[Lexmark] opgedroogde cartridge weer laten werken

Pagina: 1
Acties:
  • 426 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-02 08:24

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

Topicstarter
Ik heb een lexmark printer Z51 staan. Heeft altijd netjes geprint. Nu het volgende probleem. Er is een tijd niet meer geprint met de printer. Niet erg zou je denken, maar de kleurencartridge is uitgedroogd en de zwarte cartridge heeft een paar dichtgeslipte gaatjes. Hoe krijg je deze weer geopend, zodat er weer netjes afdrukken me gemaakt kunnen worden. De beide cartridges zijn nog absoluut niet leeg!

FiXxXeR

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-02 16:39

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Vaak wil een paar keer goed met een papiertje over de kop gaan wel helpen. Maar voor de rest zou ik geen oplosmiddel oid gebruiken. En als dat niet lukt. Nieuwe kopen.

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
Papiertje onder de inktkop langs heb ik al wel geprobeerd, bij de zwarte werd het heel heel iets beter, maar de kleur gaf geen kick. Maar wat gebruiken bedrijven als wecare e.d. dan om deze printkoppen weer goed te krijgen, dit moet ik dan thuis toch ook kunnen ?

FiXxXeR

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-02 16:39

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Wat je ook kan doen is echt een heel klein beetje wasmiddel in een bakje doen (1mm) en je kop erin schoonmaken. En dat dan met een doekje eraf deppen. Niet vegen!!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Bij hp werkt het altijd goed als je de cartridge een uurtje of 4 op een schotelte zet met een beetje zeepsop en lauw water.

I, for one, like Roman numerals

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
Dat zeepsop verhaal lees ik wel meer, zou het ook net zoals bij HP, voor de Lexmark werken ? Ga het in ieder geval proberen. Maar doen ze het ook zo bij WeCare e.d. dan ? Misschien iemand die dat weet ? (ben er wel benieuwd naar)

FiXxXeR

• MiStErMaNiAc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04-2020
Bij mij ging het altijd goed om de cartridge even 5 minuten in brandspiritus te zetten, en dan met een wattenstaafje af te nemen.

* MiStErMaNiAc niet aansprakelijk voor kapotte cartidges.

www.retroforum.nl

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
het warme water met zeepsop helpt wel iets, maar nog niet genoeg. Er zitten veel witte (niet met inkt voorziene) strepen tussen. Maar niemand kan me de andere vraag beantwoorden. Hoe doet een firma zoals WeCare dit dan ?

FiXxXeR

• MiStErMaNiAc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04-2020
In een ultrasoon waterbadje.

www.retroforum.nl

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-02 19:29
BIj mijn Z52 kan ik Clean cartridges doen zodat hij een pagina uitprint met allerlei kleiren.Mischien dat dit helpt.

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Misschien de buitenkant verwarmen met een phune ? of anders in bakje met warm water zetten met de printkop naar boven, Misschien word het inkt weer vloeibaar. Tis mar een gokje :)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Pagina: 1