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-07 08:03

Floor-is

5.2

Als je die zonnekap nu op je lens schroeft, dan heb je denk ik meer ruimte in je tas. Ik heb zelf de zonnekappen ("achterstevoren") op de lenzen zitten, waardoor deze weliswaar breder zijn, maar zodat ik die niet los in de tas heb, wat ruimte geeft voor meer gear. :)

Ik wil eigenlijk een nieuwe tas, maar die zijn godseduur en het is geen noodzaak om die aan te schaffen; de huidige voldoet echt nog prima. Zelf maken kan op zich heel handig zijn, maar ik vrees dat ik geen semi-normale rugtas vinden kan waar ik alles in kwijt kan. Daardoor kom ik telkens weer uit bij: http://www.cornevaniperen...tail.php?prod=CBTH&cat=78

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-07 13:46

tazzman

a real boardmonkey

Qua ruimte heb ik niet te klagen met mijn LowerPro PhotoTrekker Classic:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eroelofs/private/tmp/bag-gear.jpg

Ik heb het plaatje nog niet ge-edit dus dan maar textueel:

Boven: Canon EF 300 f/4L IS (fantastisch die ingebouwde zonnekappen!).
Midden: Canon 1.4x Extender II, liggende in de zonnekap van mijn 70-200.
Daarnaast mijn EOS 10D met BG-ED3+Handstrap met daaraan de Canon EF 70-200 f/2.8L .
Onder: Sigma 24-70 f/2.8 EX, X-Drive Pro 30GB, verdwaalde Canon EF 35-70 die normaal niet in mijn tas zit.

In de klep zitten mijn verzekeringspapieren, kopieeen van facturen, 3x BP-511s (er zitten er altijd 2 in de BG-ED3), wat frutsels, QR-plate, remote control, auto-lader voor de X-Drive, oordopjes, etc.
Bovenop de klep zitten dan mijn opladers voor de BP-511s en de X-Drive.

Ik heb altijd de 70-200 op mijn 10D in mijn tas zitten omdat ik deze lens 90% van de tijd gebruik en altijd gebruiksklaar bij de hand wil hebben. De 10D zit goed en ook de lens zit zodanig vast, dat hij niet aan de mount gaat "hangen" of "trekken" als ik mijn rugzak om heb.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 06:41
tazzman schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 12:44:
In de klep zitten mijn verzekeringspapieren, kopieeen van facturen, 3x BP-511s (er zitten er altijd 2 in de BG-ED3), wat frutsels, QR-plate, remote control, auto-lader voor de X-Drive, oordopjes, etc.
Bovenop de klep zitten dan mijn opladers voor de BP-511s en de X-Drive.
Vind je het zelf niet link om je papieren bij je te hebben? Stel dat je hele tas gejat wordt?

Wat ik trouwens mis in de meeste tassen is een zaklamp; wel zo makkelijke als je ergens in het donker bezig bent ;)

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:59

YellowCube

Wait...what?

* YellowCube is in het bezit van de Lowepro Rover Light

Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/products/RoverAWII_LA_n.gif

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~cube/Lowepro-S&F-Rover-AW.jpg

onderste gedeelte is voor fotospul. Genoeg om body + lens, 2 extra lenzen, X-drive en flitser in te stoppen. Het bovengedeelt is 1 open vak en kan voor verschillende dingen gebruikt worden. Met name op vakantie vind ik het handig om andere dingen dan alleen fotoapparatuur in m'n tas te kunnen stoppen. Aan de voorkant zit een speciaal vak wat "uitgevouwen" kan worden en zodoende als statiefdrager dient. Redelijk handig.
Afbeeldingslocatie: http://www.camerahobby.com/Images/Technical/DSCN3324-Rover.jpg

De tas zit mede door de heupband regelrecht goddelijk en heeft alle denkbare instelmogelijkeheden.
Tas door een prijskaartfoutje per ongeluk voor 80 euro minder meegekregen dan z'n werkelijke prijs.

[ Voor 5% gewijzigd door YellowCube op 18-03-2005 13:35 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Jeronimo78 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 13:17:

Vind je het zelf niet link om je papieren bij je te hebben? Stel dat je hele tas gejat wordt?

Wat ik trouwens mis in de meeste tassen is een zaklamp; wel zo makkelijke als je ergens in het donker bezig bent ;)
Nee, ik heb enkel kopieeen bij me van mijn verzekeringspolis etc. Ik heb toch alleen het nummer nodig - de polis zelf niet. Mijn orginele facturen liggen ook gewoon in mijn 'kluis' - die neem ik niet mee. :)
Paspoort zit meestal in mijn broekzak ergens..

