Toon posts:

probleem met G-Force 2 gts + p3v4x

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allemaal

ik heb zaterdag mijn viper770 vervangen door een Elsa Gladiac Gforce gts 2 32mb DDR. Ik heel trots naar huis, want ik had een nieuwe videokaart. Ik stop de kaart erin en het kreng gooit me de bekende videokaart piepjes om de oren. Uiteindelijk met lang frunikken met de kaart kreeg ik toch beeld, maar toen ik ging 3dmarken kapte die er gewoon mee. Ik dacht dat mijn mobo rot was. Dus ik vandaag op mijn werk het boardje vervangen, maar het kreng blijft piepen. Ik heb toen eens een Asus v7700 gts2 geleend van bij mij op het werk, en daar had ik hetzelfde prop mee. Is er soms bij iemand wat bekend dat die 2 niet samen werken. Hieronder is mijn config:

PIII 650/100/256
Asus p3v4x
elsa gladiac GTS 2 32mb ddr
384 mb pc133 ram
3com 905b-tx
promise fasttrak100
2x 30 gig ibm 7200 2mb op raid 0
soundblaster live 1024
adaptec 2940 uw scsi controller
teac cd516ss
teac cdr55s

dat was het zo een beetje

alvast bedankt,

mzzl mclain

Verwijderd

welk mobo??

firmware upgrade?

wat voor voeding??

pci kaart naast agp slot??

probeer het eens met alleen proc, mem en video... en zo gewoon stuk voor stuk HW bijplaatsen en dan weet je vanzelf waar het stuk loopt..

mzzlz
;)

Verwijderd

Ik denk IDD dat het ook aan je Mobo ligt , want mij K7V (met de KX133 chipset die de problemen met GF2 zou kunnen geven) heeft al perfect een Hercules , Elsa , Creative , Asus en Abit gedraaid (mijn PC is zo'n beetje een teststraat geworden) .

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het net geprobeerd met alleen cpu, 128 mb en videokaart. Nog steeds niks. Ik trek de cpu ventilator los en ik probeer het nog eens, en jawel hoor... ik had beeld. Het moederbord kan dus gewoon niet genoeg power geven. Er is een jumpertje waarme ik de i/o voltage van normaal om kan zetten naar 3,6 volt, maar wat is het normaal. 3.3 dacht ik, en dan is het wel een enorme verhoging. Ik ga nog wat verder testen, moet toch tot 21:00 werken. Ik hou jullie wel op de hoogte.

Mzzl

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een gewone koeler aansluit krijg ik beeld, maar wanneer ik een iets zwaardere koeler erop hang(golden orb) dan krijg ik geen beeld. Nu heb ik het dus aan het lopen, en ben ik eens gaan testen. Maar met 3dmarks2000 haal ik maximaal 1942. Dat is wel extreem laag aangezien ik met mijn tnt2 3000+ haalde. Nu heb ik de elsa op het werk gehangen aan het test-systeem(p3bf) met mijn mem en cpu erop. Ding scoorde zonder enige tweaking of wat dan ook gewoon 4600. Bij de 1ste helicopter stond die constant tegen 99fps aan. Heeft niog iemand het probleem dat zijn gforce 2 niet presteerd met p3v4x?

Ik heb als os win98 en win2k
ik heb de standard elsa drivers & det3 6.49 geprobeerd. Maar geen power uit te persen. Mijn voeding is by the way 300Watt. Als iemand nog meer informatie heeft tot betrekking van dit probleem, laat het me dan aub weten.

Mzzl