Videokaart komt tegen de chipset heatsink ?

Pagina: 1
Acties:

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 12:09
De Zalmankoelblok die ik op mijn Geforcechip heb geplaatst om de luidruchtige fan te vervangen zit zeer kort tegen de videokaart :(

Nu wil ik een zwaardere videokaart kopen met een stille koeler en vrees echter dat ik nog minder plaats overhoud t.o.v het koelblok :?

Zie foto http://users.pandora.be/max1/Te%20krap.jpg

Iemand een oplossing voor mijn probleem :?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Je hebt dat ding niet op je geforcechip geplakt maar op je northbridge ;)

En kun je niet een paar van die vinnen van dat blauwe koelblok buigen/ afbreken? :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:36
Wat van je koelblok afzagen ?
Of vervang hem wederom door een wat minder hoog model ?

:)

[ Voor 6% gewijzigd door Hoyden op 14-03-2005 21:11 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als je er last van hebt moet je zoals de heren boven mij zeggen gewoon een paar stukjes ombuigen of eraf halen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Satch op 14-03-2005 21:13 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:30
Je GeForce4 komt tegen een videokaart? Eh, een GeForce4 ís een videokaart... en op je mobo heb je echt geen Geforce chip zitten, maargoed 8)7

Maar ik denk ook dat je bij veel kaarten te weinig ruimte hebt, of je moet aan de achterkant van je kaart een ramsink weglaten... wat ik niet met alle kaarten zou doen.

Het staat volgens mij ook gewoon op de zalmansite dat die heatsink problemen op kan leveren in sommige situaties geloof ik, jammer, maar helaas dan? het zou handiger geweest zijn als je eerst de videokaart had gekocht en toen ging zoeken naar een passende heatsink, nu wordt het of een andere kopen of wat modificeren ben ik bang... :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

Daar wil ik nog even bij melden, dat je op jouw manier ook niet echt van dual-channel gaat genieten zo.....

• Moris
XanderH schreef op maandag 14 maart 2005 @ 21:13:
Je GeForce4 komt tegen een videokaart? Eh, een GeForce4 ís een videokaart... en op je mobo heb je echt geen Geforce chip zitten, maargoed 8)7

Maar ik denk ook dat je bij veel kaarten te weinig ruimte hebt, of je moet aan de achterkant van je kaart een ramsink weglaten... wat ik niet met alle kaarten zou doen.

Het staat volgens mij ook gewoon op de zalmansite dat die heatsink problemen op kan leveren in sommige situaties geloof ik, jammer, maar helaas dan? het zou handiger geweest zijn als je eerst de videokaart had gekocht en toen ging zoeken naar een passende heatsink, nu wordt het of een andere kopen of wat modificeren ben ik bang... :)
Je hebt inderdaad gelijk het is een NVIDIA® nForce4 Ultra Chipset op mijn MSI K8n Neo4 Platinum :) Sorry voor het misverstand

zie op http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=637

• Moris
JdM schreef op maandag 14 maart 2005 @ 21:14:
Daar wil ik nog even bij melden, dat je op jouw manier ook niet echt van dual-channel gaat genieten zo.....
Neen :?

Wat is hier verkeerd met het geheugen :?

• JdM

JdM

Humbled

nou, het lijkt me dat je de oneven geheugenbanken moet gebruiken als je maar 2 bankjes hebt en niet de eerste 2.

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 23:58
JdM schreef op maandag 14 maart 2005 @ 21:14:
Jawel :Y)
Bij mn neo2 iig wel... Intel en amd is daar weer pcies andersom mee :P

• Moris
SandeR schreef op maandag 14 maart 2005 @ 21:10:
Wat van je koelblok afzagen ?
Of vervang hem wederom door een wat minder hoog model ?

:)
Ik zou deze kunnen vervangen door dit model, alleen weet ik niet of ie dan voldoende koelt :?
http://www.zalmanusa.com/.../view.asp?idx=65&code=014

Misschien kan ik de pinnentjes die in de weg zitten ombuigen :?