Zaklamp erhm ik schiet meestal overdag maar zou wel makkelijk kunnen zijn denk ik. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Zo'n tas als Yellowcube heeft zou ik NOOIT willen hebben. De camera zit er met de lens wel heel dicht bij de bodem. Als je die tas een keer te hard laat stuiteren, lijkt mij de kans zeer groot dat je je lens beschadigt.
Zelf een keer meegemaakt met een Sigma 28-70 EX f2,8... was helemaal kapot van binnen en ook niet meer te repareren... Moet het er nogsteeds zonder doen helaas...

Maargoed, misschien is deze tas wel handig voor mensen waarbij de camera duurder dan de lens is. (bij mij zijn mn lenzen vele malen duurder dan de camera)

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Jeronimo78 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 13:17:
Zaklamp zit altijd in m'n jaszak (AAA-Maglite :))
Floris schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 12:22:
Als je die zonnekap nu op je lens schroeft, dan heb je denk ik meer ruimte in je tas. Ik heb zelf de zonnekappen ("achterstevoren") op de lenzen zitten, waardoor deze weliswaar breder zijn, maar zodat ik die niet los in de tas heb, wat ruimte geeft voor meer gear. :)
true :) bij m'n Sigma heb ik dat ook zo gedaan. Zolang ik de ruimte nog niet nodig heb hou ik 'm er liever af, omdat je anders iedere keer als je je camera pakt/terugstopt moet gaan schroeven (aangezien fotograferen met een omgekeerde zonnekap gemonteerd niet echt plezierig is).
Ik wil ooit nog een keer een fishy erbij, maar dan zal ik er wel aan moeten geloven vrees ik :(

[ Voor 13% gewijzigd door Korakal op 18-03-2005 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Ursamajor schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 13:45:
Zo'n tas als Yellowcube heeft zou ik NOOIT willen hebben. De camera zit er met de lens wel heel dicht bij de bodem. Als je die tas een keer te hard laat stuiteren, lijkt mij de kans zeer groot dat je je lens beschadigt.
Zelf een keer meegemaakt met een Sigma 28-70 EX f2,8... was helemaal kapot van binnen en ook niet meer te repareren... Moet het er nogsteeds zonder doen helaas...

Maargoed, misschien is deze tas wel handig voor mensen waarbij de camera duurder dan de lens is. (bij mij zijn mn lenzen vele malen duurder dan de camera)
ttsss, je mag m'n tas niet eens hebben. ;)
Wat voor 'n tas zat die Sigma lens van jou in dan?
De camera met lens hangt als het ware vrij in het ondervak van de tas. Het is dus niet zo dat de lens op de bodem van de tas steunt. Verder zit er een dikke en stevige bodem in. Het hele ondervak is een vrij dikke en stevige contructie die zich niet zomaar in elkaar laat drukken. De dappere dames en heren van Lowepro hebben wat dat betreft behoorlijk goed nagedacht.
En sjah, ik laat een tas met fotoapparatuur sowieso liever niet vallen. Je hebt altijd de kans dat een tas ongelukkig terecht komt en je dus je spullen naar de barrebiesjes helpt. Een tas zoals tazzman die heeft (tazzman z'n tazz) heeft in principe ook hetzelfde euvel zoals jij dat beschrijft.
Je kunt allicht een tas zodanig uitvoeren dat je spullen aan alle kanten in minstens 10 cm schuimrubber zitten (zoals TS dat gedaan heeft), maar dan verlies je dus ontzettend veel ruimte.

[ Voor 7% gewijzigd door YellowCube op 18-03-2005 15:27 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

YellowCube schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 15:25:
tas ongelukkig terecht komt en je dus je spullen naar de barrebiesjes helpt. Een tas zoals tazzman die heeft (tazzman z'n tazz) heeft in principe ook hetzelfde euvel zoals jij dat beschrijft.
Je kunt allicht een tas zodanig uitvoeren dat je spullen aan alle kanten in minstens 10 cm schuimrubber zitten (zoals TS dat gedaan heeft), maar dan verlies je dus ontzettend veel ruimte.
Zo'n euvel heb ik ..erhm mijn tas (tas-man! :P ) overigens niet. Wat je op de foto niet zo goed kan zien is dat er tussen de bodem (nu dus de "achterkant") van mijn rugzak en de 300 f/4L + Sigma 24-70 een flink stuk schuimrubber zit en daarboven op nog eens 2 - 3 gevoerde "pads". Ze zitten dus niet "direct op de bodem".

