[CSS] lengte site niet aanpasbaar

Pagina: 1
Acties:

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben nu een site aan het maken voor het dpc subteampje waar ik in zit. Nu heb ik alleen een klein css probleem. Het betreft deze site: http://erik.teamnewton.nl/dev/ (alleen firefox compatible, later moet het ook in IE gaan werken). Ik wil de site centreren, daarom heb ik de drie divs die naast elkaar staan in een aparte div gezet. Die centreert ze uiteindelijk. Met de drie divs bedoel ik het grijze vlak en het blauwe stuk ernaast. Daar tussen zit nog een witte lijn( de derde div).

Nu moet de site langer worden als dat nodig is voor de inhoud. Dat doe je met "min-height", maar omdat ik de drie divs in een aparte div heb geplaats, gaan ze over de divs die er onder staan. Ook veranderen de twee divs die er naast staan niet van lengte. Hoe kan ik dit oplossen? Je kan natuurlijk ook gewoon met een scrollbalkje werken maar dat is natuurlijk minder mooi. Ik heb het ook nog met tabellen geprobeert, maar dat wilde ook niet echt lekker werken want dan zag me layout er niet meer uit.

Hopelijk is het een beetje begrijpbaar :) Ik ben niet echt een html, css expert en kloot maar een beetje aan. Ik kom hier echt niet uit. Bedankt alvast voor het helpen :)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

E-jey schreef op maandag 14 maart 2005 @ 21:29:
maar omdat ik de drie divs in een aparte div heb geplaats, gaan ze over de divs die er onder staan. Ook veranderen de twee divs die er naast staan niet van lengte.
Ik snap niet wat je hier mee bedoeld :?

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Je zegt het zelf al. Je site werkt alleen in firefox. Wat betekend dat..... Jezelf iets meer gaan indiepen in andere browsers. En dan bedoel ik niet eens IE maar als je site het ook al niet doet in zoals bij mij opera en ik neem aan ook safari dan is dat het eerste en meest belangrijke wat je moet doen.

Eerst kijken wat andere browsers met html doen en dan html maken. Een site voor één browser maken kan iedereen ;)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• E-jey
  • Niet online
André schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 00:53:
[...]
Ik snap niet wat je hier mee bedoeld :?
Ik heb de grijze div nu wat langer gemaakt, hij gaat nu over de divs die er onder staan, terwijl de divs er onder eigenlijk mee moeten zakken. De divs er onder zijn relatief dus daar kan het niet aan liggen. Als ik de div waar de drie divs in zit langer maak, dan zakt het wel naar onder.
disjfa schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 01:09:
Je zegt het zelf al. Je site werkt alleen in firefox. Wat betekend dat..... Jezelf iets meer gaan indiepen in andere browsers. En dan bedoel ik niet eens IE maar als je site het ook al niet doet in zoals bij mij opera en ik neem aan ook safari dan is dat het eerste en meest belangrijke wat je moet doen.

Eerst kijken wat andere browsers met html doen en dan html maken. Een site voor één browser maken kan iedereen ;)
Mja het lukt me al niet om een site alleen voor 1 browser goed te laten werken :P iig maak ik me site altijd eerst goed werkend in firefox en daarna pas ik hem aan voor IE. Dit doe ik door een apart cssje te maken. Een php scripje kijkt welke browser je gebruikt en laadt vervolgens de juiste css :) Eigenlijk is het een lapmiddel...

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

Om div te centreren:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
body {
  text-align: center;
}
div#main {
  margin: 0 auto;
  text-align: left;
}

En voor de "lengte" van de pagina moet je eens zoeken naar "faux columns"!

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Verwijderd

In je css-je staan voor geen van de kleur-codes een #

Als je de volgende 2 regels toevoegt aan je css bij de .newtonop5 zou het als het goed is meer browser compatible moeten zijn.
filter:alpha(opacity=30);
opacity:0.3;

Bij een aantal dingen van de width en height stond er geen px o.i.d. achter de cijfers.

Voor de rest leek de pagina in het midden te staan zonder een overlapping toen ik keek.

• E-jey
  • Niet online
Inmiddels is het me gelukt met tabellen. Nu is het gelijk een stuk makkelijiker op de site IE compatible te maken.

Bedankt voor de reacties :)

Verwijderd

Als je wilt checken of je css helemaal goed is kan je altijd hierheen gaan:
http://jigsaw.w3.org/css-validator/

dit haalt het meeste van de 'standaard' parsing fouten er uit. Altijd handig als je iets ff en iexplore compatible wilt maken
Pagina: 1