• JdM

JdM

Humbled

BobR13 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 21:25:
[...]

Jawel :Y)
Bij mn neo2 iig wel... Intel en amd is daar weer pcies andersom mee :P
mijn excuses, dan ben ik een n00b 8)7 :X , dat wist ik niet.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-07 22:28

DataGhost

iPL dev

edit: laat maar zitten 8)7

[ Voor 93% gewijzigd door DataGhost op 14-03-2005 21:31 ]

• Moris
JdM schreef op maandag 14 maart 2005 @ 21:27:
[...]

mijn excuses, dan ben ik een n00b 8)7 :X , dat wist ik niet.
Oef _/-\o_ staat mijn geheugen dan toch juist :)

• Moris
XanderH schreef op maandag 14 maart 2005 @ 21:13:

Zou er op de NVIDIA® nForce4 Ultra Chipset ook een ander en stille koeler geplaats kunnen worden die meer plaats biedt voor mijn videokaart :?

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08 11:37
Ik zou de heatsink gewoon laten zitten en de cooler van de vga kaart vervangen voor die nieuwe actieve vga cooler van zalman. Dat moet volgens mij zonder problemen gewoon passen.

Iets anders dat je zou kunnen proberen is het plaatsten van de videokaart in het pci 2x slot.
Volgens mij maakte dat qua snelheid niet zo heel erg veel uit en dan heb je iets meer ruimte.
Ik zou alleen niet weten of het uberhaubt fisiek past? theoretisch is er iig geen reden dat het niet
zou werken

Verwijderd

De heatsink zit dicht tegen de videokaart ja, maar dat maakt toch geen reet uit. Misschien dat als je een nieuwe kaart koopt dat t dan niet meer past idd, maar je moet niet op de feiten vooruit lopen.

Over dat geheugen. Hoe zijn de slots dan ingedeelt bij bijvoorbeeld die Neo2?? Aan de kleuren te zien is t wel gewoon ingedeelt in a1, a2, b1, b2. Dus dual channel wertkt bij dat bord op de letter en niet op cijfer?

• Moris
Gaat niet zie maar: http://www.msi.com.tw/pro...o_view.php?UID=637&KIND=1

Wanneer ik mijn nieuwe videokaart Asus Extreme AX700Pro/TDV ga plaatsen wil ik de volgende dingen proberen.

* Ombuigen of verwijderen van enkele pinnetjes op de Zalman koelblok

* Of het plaatsen van een nieuwe en stillere koeler op de videokaart, zelf dacht ik aan deze 2

http://www.arctic-cooling.com/vga2.php?idx=36

Of deze

http://www.zalman.co.kr/e...view.asp?idx=150&code=013

• Moris
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 22:38:
De heatsink zit dicht tegen de videokaart ja, maar dat maakt toch geen reet uit. Misschien dat als je een nieuwe kaart koopt dat t dan niet meer past idd, maar je moet niet op de feiten vooruit lopen.

Ik bezit nu deze kaart in leen http://nl.asus.com/products/vga/eax600pro/overview.htm

Daarna komt deze videokaart hierin http://nl.asus.com/products/vga/eax700pro/overview.htm :)

Het zal de koeler zijn op de Asus die voor problemen kan en zal zorgen trouwens deze koeler is via de software van Asus Smartdoctor volledig regelbaar en zonde om weeral te vervan :( gen

Over dat geheugen. Hoe zijn de slots dan ingedeelt bij bijvoorbeeld die Neo2?? Aan de kleuren te zien is t wel gewoon ingedeelt in a1, a2, b1, b2. Dus dual channel wertkt bij dat bord op de letter en niet op cijfer?
Eerlijk gezegd staat volgens mijn mening het geheugen in Dual op mijn MSI K8N Neo4 8)7

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:19
Ik heb een Zalman Fan Mate II op m'n NB-cooler van m'n Neo4 gezet, aangezien er een niet al te kleine kaart inzit(Radeon X850 XT), werkt prima met weinig geluid
Pagina: 1