Mijn tas is al een paar keer gevallen of hard op de grond gekomen - dat poog je te voorkomen maar dat heb je niet altijd in de hand. Zo heeft de douane per ongeluk mijn tas eens van een tafel laten vallen maar ik heb hem ook wel eens iets harder op de grond gezet dat eigenlijk de bedoeling was.... niets aan de hand, alles nog prima! :)

De PhotoTrekker is echt een bijzonder stevige tas waarbij alles ook gevoerd is en van erg stevig materiaal gemaakt..... leeg weegt de PhotoTrekker net zoveel als een goedkopere camera tas met body en lenzen! De heb ik nu al zeker 6 - 7 jaar, is met mij de hele wereld over geweest en heeft mijn spullen altijd perfect weten te beschermen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die samsonite die ik in dit topic had gezien. Welk type is dat en wat is ongeveer de prijs..

Gr Sjaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

tazzman schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 15:38:
[...]

Zo'n euvel heb ik ..erhm mijn tas (tas-man! :P ) overigens niet. Wat je op de foto niet zo goed kan zien is dat er tussen de bodem (nu dus de "achterkant") van mijn rugzak en de 300 f/4L + Sigma 24-70 een flink stuk schuimrubber zit en daarboven op nog eens 2 - 3 gevoerde "pads". Ze zitten dus niet "direct op de bodem".

Mijn tas is al een paar keer gevallen of hard op de grond gekomen - dat poog je te voorkomen maar dat heb je niet altijd in de hand. Zo heeft de douane per ongeluk mijn tas eens van een tafel laten vallen maar ik heb hem ook wel eens iets harder op de grond gezet dat eigenlijk de bedoeling was.... niets aan de hand, alles nog prima! :)

De PhotoTrekker is echt een bijzonder stevige tas waarbij alles ook gevoerd is en van erg stevig materiaal gemaakt..... leeg weegt de PhotoTrekker net zoveel als een goedkopere camera tas met body en lenzen! De heb ik nu al zeker 6 - 7 jaar, is met mij de hele wereld over geweest en heeft mijn spullen altijd perfect weten te beschermen!
datzelfde stuk schuimrubber zit bij mij ook gewoon in de bodem en rondom. Zoals ik al zei: Lowepro denkt behoorlijk over dit soort dingen na. Het enige verschil tussen de Phototrekker en de S&F Rover is de hoeveelheid ruimte die je hebt om je spullen op te bergen.
En over het vallen: je hebt net van die manieren van vallen die dan wel fataal blijken te zijn. Het enige wat je met dit soort tassen bereikt is de kans dat ie op een ongelukkige manier valt (en dus de zooi naar de eeuwige jachtvelden helpen) tot een minimum terug te brengen.
Overigens zitten er nog wel wat nadelen aan het zelf maken van dit soort dingen, zoals stofvrije materialen en waterdichtheid.
Kom ik gelijk even uit op een Noorse collega van me, die een speciale fototas van Ortlieb had. Die tassen zijn dus simpelweg de bom. 100% waterdicht bijv. En dan niet waterdicht als: "ik loop in de regen en m'n spul wordt niet nat". Welnee, waterdicht als: "Ik stap met slechts een zwembroek en m'n Ortlieb de rivier in en zwem naar de overkant. En als het niet vanwege het drijfvermogen van m'n tas was geweest was ik zelf verzopen doordat ik de stroming van de rivier verkeerd ingeschat had"

Hij was natuurfotograaf in Noorwegen. Noren nemen alles met betrekking tot kleding, uitrusting en het weer zeer serieus.
Maargoed, ik vond de Ortlieb wel erg prijzig en sjah...hoe vaak moet je in Nederland een rivier oversteken.

[ Voor 35% gewijzigd door YellowCube op 18-03-2005 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Maartoch, als ik mn camera met mn 70-200 erop in mn tazz wil doen, kan dat. Bij die Lowepro lijkt me dat je er niet zulke lange lenzen op kan zetten.
Ondanks dat Lowepro een goed merk is, heb er zelf ook nog ergens een tazz van liggen, zou ik dit model toch niet kopen. Puur omdat het er niet slim uitziet... (naar mijn mening dan.)

offtopic:
Marokkanen zeggen vaak: "Tazzz"...

