Toon posts:

[XP] Cherry oetsenbord, geen VS international 101 in setup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel het al zegt...
* Win XP Corp + SP2
* verse installatie
* Cherry toetsenbord Cherry RS 6000 M G83-6104L PNEU-0 /02 is dus een PS-2 bordje ....
lekker basic zonder extra knopjes
* XP herkent dit als 101/102 toetsenbord of MS natural in "Hardware"

Afbeeldingslocatie: http://www.andreas-glatzel.de/Computer/Andy/Bilder/cherry.jpg
of
uit de folder:
http://www.cherrycorp.com...ard-standard-g83-6000.pdf
G83-6104 LAN(1) LRN(1)* LUN(1) only US layout

Onder win 98 (in dualboot) staat ie zo in de lijst (ook zo dus) en werkt probleemloos.
[list]01 - Standaard- (101/102 toetsen) of Microsoft Natural-toetsenbord[\list]

Vreemd genoeg kan ik onder XP dus geen 101 toetsenbord instelling handmatig (via landinstellingen, etc.. het gebruuikelijke werk dus ) toevoegen, alleen
VS internationaal (nu dus)
en VS Dvorak types (3x)
geen VS internationaal 101...

Taal staat op NL, naar Engels VS omzetten helpt niet en onder 98 als US 101 ook altijd prima gewerkt (nu ca 3 jaar oud).
Onder win 98 werkt dit toetsenbrod dus probleemloos met taal= NL en toetsenbordindelmg= VS Internationaal 101

Gevolg:
Dus ik blijf bij het typen van een " irritant zitten met een combi van de "-toets en een spatie.
Kortom tips welkom, want via search en Google en cherrycorp kom ik niet verder..

Het verhaal hoe ik een taal of toetsenbord in moet stellen ken ik dus, ik mis gewoon VS Int. 101 in de setup.
Tips welkom.

P.S.: Topic is onder OH gesloten met het verzoek hierheen te gaan...
[rml][ toetsenbord] Geen VS internationeel 101 in setup[/rml]
Test met inf van 98 moet ik nog doen (eigenlijk niet zo happig daarop...)

edit:
toch nog wel in de setup van XP gekomen bij toetsenborden....
Even comptibiliteit uitgeschakeld om te kijken of er iets over het hoofd gezien is...
er stond nog een uitgebreid XT/AT 101/102 bordje bij. die genomen en herstart maar nog steeds geen VS Int. 101 indeling erbij. bij de setup stond 1x Cherry maar dat was USB. Geen andere borden die in aanmerking zouden komen..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2005 21:39 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik snap je vraag niet helemaal hoor :)
Als je je keyboard op "VS Internationaal" zet, zit je inderdaad er mee dat als je een aanhalingsteken intypt, je vervolgens een spatie in zal moeten drukken wil je daadwerkelijk het aanhanlingsteken zien :)

(zie ook de Windows Operating Systems FAQ: Windows Operating Systems - FAQ - zoals je ook daar in kan lezen moet je kiezen voor een "US" keyboard :)

Verwijderd

Topicstarter
vreemd, dat had ik al geprobeerd onder de vorige bordinstelling, want VS Int 101 stond er niet bij dus die proberen.
Nu dus met uitgebreid XT/AT 101/102 bordje en wil het nog niet en na nog een herstart wel op VS :?
Heel vreemd, maar het werkt nu, niettemin dank
(heb toch heel wat bordjes "recht" gezet...)
mag dicht.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2005 21:47 ]