[ Voor 4% gewijzigd door Ursamajor op 18-03-2005 16:22 ]

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

idd, een lang telelens kan er niet in, maar dat is dan ook niet een lens die ik nodig heb voor de dingen die ik graag fotografeer. Mocht er ooit een uitbreiding komen in die richting, dan wordt er naar een nieuwe tas gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-07 16:31

Beaves

Usque ad Finem

YellowCube schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 16:15:
Kom ik gelijk even uit op een Noorse collega van me, die een speciale fototas van Ortlieb had. Die tassen zijn dus simpelweg de bom. 100% waterdicht bijv. En dan niet waterdicht als: "ik loop in de regen en m'n spul wordt niet nat". Welnee, waterdicht als: "Ik stap met slechts een zwembroek en m'n Ortlieb de rivier in en zwem naar de overkant. En als het niet vanwege het drijfvermogen van m'n tas was geweest was ik zelf verzopen doordat ik de stroming van de rivier verkeerd ingeschat had"

Hij was natuurfotograaf in Noorwegen. Noren nemen alles met betrekking tot kleding, uitrusting en het weer zeer serieus.
Maargoed, ik vond de Ortlieb wel erg prijzig en sjah...hoe vaak moet je in Nederland een rivier oversteken.
Die heeft LowePro ook, ik heb ooit eens een verhaal gelezen van iemand die met zijn DryZone walvissen ging fotograferen. Op zich erg leuk, maar niet als de zodiac omslaat :X Gelukkig bleef zijn tas drijven en bleef zijn dure apparatuur dus kurkdroog.

Ik heb nog even naar die tassen gekeken, maar ik vond de prijs toch wat hoog. Daarbij is mijn huidige Lowepro gelukkig wel volledig tegen de regen bestand, ook tegen de hoosbuien die ik in Mexico kreeg te verduren in het regenseizoen daar :+

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 15:50

MBV

*rotschop*

Ik ben, o.a. door dit topic, op het idee gekomen om zelf ook maar zoiets te maken. Ik heb een oude tas die ik kan verbouwen, dus da's het probleem niet. Naar de markt geweest en een flink stuk schuim gehaald, ongeveer de afmeting van de tas in het vierkant.
Stap 1 is natuurlijk om het ding echt op maat te maken. Tas is altijd een beetje rond enzo :). Stap 2 is lastiger: gaten maken voor de body etc. Hoe heeft de TS dit opgelost? Ik denk als volgt: stanley-mesje voor de vorm, maar hoe snij je vervolgens het 'gat' zonder dóór de stof heen te gaan (i.v.m. stevigte, en 10cm dikte van mijn schuim)?
De mooiste manier zou een gloeidraadje zijn, maar die zou ik daarvoor wel in elkaar moeten zetten. En de vormen van de body krijg je daar ook wat lastig mee, om over de stank niet te beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijd terug van die orthopedische kussens gevonden bij de LIDL, gemaakt van heel vaag visco-elastisch spul. Daarmee heb ik de flightcases van mijn dure electronische drumgear gevoerd. Kan me niks veiligers voorstellen, en het pluist en brokkelt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Tja, die zijn er nu niet meer, maar het materiaal heb ik dus al. Hoe ga ik de gaten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou...

1. Teken de vorm.
2. Snij deze uit met een (bij voorkeur kartel-) mes, en een beetje gokken dat je diep genoeg zit.
3. Peuter/Snij/Scheur de stukken er uit, het ziet er een beetje rommelig uit, maar het werkt wel aardig.
4. Klaar, inladen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Toen wij hier een keer schuimrubber moesten snijden hebben wij een oud elektrisch mes gepakt, dat ging prima (mes werd voor het eerst in jááren weer gebruikt).
Ging prima, maar je kan er niet te scherpe ronde hoeken (uitsparing voor lens) mee maken, maar het blok schuimrubber op maat van de tas maken gaat prima, mede omdat het zo'n lekker lang mes is (in feite 2 broodmessen strak naast elkaar die langs elkaar bewegen)

Met een scherp fileermes moet het ook kunnen, alleen krijg je dan meer losse snippers en 'oren'.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Wat ik zat te denken was diep genoeg een rechthoek uitsnijden die kleiner is dan het echte resultaat. Dat zou je dus weg kunnen smelten, alhoewel enigszins vergezocht. dan heb je werkruimte voor het 'precieze' werk met een stanleymesje.

klein probleempje waar ik meer last van heb dan jij: mijn schuim is +- 2x zo dik, iets dikker dan mijn body. ik laat natuurlijk een klein stukje over, dus mijn flitsschoentje gaat uitsteken. Daar heb ik een ander stuk schuim voor :)

[ Voor 35% gewijzigd door MBV op 15-10-2005 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-07 20:16

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik denk dat je met een broodmes meer resultaat boekt dan met een stanleymes. Maar ik heb het spul alleen gebruikt om een zolder mee te isoleren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Idd werkt het electrische mes heel goed, bedankt @Resistor voor de tip. Nu nog een briljant idee om ondiep uit te snijden. pak-em-beet door 10 van de 12 cm. Het enige dat ik tot nu toe heb verzonnen is gewoon een gat eruit zagen met het electrische mes, blok dat eruit komt doorsnijden en terugstoppen. Vervolgens iets erachter vast lijmen (restanten bijv) voor stevigte.

'k kwam trouwens achter een vervelend probleem: de tas die ik ervoor in gedachten had (en waarvoor ik het spul op maat had gemaakt) ging niet ver genoeg open. Kon ik dus de onderste helft niet gebruiken :(. Oplossing: andere tas gevonden die maar een paar centimeter groter is alle kanten op, maar wel tot helemaal onderaan kan ritsen. Beetje dom |:(. Als ik het eerder had gezien dan had ik meer schuim over kunnen laten, minder ruimte over = minder kans om eruit te vallen, enz :z. In het ergste geval kan ik iig de onderkant opvullen met ander schuim dat nog ergens lag, maar 'k baalde wel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Of je doet het snuggerder, je pakt 1 (of meerdere) stukken, tekent daar je body/lens op uit, en zaagt/snijd daar helemaal doorheen. Dan leg je een stuk schuim eronder als bodem. basta :) Eventueel kun je de twee delen met wat contactlijm nog vastlijmen.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik heb 1 blok van 12 cm dik, waar een flitser, geheugenkaartje etc (alles behalve mijn body) compleet in verzuipt. Moet ik gaan graven. Daarom wil ik die dingen die ik eruit zaag gebruiken als opvulling. Maar het liefst zou ik de onderste helft laten zitten voor stevigte. Zoiets dus:

code:
1
2
3
4
5
|---     ---|
|  |     |  |
|   -----   |
|           |
|-----------|

Ik kan alleen niets verzinnen behalve een gloeidraad, wat me weer ontzettend veel werk lijkt. 'k heb nog wel ergens 10 adapters liggen (ex-laptop etc, kunnen wel wat hebben) maar ik heb geen idee wat voor resultaat dat gaat geven. En aangezien ik geen zin heb in nog eens 7 euro uitgeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-07 18:20
De oplossing die ik al enige tijd gebruik is een normale rugzak met aan de binnenkant een paar extra vakken/zakken. De D70 past (incl. objectief 18-50 of 28-70 en zelfs met de 80-300) in zo'n vak. Andere klein spul past in een van de andere vakjes.

Op de bodem liggen een paar oude theedoeken lekker los en daar liggen de andere 2 objectieven op. Aan de zijkanten een paar flessen water. Verder kunnen de papieren etc. ook in de tas.
Merk van de tas is Eurohike, gekocht in Engeland voor minder dan 10 pond.
Werkt als een trein.

Zo deed ik het 20 jaar terug al en zo werkt het nu ook.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteAlthmAn
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
bing69 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 10:21:
De oplossing die ik al enige tijd gebruik is een normale rugzak met aan de binnenkant een paar extra vakken/zakken. De D70 past (incl. objectief 18-50 of 28-70 en zelfs met de 80-300) in zo'n vak. Andere klein spul past in een van de andere vakjes.

Op de bodem liggen een paar oude theedoeken lekker los en daar liggen de andere 2 objectieven op. Aan de zijkanten een paar flessen water. Verder kunnen de papieren etc. ook in de tas.
Merk van de tas is Eurohike, gekocht in Engeland voor minder dan 10 pond.
Werkt als een trein.

Zo deed ik het 20 jaar terug al en zo werkt het nu ook.
zo doe ik het ook, alleen ik doe oude kleren in plastic zakken ivm stof enzo.

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MartijnGizmo schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 23:22:
Ik denk dat je met een broodmes meer resultaat boekt dan met een stanleymes.
Inderdaad, een mes met (kleine) kartels werkt veel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-07 20:16

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Een diepvriesmes dus, zie je soms ook aan de andere kant van een boordmes. Of natuurlijk een steak-/pizza-mes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Een zaag werkte voor geen meter. Stanleymes niet, maar zo'n electrisch broodmes werkt ideaal :).

Maar hoe kom ik aan de onderkant? Electrisch mes een hoek van 90 graden geven? Denk niet dat dat bevorderlijk is voor de relatie met mijn ouders :Y)

Zoals uitgelegd in mijn vorige post:
MBV schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 00:06:
Ik heb 1 blok van 12 cm dik, waar een flitser, geheugenkaartje etc (alles behalve mijn body) compleet in verzuipt. Moet ik gaan graven. Daarom wil ik die dingen die ik eruit zaag gebruiken als opvulling. Maar het liefst zou ik de onderste helft laten zitten voor stevigte. Zoiets dus:

code:
1
2
3
4
5
|---     ---|
|  |     |  |
|   -----   |
|           |
|-----------|

Ik kan alleen niets verzinnen behalve een gloeidraad, wat me weer ontzettend veel werk lijkt. 'k heb nog wel ergens 10 adapters liggen (ex-laptop etc, kunnen wel wat hebben) maar ik heb geen idee wat voor resultaat dat gaat geven. En aangezien ik geen zin heb in nog eens 7 euro uitgeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-01 17:59

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

MBV schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 23:48:
Een zaag werkte voor geen meter. Stanleymes niet, maar zo'n electrisch broodmes werkt ideaal :).

Maar hoe kom ik aan de onderkant? Electrisch mes een hoek van 90 graden geven? Denk niet dat dat bevorderlijk is voor de relatie met mijn ouders :Y)

Zoals uitgelegd in mijn vorige post:

[...]
kan je het schuim eromheen niet zover induwen, zodat je alleen het middelste stuk overhoudt, en dan gewoon horizontaal afsnijden?

Bv. met behulp van lijmklemmen?
____
klem | | klem
|----------| |------------|
| |

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

kwakke01 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 09:44:
[...]

kan je het schuim eromheen niet zover induwen, zodat je alleen het middelste stuk overhoudt, en dan gewoon horizontaal afsnijden?
|
stik- tekeningetje blijft niet goed staan en ik kan hem niet editten-

maar is de bedoeling duidelijk?

..............._____
...klem....|.........| klem
________|.........|_______
|...................................|

[ Voor 15% gewijzigd door kwakke01 op 17-10-2005 09:51 ]

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

offtopic:
daarvoor hebben we [code ]tags. Dan blijven je spaties lekker staan :)

Ik snap wat je bedoelt, ik zal eens proberen of ik het zover kan indrukken. Ik ben alleen bang van niet. Zoieso zal ik aan beide kanten een plankje tussen 2 lijmklemmen doen, zodat het over de hele lengte ingedrukt is. Thnx voor het idee in ieder geval :).
[sub]eigenlijk moet ik dan eerst een mal maken van hout om helemaal rondom in te drukken bij complexere vormen als de body. * MBV draaft weer te ver door :)[/sub]

[ Voor 5% gewijzigd door MBV op 17-10-2005 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

MBV schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 11:11:
offtopic:
daarvoor hebben we [code ]tags. Dan blijven je spaties lekker staan :)

Ik snap wat je bedoelt, ik zal eens proberen of ik het zover kan indrukken. Ik ben alleen bang van niet. Zoieso zal ik aan beide kanten een plankje tussen 2 lijmklemmen doen, zodat het over de hele lengte ingedrukt is. Thnx voor het idee in ieder geval :).
[sub]eigenlijk moet ik dan eerst een mal maken van hout om helemaal rondom in te drukken bij complexere vormen als de body. * MBV draaft weer te ver door :)[/sub]
heb je meteen een vorm om vertikaal mee te snijden. Dan nog een frees zodat je de diepte kan instellen en je bent al een heel eind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Waarom besparen jullie eigelijk op het onderdeel van je uitrusting dat de rest van je uitrusting van 1000+ euro moet beschermen? Dat snap ik echt niet... Die tassen zijn vrij prijzig, dat klopt, maar ze gaan wel jaren mee, en ze zijn gemaakt voor camera spul. Zo hebben de meeste rugzakken een opening aan de rugzijde, waardoor je alleen bij je spullen kan als deze tas niet op je rug zit (minder kans om bestolen te worden). Ze gaan veel beter met de ruimte om, zijn goed her in te delen en zorgen voor een goed draag comfort (ik kan mij bijvoorbeeld niet voorstellen dat een eastpak met wat schuimrubber er in en daar een aantal kilo aan gear op lekker zit).

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:36

Garyu

WW

Tonio schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 14:14:
Waarom besparen jullie eigelijk op het onderdeel van je uitrusting dat de rest van je uitrusting van 1000+ euro moet beschermen? Dat snap ik echt niet... Die tassen zijn vrij prijzig, dat klopt, maar ze gaan wel jaren mee, en ze zijn gemaakt voor camera spul. Zo hebben de meeste rugzakken een opening aan de rugzijde, waardoor je alleen bij je spullen kan als deze tas niet op je rug zit (minder kans om bestolen te worden). Ze gaan veel beter met de ruimte om, zijn goed her in te delen en zorgen voor een goed draag comfort (ik kan mij bijvoorbeeld niet voorstellen dat een eastpak met wat schuimrubber er in en daar een aantal kilo aan gear op lekker zit).
Tsja, als je het geld van die tas van 100+ euro kan besparen, kan je voor dat geld weer een verzekering afsluiten. Dan is ie ook tegen schade en diefstal verzekerd, maar nog veel beter dan door die tas alleen ;).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Misschien omdat ik wat minder lenzen heb dan jij? Nikon D70+kitlens+flitser+(toekomstig) 50mm gaat erin. En eerlijk gezegd vind ik die tassen lang niet allemaal zo handig. En bescherming: die dunne tussenschotjes beschermen kennelijk beter tegen klappen dan schuimrubber van 5 cm dik :? Herindeling ben ik helemaal met je eens, maar aangezien ik niet van plan ben mijn uitrusting dramatisch te veranderen binnen 3 jaar...

Dit vond ik een mooie tijdelijke oplossing, misschien koop ik over een jaar wel een crumpler o.i.d. Kan ik nu kijken waar ik me aan stoor.
Oh ja: ik denk dat dit minder diefstalgevoelig is dan een speciale camera-rugzak. Dit is gewoon een goedkope tas die er niet uit ziet als cameratas. En het idee is dat het schuimrubber nog wat weerstand gaat geven als je iets eruit trekt.

Laatste punt: dit is Tweakers.net, die gaan toch niet iets duurs kopen als je het ook zelf kan maken B)
Garyu schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 14:54:
[...]

Tsja, als je het geld van die tas van 100+ euro kan besparen, kan je voor dat geld weer een verzekering afsluiten. Dan is ie ook tegen schade en diefstal verzekerd, maar nog veel beter dan door die tas alleen ;).
met stom ^^ :P

[ Voor 17% gewijzigd door MBV op 17-10-2005 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tonio schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 14:14:
Omdat ik een tijd geleden nog niet precies wist wat en hoeveel spullen ik zou aanschaffen. Het is immers zonde om een dure tas aan te schaffen en er een paar maanden later achter te komen dat ie eingelijk te klein is.
Over een tijdje (en als ik geld heb) zal ik wel op zoek gaan naar een goeie tas, maar ik vond dit een hele aardige tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
MBV schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 15:00:
Misschien omdat ik wat minder lenzen heb dan jij? Nikon D70+kitlens+flitser+(toekomstig) 50mm gaat erin.
Er bestaan ook kleine tassen hoor. Zo heb ik bijvoorbeeld de crumpler ben's pizza xl, voor als er wat minder mee hoeft. Past een 7D met lens eraan, andere lens, filters enz, en een imagetank/flitser in :)
En eerlijk gezegd vind ik die tassen lang niet allemaal zo handig. En bescherming: die dunne tussenschotjes beschermen kennelijk beter tegen klappen dan schuimrubber van 5 cm dik :? Herindeling ben ik helemaal met je eens, maar aangezien ik niet van plan ben mijn uitrusting dramatisch te veranderen binnen 3 jaar...
Daar kan je je nog redelijk in vergissen hoor. Tenminste, ik weet niet hoe vaak ik mijn tassen heb lopen herindelen omdat ik bijvoorbeel liever die lens daar had, m'n flitser zo, etc.
Dit vond ik een mooie tijdelijke oplossing, misschien koop ik over een jaar wel een crumpler o.i.d. Kan ik nu kijken waar ik me aan stoor.
Tijdelijk werkt het waarschijnlijk wel, maar ik zou mezelf toch de moeite besparen en gewoon meteen voor een 'echte' tas gaan :)
Oh ja: ik denk dat dit minder diefstalgevoelig is dan een speciale camera-rugzak. Dit is gewoon een goedkope tas die er niet uit ziet als cameratas. En het idee is dat het schuimrubber nog wat weerstand gaat geven als je iets eruit trekt.
Ja, maar zodra je je cam eruit haalt is dat hele 'het ziet er toch niet uit als een camera tas' weg. Daarnaast zijn bijvoorbeeld crumplers zo gemaakt dat je gear niet uit valt als de tas met een mes wordt open gesneden, en ik denk niet dat dat bij een eastpak oid ook zo is...

[qoute]Laatste punt: dit is Tweakers.net, die gaan toch niet iets duurs kopen als je het ook zelf kan maken B)[/]
Hehe, tja, daar kan ik weinig tegen in brengen :P

Garyu schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 14:54:
[...]

Mja, maar ik ging er eigelijk wel een beetje van uit dat de meeste mensen hun camera spullen meteen verzekeren. Tuurlijk werkt zo'n verzekering beter dan een tas, maar als je op vakantie bent (hmm, argument wat een tijdje geleden tegen mij werd gebruikt kan ik nu mooi gebruiken :P) dan heb je natuurlijk liever niet dat je cam wordt gestolen omdat een handige jongen zag dat jij je cam uit je tas haalde en alter weer terugdeed, en hij deze makkelijk uit je tas kon halen, want dan kan je wel leuk het geld voor die camera terugkrijgen van de verzekering, maar dan loop je wel de rest van je vakantie zonder camera rond zonder camera...

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 15:01:
[...]

Omdat ik een tijd geleden nog niet precies wist wat en hoeveel spullen ik zou aanschaffen. Het is immers zonde om een dure tas aan te schaffen en er een paar maanden later achter te komen dat ie eingelijk te klein is.
Over een tijdje (en als ik geld heb) zal ik wel op zoek gaan naar een goeie tas, maar ik vond dit een hele aardige tijdelijke oplossing.
Mja, ik had voor mezelf een lijstje gemaakt toen ik m'n tas ging kopen, wat ik iig nog wil gaan aanschaffen, zodat ik daar rekening mee kon houden, wat er in die tas moest. Ook kan je bij crumpler en lowepro losse tasjes kopen die je aan lussen die aan de buitenkant van je tas zitten kan hangen. Zo kan je tas 'groeien' en kan je weer ff vooruit met die tas :)

Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@Tonio: herindeling heb ik al op papier gedaan. Bleek dat de eerste indeling niet handig uit zou pakken. Nu heb ik het zo gedaan dat ik makkelijk bij mijn flitser en telelens kan. Body is ook nog best te doen. En zodra het niet goed genoeg bevalt ga ik wel weer kijken bij de jacht naar de ideale mid-size tas :).

'k heb nu trouwens de vakken diep genoeg uitgesneden, vanavond ga ik mijn vader of moeder strikken om het schuim omlaag te houden tijdens het snijden. In m'n eentje werkt dat niet echt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
MBV schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 15:21:
@Tonio: herindeling heb ik al op papier gedaan. Bleek dat de eerste indeling niet handig uit zou pakken. Nu heb ik het zo gedaan dat ik makkelijk bij mijn flitser en telelens kan. Body is ook nog best te doen. En zodra het niet goed genoeg bevalt ga ik wel weer kijken bij de jacht naar de ideale mid-size tas :).
Mja, ik heb ook een week ofzo rond gelopen met een indeling, die ik later toch echt heb veranderd, dus wat nu goed lijkt, geeft geen garanties :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRoon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-11-2022
MartijnGizmo schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 22:43:
Een diepvriesmes dus, zie je soms ook aan de andere kant van een boordmes. Of natuurlijk een steak-/pizza-mes.
Een grote schaar werkt trouwens ook prima... ;)

Wat jij kan kan ik ook maar dan harder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

succes, ik heb schuim van 12 cm dik. Hoe groot is jouw schaar ongeveer? Krijg je daar mooie randen zonder onderbrekingen mee?
En spannender: Hoe ga je daar ondiepe gaten mee maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MBV schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 19:01:
succes, ik heb schuim van 12 cm dik. Hoe groot is jouw schaar ongeveer? Krijg je daar mooie randen zonder onderbrekingen mee?
En spannender: Hoe ga je daar ondiepe gaten mee maken?
Als je nou eens ophoud met lullen en gewoon begint :D Die tas van mij had ik in een kwartiertje klaar (van idee tot eindresultaat). Jij bent al 2-3 dagen bezig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik ben begonnen, heb alleen nog niemand gestrikt om dat ding beet te houden wanneer ik bezig ga met het mes om die gaten op diepte te krijgen.

Enneh, jij had dunner materiaal, wat veel makkelijker te verwerken is. Ik dacht dat een stanleymesje wel zou werken, niet dus...
En ik heb tussendoor nog wat andere dingen te doen ook :P GoTten bijvoorbeeld ;)
Pagina: 1